Dijitalde Muhtarlık Seçim Çalışmaları Nasıl Yapılmalıdır?
Selamlar, ben Dijital Pazarlama Uzmanı Ümit Yılmaz. Bir önceki yazımızda Yerel Seçim Çalışmalarının Dijital Platformlarda nasıl olması gerektiği ve nasıl verim alınabileceği konusunda bir yazı ele almıştım. Bildiğiniz gibi 2019 yerel seçimlerin yaklaşmasıyla birlikte, mahalle muhtarlığı konusunda da insanların sandığa gitmesin çok az kaldı. Google üzerinde yapılan aramalarda da, 2019 Muhtarlık Seçim Çalışmaları aramasının çoğalmasından dolayı Dijitalde muhtarlık seçim çalışmalarından nasıl verim alınabileceği hakkında bilgilendirici bir yazıyla nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini sizlere aktarmaya çalışacağım.
İnsanların oldukça yoğun bir şekilde sosyal medya kullanmasının ve dijital ortamlarda varlıklarını sürdürmelerinin, reklam çalışmaları ve özellikle seçimlerde muhtarlık çalışmalarında direkt olarak halkla bütünleşebileceğiniz bir mecra ortaya çıkmış oluyor. Sizlerde dijital platformları kullanarak vaatlerinizi, neler yapacağınızı ve neden seçilmeniz gerektiğini daha hızlı insanlara ulaştırabilir, böylece kazanma şansınızı ve oy yüzdenizi artırabilirsiniz. Hem daha uygun fiyatlı, hem de kesin kullanıcıya ulaşma odaklı olan sosyal medya ve dijital ortamların faydası büyük olacaktı.
Tüm bunlarla beraber, Muhtarlık Seçim Çalışmaları, Dijital Platformlarda nasıl yapılmalıdır?
İlk olarak insanlara kaynak niteliğinde olacak muhtar adayına ait bir web sitesi yaptırarak işe başlamalısınız. Oy kullanacak vatandaşların siteye girmesiyle birlikte, aday hakkında her şeyi öğrenmesi ve direkt olarak seçim konusundaki fikrinin netleşmesi gerekmektedir.
Buna göre adayın;
– Kendini en iyi şekilde tanıttığı, neler yaptığını, yeterliliklerini ve sahip olduğu nitelikleri içeren bir yazı ve video hazırlanmalı,
– Neden seçilmesi gerektiğini ortaya koyacak vaatlerle dolu olan bir yazı ve bir görsel veya video,
– Son olarak adayın diğer basın kuruluşlarında yer alan veya daha önce verdiği reklamların bulunduğu detaylı açıklamaların yer alması gerekir.
Direkt olarak ziyaretçilerin beklediklerini hızlıca verecek, kolay kullanıma ve ergonomik bir tasarıma sahip olan web site sayesinde, rakiplerinizden bir adım öne geçebilirsiniz.
Muhtarlık Seçimleri için Sosyal Medya nasıl kullanılmalıdır?
Hayatımızın her aşamasında karşımıza çıkan onlarca sosyal medya platformunu, sadece Türkiye’de 51 milyon insan aktif olarak kullanmaktadır. Bu nedenle seçim çalışmalarında sosyal medyanın değeri her zaman yüksektir. Facebook, Instagram, Youtube aktif olarak paylaşımlar yapmak ve kendinizi tanıtmak için, profesyonel bir ekipten destek almanız gerekecektir. Sosyal medya hizmeti aldığınız zamanlarda yazılı ve görsel paylaşımların direkt olarak bu insanlara sunulacağı, hedef kitlenize ulaşacak olan detaylı paylaşımların ayarlanması ve sponsor reklamlarla isminizi vatandaşların akıllarına yazmanız kolay olacaktır. Özellikle grafik konusunda sizlere görsel konuda destek verecek bir danışmanla çalışmanız, profesyonel değerler ve mesajlar vermeniz için önem teşkil edecektir. Yine de sosyal medyayı daha verimli kullanmak için, sosyal medya uzmanıyla çalışmanız büyük önem taşıyor.
Ülkemizde en çok kullanılan arama motoru Google’da Unutulmamalıdır!
Türkiye’de ve dünyada en fazla kullanılan arama motoru Google’dır. Google üzerinde farklı yöntemlerle kendinizi tanıtabilir, reklamlarınızı da yapabilirsiniz.
Arama Ağı Reklamları
Arama motorlarında muhtar adayı veya isminize özel olarak vereceğiniz reklamlarla birlikte, arama sonucundaki ilk 4 veya son 4 alanda sponsorlu reklamınızı sunabilirsiniz. Böylece hedef kitlenize direkt olarak ulaşmanız mümkün olacaktır.
Örnek;
Görüntülü Reklamlar
Google üzerinde en fazla gelir ve fayda sağlayan reklamların başında gelen görüntülü reklamlar, Adsense kullanan sitelerde direkt reklam olarak sunulmaktadır. Özellikle haber sitelerine yoğunluk vererek hazırlanacak profesyonel görsellerinizin bu alanlarda belirmesi demek, haber okuyan herkesin dolaylı yollardan sizi tanımasını ve sitenize yönlendirilmesi sağlanacaktır. Bu sayede, ilk başa dönerek; internet sitenize çektiğiniz insanlara da daha fazla bilgi ve sizi seçmeleri için nedenler sunabilirsiniz.
Örnek;
Ülkemizde yer alan haber sitelerinin %90’ı Google ile çalıştığı için, sizin vereceğiniz görüntülü reklamlarda bu insanlara ulaşmanız kolaylaşacak, daha fazla fayda elde edebileceksiniz. Bu konuda destek almak için uzmanından kapsamlı bir şekilde çalışma yürütebilir, en iyi planlamayı yapabilirsiniz. Fazla para harcamadan en iyi şekilde nasıl reklamınızı yapabileceğinizi bu şekilde sonlandırıyorum.
Eğer bu konuda daha önceden çalışmadığınız bir uzman yok ise; çalışmalarda destek almak için benimle iletişime geçebilirsiniz.