Sosyal Medyada Doğru Kitleye Nasıl Ulaşılır?
İster işe yeni girişiyor olun, ister uzun zamandır işin içinde olun; söz konusu dijital pazarlama olduğu zaman en sık sorulan sorulardan bir tanesi, “Potansiyel müşterilere sosyal medya üzerinden ulaşmak için ne yapmalıyım?” oluyor. İçinde bulunduğunuz sektör veya iş alanı her ne olursa olsun yeni müşteri bulmak işin en önemli parçalarından bir tanesi haline geliyor. Sosyal medya üzerinden satışın artması ile birlikte sosyal ağlar da yeni müşteri bulmak için çok değerli birer kanal haline gelmiş durumda. Sosyal medya ağlarının aynı zamanda ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak konusunda muazzam katkıda bulunduğu da aşikar. Başka bir deyişle potansiyel müşterilere sosyal medya üzerinden ulaşmak hem çok verimli, hem de çok karlı.
Yeni müşteri bulmak için sosyal medya kullanmak, işletmenizi büyütmek ve gelirlerinizi artırmak için atabileceğiniz en mantıklı adımlardan bir tanesi. Ancak başlamadan önce sosyal medya profillerinizin düzgün bir şekilde ayarlanmış ve websitenizin müşteri odaklı içerik ile donatılmış olduğundan emin olmanız gerek. Bunların yanı sıra sosyal medya reklamları üzerinden edindiğiniz müşteri kitlesi için özel olarak tasarlanmış, besleyici pazarlama uygulamalarını ve programlarını da önceden düşünmüş olmanızda fayda var.
Tüm bu adımları gerçekleştirdikten sonra artık sosyal medya üzerinden yeni müşteri kazanmaya hazırsınız demektir. Ben de sizlerle yeni müşteri bulmak için sosyal medya kanallarını en efektif biçimde kullanmanın yollarını aynı zamanda bir sosyal medya uzmanı olarak paylaşıyor olacağım.
Sosyal Medya Üzerinden Yeni Müşteri Bulmanın 10 Etkili Yolu
- Arkadaş davetiyesi üzerinden yönlendirilmiş trafik alın.
Sosyal medya referral (yönlendirilmiş) trafiğinizi artırmak için “Arkadaşını Davet Et” yöntemini kullanıyorsanız bu davetiyeleri yeni müşteriler bulmak için kullanmanız en doğrusu olur. Websiteniz ile halihazırda etkileşimde olanlar daha kaliteli potansiyel müşterileri size sevk edecektir, bu da size dönüşüm ihtimalleri daha yüksek olan müşterileri getirmiş olacaktır. Facebook reklamları üzerinden “Arkadaşını Davet Et” kampanyaları yürütmek, en etkili yöntemlerden bir tanesi. Arkadaş davetiyelerini kullanmak aynı zamanda sosyal medyadan yönlendirilen trafiği artırmanın da güzel bir taktiği.
- LinkedIn grup konuşmalarına katılın.
İster büyük ister küçük olsun, LinkedIn her tür şirkete profesyonel bireylerle iletişim kurma ve bir ağ oluşturma fırsatını sundu desek yanlış olmaz. LinkedIn grupları beraberinde potansiyel yeni kullanıcıları dinleme ve onlarla etkileşim kurma olanakları getiriyor ve bu, potansiyel müşterilere sosyal medya üzerinden ulaşmak için çok kıymetli bir kanal oluşturuyor.
Tam olarak aradığınız profilde bir müşteri üzerine yapacağınız basit bir arama sayesinde ilgili grupları ulaşmanız ve hedef kitlenize uygun potansiyel müşteri bulmanız mümkün. Bu noktada aslında tek yapmanız gereken LinkedIn’in arama barına bulmak istediğiniz kişi profilini (örn: Dijital pazarlama uzmanı) yazmak ve sol filtrelerden Gruplar seçeneğini işaretlemek.
Arama sonuçlarınızda ziyadesiyle kalabalık olan gruplara göz atarak ilginizi çekenlere katılabilir ve grup üyelerini yakından inceleyebilirsiniz. Grubun içerisindeki kişilerin gerçekten de potansiyel müşterileriniz olabilme ihtimali olup olmadığı konusunda emin olmanızda fayda var; ne de olsa yanlış hedefleme yapmak ve reklam bütçenizi ya da eforlarınızı boşa harcamak istemezsiniz.
Gruba katıldıktan sonra etkileşime girmeye ve konu ile ilgili konuşmalar yaratmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede ürün ve hizmetlerinize dair kredibilitenizi ortaya koymakla kalmaz, aynı zamanda potansiyel müşterilerinizin tam olarak neye ilgi duyduklarını da birer birer keşfetmiş olursunuz.
- Twitter’daki popüler hashtag’lere kulak verin.
Hashtag’lerin tartışmaya açık namları bir kenara dursun, sosyal medya üzerinden yeni müşteri bulmak söz konusu olduğunda inanılmaz derecede etkili bir yöntem oldukları gerçeği yadsınamaz. 645 milyonu aşkın aktif kullanıcısı ile Twitter, işletmelere yeni müşteri bulma konusunda muazzam bir kaynak sunuyor.
Diyelim ki şirketiniz bir SEO aracı satıyor, dolayısıyla hedef kitleniz de SEO alanındaki profesyonel bireylerden oluşuyor. Twitter üzerinden kısa bir #SEO hashtag’i araması yapmanız size ağ üzerindeki popüler SEO profesyonellerinin listesini getirecektir. Bu kişileri takip etmeye ve onlarla etkileşime geçmeye başlayarak potansiyel olarak yeni bir müşteriye dönüşebilecek bir ilişki kurmak üzere sağlam bir adım atmış olursunuz.
- Müşterilerinizi sosyal medya üzerinde sergileyin.
Bu taktik yeni müşteri bulma konusunda özellikle word-of-mouth, yani ağızdan ağıza pazarlama üzerinden çok etkili işleyen bir taktik olarak karşımıza çıkıyor. Eğer müşterilerinizden bir tanesi bile sosyal platformlarda ürününüzü nasıl kullandığını tanıtır ya da hizmetiniz ile nasıl etkileşime geçtiğini anlatırsa bunu kendi sosyal medya profillerinizde paylaşmayı sakın ama sakın ihmal etmeyin. Bunu yaparak hem bahsi geçen müşterinizin sadakatini kazanmış olur, hem de bu paylaşımınızı onun da kendi profilinde paylaşmasına vesile olursunuz. Bu ne demek mi? Tabii ki daha da fazla yeni kullanıcı!
- Sosyal medya trafiğinizi özel bir açılış sayfasına yönlendirin.
Açılış sayfalarını (landing page) kullanmanın takdir edersiniz ki pek çok farklı yolu var; ancak söz konusu sosyal medya olduğu zaman yeni müşteri bulma konusunda muazzam etkili olduklarını ayrıca vurgulamadan geçemeyeceğim. Sosyal medya üzerinden herhangi bir ürün, bir hizmet, bir webinar ya da bir e-kitap tanıtırken takipçilerinizi ilgili paylaşıma yönelik özel bir açılış sayfasına yönlendirmeyi mutlaka deneyin. İnsanlar posttaki linke tıkladıkları anda zaten 1-0 öndesiniz demektir; zira onları bu şekilde sitenize çekebilmeniz potansiyel olarak yeni müşteri kazanmış olduğunuz anlamına gelir.
- Sosyal medya videolarınızda Call-to-Action (Eylem Çağrısı) barındırın.
YouTube, Vine ve benzeri sosyal video platformları websitenize sosyal medyadan trafik çekmek ve yeni müşteri bulmak için ideal platformlar. Yapılan bir araştırmaya göre potansiyel müşterilere sosyal medya üzerinden ulaşmak amacı ile kullanıldığı zaman YouTube, sitelere en yüksek etkileşim oranına sahip trafiği sağlayan ağ olarak karşımıza çıkıyor.
Eğer pazarlama stratejiniz kapsamında sosyal medya videolarını da kullanıyorsanız mutlaka Call-to-Actioncümlesi, başka bir deyişle bir eylem çağrısı barındırmanızda fayda var. İster videonun açıklama metninde, ister videonun sonunda olsun, bu eylem çağrısı sayesinde insanları ilgili açılış sayfasına çeker ve ürün kataloğunuzu indirmelerini sağlayabilir ya da sitenize üye olmalarına ön ayak olabilirsiniz.
- Sosyal paylaşımınızı optimize edin.
Tabii ki hepimizin bolca yaptığı sosyal paylaşımlar, online referral (yönlendirilmiş) trafik almanın en etkili yollarından bir tanesi olarak karşımızda. Sadece bir düşünün; bir günde ortalama olarak yapılan sosyal paylaşımların sayısı tam 22 milyar! Tabii ki bu da markanız için potansiyel tanıtım ve potansiyel yeni müşteri demek – hem de yok denecek kadar az çaba ile. Yapmanız gereken en önemli şey, sosyal medya paylaşım butonlarınızın görünür ve düzgün çalışıyor olması.
Sosyal paylaşım butonlarınızın websitenizde stratejik olarak konumlandığından da emin olmanız gerek. Kullanıcıların içeriğinizi paylaşmaları trafiğinizi artıracak ve potansiyel yeni müşterilerin kapılarını da beraberinde açacaktır.
- Pinterest’te pinleme yapanlar da potansiyel müşteriniz sayılır.
Pinterest aslında daha çok düğün, kek-börek-poğaça pişirme ve ev dekorasyon fikirleri için ziyaret edilen bir sosyal ağ olarak biliniyor. Ancak çok yetenekli kişilere ve aynı zamanda bir sonraki yeni müşterinize ev sahipliği yaptığını bilen kişi sayısı çok az. Diyelim ki websitenizin hedef kitlesi website tasarımcıları. Pinterest’in arama barına “websitesi tasarımcıları” yazdığınız ve Pinners sekmesini seçtiğiniz zaman koca bir web tasarımcısı listesi ile karşılaşmanız mümkün. Şaşırtıcı, değil mi?
Bu listeyi edindikten sonra içlerinde en kaliteli olduklarını düşündüklerinizi takip etmeye başlayabilir, akabinde de onların pinlemiş oldukları paylaşımları pinleyebilirsiniz. Bu şekilde onların işine ilgi duyduğunuzu belli etmiş olur ve yeterince güçlü bir ilişki oluşturduğunuz takdirde de onları kendi postlarınızda pinlemeye başlayabilirsiniz.
- Instagram hashtag’lerinde aramalar yapın.
Söz konusu potansiyel müşterilere sosyal medya üzerinden ulaşmakolduğunda “sosyal medya üzerinden dinleme” terimi çok etkili bir silah haline geliyor. Instagram ve Instagram reklamları da bunu yapabilmek için mükemmel ötesi bir kaynak. Instagram üzerinden sosyal medya dinlemesi yapmak için uygulama üzerinden işletmeniz ile alakalı hashtag’leri aratmanız yeterli. Diyelim ki yılbaşı süsleri satan küçük bir işletmeniz var. Bu durumda Instagram’da #yılbaşı ya da #yılbaşısüsü araması yaparak bu hashtag’leri kullanan fotoğrafları gözlemleyebilirsiniz. Çok fazla “stalker” imajı vermemeye dikkat ederek birkaç fotoğrafa beğeni atmanız o kullanıcının sizi tanıması için bir yeterli bir fırsat oluşturabilir. Bu kullanıcı bir daha ki sefere yılbaşı süsleri için alışverişe çıktığında sizin Instagram hesabınızı hatırlayacak ve göz atmaya değer görecektir.
- Google+ topluluklarına katılın.
Kabul edilmeli ki Google+ tüm sosyal medya ağları arasında adeta bir uyuyan dev muamelesi görüyor. Herkes bir Google+ hesabı açıyor, sosyal medya paylaşım butonlarına onun da ikonunu ekliyor ama bu mecra üzerinden gerçek geridönüş alabilen biri ile karşılaşmak neredeyse imkansız. Çoğu zamanla da bu sosyal profil kurulduktan kısa bir süre sonra nadasa bırakılıyor. Bu nedenledir ki Google+’ın Google+ Communities, yani Google+ Topluluklar özelliğinden pek çoğumuzun haberi bile yoktur. Bu topluluklar LinkedIn’deki gruplara benzerliği ile ön plana çıkıyor ve potansiyel müşteriniz olabilecek üyeler ile dolu. Tek yapmanız gereken işletmeniz ile alakalı bir arama yapmak ve size yeni müşteri edinme konusunda yardımcı olacak çeşitli topluluklar arasında gezinmek.
Sonuç olarak…
İşin aslına baktığınız zaman potansiyel müşterilere sosyal medya üzerinden ulaşmak için kullanabileceğiniz sınırsız sayıda olanak var. Burada saymış olduklarım sosyal medya üzerinden yeni müşteri bulmak için kullanabileceğiniz etkili yöntemlerden yalnızca birkaçı. Bu taktiklerin her işletme türü için aynı sonucu göstermeyeceğini unutmamakta da fayda var. Hangi sosyal platformların hedef kitlenize daha iyi hitap ettiğini kavramış olmanız ve hedef kitlenizin hangi sosyal ağlarda vakit geçirdiğini biliyor olmanız çok önemli. Bununla birlikte her şeyden önce doğru hedef kitleye odaklanmış olmanızın önemi de büyük. Ne de olsa potansiyel müşterileriniz nitelik olarak kaliteli olmadığı sürece niceliklerinin pek de önemi kalmıyor. Doğru sosyal medya araçlarını kullanarak ve doğru hedef kitleye odaklanarak sosyal medya üzerinden yeni müşteri kazanmanız gayet mümkün.
1 Yorum