Yurtdışı İnternet Reklamı Verirken Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?
Bu yazımızda sizlere pandemi nedeniyle popülerliği iyice artan yurtdışı internet reklamı verirken dikkat etmeniz gerekenler hakkında bilgiler vereceğiz. Her geçen gün artan internet kullanımıyla beraber reklam kullanım sayılarında da artış yaşanmaktadır. Reklam sayılarındaki artışın en büyük payı ihracat yapan firmalar tarafından gelmektedir. Sağlık sektörü, endüstriyel üretim yapan fabrikalar, e-ticaret gibi birçok alanda hizmet veren markalar isimlerini ve hizmetlerini duyurmak için internet üzerinden yurtdışına reklam vermektedir. Peki, “Yurtdışı internet reklamı verirken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir?” hep beraber inceleyelim.
1. Sektör ve Rakip Analizi Yapmak
Yurtdışına reklam vermeden önce sektör ve rakip analizi yapmak oldukça önemlidir. Sektör ve rakip analizi yaparak rakiplerinizin neleri doğru yaptığını veya yapmadığını bir araya getirerek markanız veya hizmetiniz için fırsatlar belirleyebilirsiniz.
Yurtdışı İnternet Reklamı İçin Sektör ve Rakip Analizi Nasıl Yapılır?
Dijital pazarlama faaliyetlerinde rakip analizi için rakiplerin stratejisi, reklamları, organik trafiği, içerikleri ve daha fazlası araştırılmalıdır. Ürün veya hizmetiniz için kullanacağınız web sitesinde hangi anahtar kelimelerin hedefleneceğini, oluşturulacak en iyi içeriği veya reklam faaliyetlerini belirlemek için sektör ve rakip analizi yapılmalıdır. Yurtdışı internet reklamında sektör ve rakip analizinin bazı temel adımları vardır.
- Sektörünüzle ilgili en iyi ilk 10 rakibinizi belirleyip araştırın.
- Rakiplerinizin dijital pazarlama faaliyetlerini analiz edin.
- Belirlediğiniz rakiplerinizin içeriklerini analiz edin ve kendinizle karşılaştırın.
- Rakiplerinizin sosyal medya entegrasyonlarını kontrol edin.
- Markanız veya hizmetiniz için rakiplerinizden farklı olabilecek stratejiler geliştirin.
Sektör ve rakip analizi sayesinde;
- Sektörünüzdeki boşlukları belirleyebilir
- Yeni stratejiler geliştirebilir
- Uygun dijital pazarlama faaliyetlerini ortaya çıkarabilir
- Daha etkili pazarlama ve satışlar yapabilirsiniz.
Rakip ve sektör analizi yaptıktan sonra rakiplerinizle nasıl aynı seviyeye veya nasıl daha iyi reklam faaliyetleri yürütmeniz gerektiği hakkında stratejiler oluşturmalısınız.
Stratejiler belirlendikten sonra izlenecek adımlarsa şunlardır:
- Hangi reklam mecralarında reklamınızın yapılacağına karar vermeli ve buna göre bir bütçe belirlemelisiniz.
- Yurtdışında kullanılacak bir web sitesi oluşturulmalı veya var olan web sitesi yurtdışı için dijital pazarlama yapılacak şekilde güncellenmelidir. Şunu unutmamalısınız; web siteniz ne kadar kaliteli olursa dijital pazarlama faaliyetlerinden de o kadar iyi geri dönüş alacaksınızdır. Örneğin, kötü bir web sitesiyle 3 müşteri kazanılırken iyi bir web sitesiyle 10 müşteri kazanabilirsiniz. Genelde firmaların yaptığı en büyük hatalardan birisi de dijital pazarlama faaliyetlerine oldukça para harcayıp web sitelerine yeterince para harcanmamasıdır. Bunun sonucunda kötü geri dönüşler alınmaktadır. Teknoloji kullanan kişiler her geçen gün bilinçlendiği için sizler web sitenizi ne kadar profesyonelleştirirseniz işletmeniz veya markanız da kullanıcı gözünde o kadar profesyonel ve kurumsal görünecektir.
- Rakip analizlerine göre reklam kampanyaları, reklam metinleri ve reklam görselleri rakiplerinizden daha kaliteli ve daha vurgulu şekilde oluşturulmalıdır.
- Yapılan reklamların performans analizleri yapılmalıdır. Hangi reklam kampanyalarına daha iyi dönüşler alındığı belirlenmelidir. Buna göre gerekilirse yeni reklam stratejiler geliştirilmeli veya hedef kitle değiştirilmelidir.
Performans analizi yapmak reklam faaliyetleri konusunda oldukça önemlidir. Örneğin, siz hedeflediğiniz bir ülkede istediğiniz geri dönüşü alamayabilirsiniz. Bunu ay sonunda Gösterim Tıklama Oranına(TO) göre belirleyebilir ve bu orana göre yeni ülkeleri hedefleyebilirsiniz. Kampanyalarda deneme yanılma yöntemleriyle ilerleyebilirsiniz. Unutmayınız sizin geri dönüş olabileceğini düşündüğünüz hedef kitleden veya hedef ülkeden geri dönüşünüz olmayabilir. Bunu da performans analizi yaparak tespit edebilirsiniz. Buna göre de yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Yeni stratejiler geliştirerek her ay sonu harcanan bütçeye göre ne kadar gösterim ne kadar tıklama ne kadar geri dönüş olmuş bunlar analiz edilmeli ve bu verilere göre yeni stratejiler oluşturulmalıdır.
2. Tıklanma Maliyetleri
İnternet üzerinden verilen dijital pazarlama reklamlarının maliyetleri tıklanma sayılarına göre belirlenmektedir. Tıklanma satılarına göre çıkan maliyetleri yükselten bazı temel etkenler bulunmaktadır. Bunlardan ilki ürün veya hizmet için reklam veren markalar arasındaki rekabettir. Diğeri yurtdışı için vereceğiniz reklamın sunuluş şeklidir. Ayrıca unutulmamalıdır ki, yabancı bir pazarda rekabete girmek için kullanacağınız reklam ödemesi o ülkenin para birimiyle yapılmaktadır. Birim başı maliyetlerinizi yaşanabilecek kur dalgalanmasından dolayı sürekli düzenli takip edilmesi ve buna göre aksiyon almayı unutmamalısınız.
3. Müşteri Kayıpları
Vereceğiniz reklamı ilgi çekici bir seviyeye getirecek ilk etken reklamınızı oluştururken kullanacağınız reklam metinleridir. Markanız veya sunduğunuz hizmetle alakası ve ilgi çekici olmayan reklam metinleri kullanıyorsanız reklamınızın ilgi düzeyi zamanla azalacaktır. İlgi düzeyi zamanla azaldıkça hedeflenen tıklanma sayılarına ulaşmakta güçlenecektir. Bu durumu önlemek için ürün veya hizmetinizi ortaya koyacak reklam metinleri oluşturulmalıdır. Ayrıca hedef kullanıcıların arama yaparken kullanabileceği anahtar kelimeler tercih edilmelidir.
4. Müşterilere Ulaşma Oranı
Reklam sayfanızın tasarımının doğru ve dikkat çekici olmaması hedef kullanıcılara ulaşmanızdaki oranın zamanla azalmasına neden olacaktır. Diğer bir etkense verilen reklamdaki form sayfasında müşteri e-posta bilgisinin alınmamasıdır. Kullanıcılarınızın iletişim bilgilerini almıyor oluşunuz yurtdışına yönelik hizmetinizi almak isteyen kullanıcılara ulaşmanıza engel olacaktır. Bu iki olumsuz etkeni önleyebilmek için yapmanız gereken ilk olarak tasarımınızda ilgi çekici ögeler kullanmaktır. İkincisiyse ürün veya hizmetinize ulaşmak isteyen kullanıcıların iletişim bilgilerine ulaşabileceğiniz bir form bulundurmalısınız.
Yurt Dışına Reklam Vermenin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?
- Markanızın ismini, hizmetinizi veya ürününüzü dünya genelinde yayarak yeni müşteri olanaklarının doğmasını sağlar.
- Markanızın veya hizmetinizinistenilen hedef kitleye daha hızlı ulaşmasını sağlar.
- Hizmetinizin veya marka adınızın globalleşmişini sağlar.
- Hizmetiniz veya markanız için size prestij sağlar.
Dilerseniz “Yurtdışı İnternet Reklamı Verirken Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?” adlı videomuzu da izleyebilirsiniz.