Kurumsal İşletmeler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalıdır?
Sosyal medyanın bize sunduğu bütün imkânları kullanmak gerek aslında. Televizyon sektöründe reklamlar için ciddi bütçeler ayrılıyor. Ama sosyal medya da markanızın bir içeriği ile ya da bir görsel paylaşımınız ile milyonlarca kişiye ulaşma imkânı buluyorsunuz.
Kurumsal olarak açtığınız sosyal medya hesabınızın sürekli güncel olmasına dikkat etmek gerekir. İçerikleriniz ne kadar güncel olursa, sizi takip eden kişiler tarafından o kadar paylaşılır. Bu yüzden hedef kitlenizi doğru bilgilendirmek, marka adınız için ve gelen talepler içinde oldukça faydalı olacaktır. Mesaj içeriklerinizin kaliteli olmasına özen gösterin. Unutmayın ki bir marka olarak cevap veriyorsunuz. Kelimeleriniz ne kadar özenle seçilirse size olan saygı da o kadar artacaktır. Sosyal medyanın tüm nimetlerinden yararlanabilirsiniz. Elbette bu aşamada zaman bulamamaktan yakınanlardansanız Proji ekibi sizin için tüm bu detayları çözümleme yetisine sahiptir.
Kurumsal bir web sitesi ile beraber, diğer tüm mecralarda da sosyal medya hesaplarınız olabilir. İlgi çekici içerikler hatta sizi takip edenler için yarışmalar bile düzenleyebilirsiniz. Kurumsal olan internet sitesiniz de bu sosyal medyalarda paylaşım verebilmek için mutlaka bağlantılarınız olsun. Böylelikle sitenize gelen ziyaretçiler kendi kişisel hesaplarında sizin reklamınızı da yapabilirler.
Kurumsal İşletmeler Sosyal Medyada Neden Aktif Olmalıdır
Çünkü hedef kitlenize yani tüketicilerinize ulaşmanın en basit yoludur sosyal medya. Gelen olumlu ya da olumsuz tepkileri yani size gelen geri bildirimleri hemen görmenizi sağlar. Hatta bu gelen yorumlar ile hizmetleriniz ya da ürünlerinizle ilgili fikir sahibi bile olabilirsiniz. Sosyal medya da aktif olan kişi ya da kurumlar her zaman bir adım öndedir aslında. Düzenli aralıklar ile yaptığınız paylaşımlar, sizi sürekli akılda kalıcı bir hale getirmektedir. Sosyal medya da aktif olmak demek web sitenize gelen ziyaretçi sayısının da hemen hemen aynı oranda olması demektir. Proji ekibimiz Sosyal medya da merak uyandırarak sitenize ziyaretçi çekmenize de yardımcı olacaktır..
Sosyal Medya Kullanımının İşletmenize Avantajları Nelerdir?
Öncelikle müşteri portföyü açısından büyük bir hedef kitleye sahip olunabiliyor. İnsanlara daha hızlı bir şekilde ulaşabiliyorlar. Önceden kuruluşlar kendi marka isimlerini duyurmak için bütçelerine göre hareket etmek zorunda kalıyordu. Televizyon reklamlarından faydalanamıyorlarsa, broşür, radyo ya da bilboard gibi reklam araçlarını da kullanabiliyorlardı. Ancak sosyal medya da düşük bütçeler ile milyonlarca kişiye kolayca ulaşma imkânına sahip oldular. Hal böyle olunca kısa vadede büyük bir kitleye hitap etme şansı yakalıyorlar. Kaliteli mesaj içerikleri, tasarım paylaşımları, reklamları, marka tanıtımları, hatta ilgi çekici videolar ile kısa sürede marka isimlerine değer katabiliyorlar.
Sosyal Medyada Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılmalı
Hangi sosyal paylaşım platformları kullanılacak, paylaşımlar ne sıklıkla ve hangi zamanlarda paylaşılacak, içeriklerin paylaşılmasında kim görevlendirilecek ve gelen mesajlara kim yanıt verecek gibi konularda bir strateji oluşturulması gerekiyor. Bu belirlenen stratejiye göre bir bütçe çıkarılmalı ve dağılım yapılmalıdır. Profesyonel bir sosyal medya yönetimi 2 kişi tarafından oluşur. Bunların biri Grafik Tasarımcı diğeri ise metin editörüdür. Metin editörü metinlerini, sloganlarını hazırlar. Hazırlanan içeriklere göre tasarımcıda tasarımlar yapar. Bu yüzden profesyonel bir sosyal medya yönetimi ve pazarlaması için proji dijital pazarlama ajansını tercih edebilirsiniz.
8 Yorumlar