SEO Hizmeti Nedir?
Sizlere bu yazımızda SEO Hizmeti nedir bunun hakkında bilgiler vermeye çalışacağım. SEO yani (Arama Motoru Optimizasyonu) hizmeti arama motorları arama sonuçlarında sitenizin üst sıralarda yer almasını ve üst sıralarda kalması için yapılan çeşitli çalışmalara SEO hizmeti denir.
İşletmeler İçin SEO Hizmeti Neden Önemlidir?
İnsanlar genellikle internet üzerinden aradıklarını arama motorları sayesinde bulurlar. Google arama motorunda ilk 4 çıkan sıra Google reklamları sonrasında gelen 3 sıra google haritalar ve sonrası 10 sıralama organik arama sonuçlarıdır. Google reklamları ile 1 günlük bir işletme ilk sıralarda çıkabilir lakin organik arama sonuçlarında sadece sektörde var olduğunu kanıtlamış eski yıllardan beri hizmet veren işletmeler çıktığı için insanlar organik arama sonuçlarına girdiğinde o markanın daha güvenli olduğunu ve sektörde uzun yıllardır hizmet verdiğini bilir. Bu yüzden Google reklamlarında dolandırılma ihtimaline karşı bilinçli müşteriler arama sonuçlarında bulunan organik sonuçlarda yer alan işletmeleri tercih etmektedir. Eğer sektörde uzun yıllar hizmet verip organik arama sonuçlarında yer almıyorsanız profesyonel bir SEO ajansı veya direk SEO uzmanından hizmet alarak arama sonuçlarında üst sıralarda olmalısınız. Bu sayede hem rakiplerinize hem müşterileriniz bu sektörde dijitalde var olduğunuzu kanıtlamış ve satış hedeflerinizi yükseltmiş olursunuz.
SEO Hizmetinin Avantajları
Organik arama sonuçlarından daha çok müşteri ve ziyaretçi kazanırsınız,
Arama sonuçlarında ziyaretçilere daha fazla güven verirsiniz,
Sektörde uzun yıllardır olduğunuzu arama motorlarında kanıtlamış olursunuz,
SEO çalışması yaptırdıktan sonra sürekli olarak reklamlara harcama yapmak zorunda kalmazsınız.
SEO Çalışması Nasıl Yapılır?
Alacağınız hizmetin ne olduğunu bilirsiniz o kadar çok alınan hizmetten fayda görürsünüz. SEO çalışması arama motorları algoritmalarına göre çalışmalar yapılmaktadır. Bu alanda uzman kişi ve ajanslar bu algoritmaları, güncellemeleri takip ederek sürekli sitenizi arama motorlarına göre iyileştirmeler yapar. SEO çalışmaları genelde 3 ayrılır. Bunlar;
Strateji
- Strateji; Öncelikle sektörünüz hakkında bilgi edinilir ve rakip araştırması yapılır. SEO çalışması yapılacak sektörde ne kadar az rekabet varsa o kadar çok başarı sağlanır. Bir anahtarcı kelimesi ile nakliyat kelimesi arasında rekabet olarak çok büyük fark vardır. Bu yüzden önce ziyaretçi kazanabileceğiniz veya sizin belirtmiş olduğunuz anahtar kelimeler profesyonel SEO araçları tarafından araştırılmaktadır. Rekabet durumuna göre çalışma stratejisi belirlenmektedir.
Site İçi Optimizasyon
- Site İçi Optimizasyon; Mevcut siteniz arama motorları ve belirlenen anahtar kelimelere göre optimizasyon yapılır. Bunlar başlıca;
- Ziyaretçi Deneyim(UX); Sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerin sitenizde daha rahat dolaşabilmeleri ve amaçlarına ulaşabilmeleri için analiz gerçekleştirilir. Bu analizlere göre eksik olanlar belirlenir ve revizeler gerçekleştirilir. Diğer bir yandan ziyaretçileri harekete geçiren çalışmalar gerçekleştirilir, bunlar başlıca (Teklif Formu, Telefon Ara, Canlı Destek, Push Bildirim, İletişim vs. gibi)
- Hız Testi; Siteniz Google Pagespeed, Gmetrix gibi profesyonel araçlar ile test edilip eksikleri düzeltilip daha hızlı olması sağlanır.
- Site İçi Düzenleme; Başlıklar, Açıklamalar, SEO Uyumlu Makale, Linkleme, Site Haritası, Robots.txt gibi eksik görülenler eklenir veya düzenlenir.
Dış SEO
- Dış SEO; Siteniz yükselmek istediğiniz anahtar kelimeler ile otoritesi yüksek haber, forum, sözlük, sosyal medya gibi platformlarda zamanlama yapılarak paylaşır. Zamanlamalar haftalık ve aylık olarak yapılmaktadır. Nedeni ise Google sizin doğal bir çalışma olduğunu görmelidir. Toplu alım yaptığınızda spam düşme olasılığınız yüksektir. Bunu kısaca anlamınız için şöyle özetleyebilirim. 1 yıllık bir web siteniz var ve kimse bu siteyi 1 yıldır kaynak göstermemiş ve siz 1 günde 10-100 kaynak gösterirseniz arama motorlarının sizi spam atması kadar doğal bir şey yok. Eğer o kadar kısa sürede yükseliş gösterseydi dolandırıcılar gelip 1 günde çıkıp dolandırıp gidebilirdi bu yüzden organik arama sonuçlarında 1-2 günlük firmalar organik sonuçlarda kolay kolay yer alamıyor. Bu yüzden sabır bu işin en önemli unsudur. Bunu aklınızdan çıkarmayın.
SEO Hizmeti Nasıl Alınmalıdır?
Sektörde gördüğüm en büyük hata pazardan karpuz alır gibi fiyata bakarak bu hizmeti satın almaya çalışan ve sonrasında mağdur olup sektörü karalamaya başlayan müşterilerdir. Siz nasıl gerçekte işletmeler ile rekabet ediyorsanız burada da bir rekabet söz konusudur. Rakibiniz bu hizmete önem verip 5 verip siz 3 verirseniz onun önünde yer almanız çok zor olacaktır. Bu sektörde çalışma sürecini yöneten kişinin deneyimli olmasının önemli olduğu kadar bütçe yönetimi de önemlidir. Eğer rakibiniz sitede tüm her şey yapıldıktan sonra 5 haber sitesinden tanıtım alıp siz 3 tane alırsanız onu geçmeniz zor olur. Bu sektör belli yerlere gelene kadar süreklilik getiren bir sektördür. Strateji ve site içi optimizasyon tamamlandıktan sonra sürekli olarak siteye blog makale ve tanıtım yazıları ile desteklenmelidir.
SEO hizmeti almaya karar verdiyseniz öncelikle ajans veya uzmanın daha önceki yapmış olduğu çalışmaları kesin olarak inceleyin. Kendi verdiği hizmette sıralamada olmayan ajans veya uzman olarak kendini tanıtanlardan kesin olarak uzak durun. Böyle kişiler genelde size piyasanın altında fiyat vererek kandırmaya çalışmaktadır. Kendine SEO yapamayan size nasıl yapsın…!!
SEO Fiyatları Nasıl Belirlenir?
SEO fiyatları araştırması yaparken öncelikle yükselmek istediğiniz anahtar kelimeleri belirlemeniz en doğrusudur. Çünkü her anahtar kelime rekabet durumu farklı olduğu için bu hizmeti verecek olan kişiye de yükselmek istediğiniz anahtar kelimeleri iletmelisiniz. Hizmet veren rekabet durumuna göre size teklif vermelidir. İşletmelerin çoğu SEO hizmeti hakkında bilgisi olmadığı için direk olarak fiyat vermektedir. Bir anahtarcı kelimesi ile bir nakliyatcı kelimesi arasında bir uçurum fark olduğu gibi fiyatlarda da böyle olacaktır.
SEO Hizmeti Satın Aldığımda Ne Kadar Bir Sürede Arama Sonuçlarında Yükselirim?
Bu tamamen rekabet durumunun zorluk derecesine bağlıdır. Rekabet durumu çok düşük olanlar sadece site içi optimizasyon ve tek sefer ödeme ile arama sonuçlarında istedikleri yere ulaşabilirler lakin rekabet durumu orta ve yüksek olan işletmeler için bu süre min. 6 aydan başlamaktadır. Sürekli olarak belli bir süreç boyunca aylık veya yıllık hizmet almalıdırlar.
SEO Hizmeti Hakkında Yanlış Bilinenler
Sabırsızlık.
En deneyimli uzman ile çalışsanız bile SEO hizmeti bir süreçle ilerlemek zorundadır. Aksi halde spam düşmeniz kaçınılmazdır. Her şey doğal ve zamanlamalı olmalıdır. Bu süreç rekabet duruma bağlı olmakla beraber 6 ile 12 ay arasında değişiklik göstermektedir. Sanıldığı kadar kolay hızlı sonuç alabileceğiniz hizmet malesef değildir.
Rekabeti orta veya zor kelimelerde 1 kere SEO hizmeti almakla fayda sağlayamazsınız.
SEO hizmeti rekabet durumuna bağlı olmakla beraber 1 kere alıp bıraktığınızda en üst sıralara çıkabileceğiniz bir hizmet değildir. Rekabet durumu çok az olan sektörler hariç. Siteniz sürekli olarak tanıtım yazıları, güncel blog yazıları ile desteklenmeli ve site otoriteniz arttırılmalıdır. Eğer rekabet oranınız çok azsa sadece sitenizi arama motorları optimizasyonu yaptırmanız yeterli olacaktır.
Doğal olmayan çalışmalar size yarardan çok zarar sağlar.
Sektörde hızla yükselmek isteyen işletmeler hileye başvurmak istemektedir. Lakin şunu unutmayın ki karşınızda bu işte uzman kaç tane algoritma mühendisi var, doğal olmayan hile yapılan çalışmalarda 1. ay değilse 2.ay güncelleme geldiğinde siteniz spam düşecektir. Bu yüzden sadece doğal yollarla SEO çalışması yapan uzman veya ajansları tercih etmeye çalışın.
Google AdWords yeni adıyla Google Ads reklamlarınızın kalite puanları artar.
SEO ve Google Ads aslında bir bütündür. İki hizmeti aldığınızda mükemmel ziyaretçi kaynağı elde edersiniz. SEO için düzenlenen başlıklar, açıklamalar, ziyaretçi dostu makaleler Google Ads kalite puanınızı arttır, bu sayede daha iyi sıralamalar daha iyi gösterimler ve daha az TBM ödemeye başlarsınız.
SEO Hizmeti Anahtar Kelimeler Girmekten İbaret Değildir.
Bundan 10 sene önce metalara anahtar kelime rekabet durumuna göre yeterli olabiliyormuş lakin şuan ki rekabet durumunun artması ve algoritmaların güncellenmesi ile meta anahtar kelimeler tarihin derin sayfalarında kayboldu.
Bu Hizmet alınan 3-5 linkten ibaret değildir.
Türk milleti olarak her işte kendimizi uzman sanmamızdan dolayı SEO hizmetini sadece backlink alımlarında ibaret olduğunu sanan kişiler var. Bu kişiler sektör hakkında hiçbir şey bilmeyip bildiği sanıp siteleri bol bol spam düşüren kişilerdir.
Deneyimsiz Backlink Alımlarında Siteniz Spam Düşer.
Analiz edilmeden ve arama motorları algoritmalarını bilmeden alım yapılan backlink ve backlink paketleri sitenize yarardan çok zarar sağlayacaktır. Backlink ve paket alımı için bu işte uzman olmalısınız. Her bağlantı bir seo aracı ile analiz edilmelidir. Analizler sonucu alım yapılıp yapılmayacağı belirlenmelidir.
8 Yorumlar