Online Marketing Terimleri
Günümüzde internetin hızla yayılması sebebiyle internet reklamları diğer reklam türlerine göre hem daha ucuz hem de daha verimli bir hale gelmiştir. Bu sebepten ötürü Proji Dijital Pazarlama Ajansı olarak sizlere işinize yarayabilecek Online Marketing terimlerini açıklamak istedik. Bu içeriği dikkatle okuyarak günümüzde sıklıkla kullanılan terimlere ulaşabilirsiniz.
Günümüzde Sıklıkla Kullanılan Online Marketing Terimleri
İnternet ortamında hizmet veriyor veya internet ortamında hizmet vermek mi istiyorsunuz? Eğer sizlerin de bu şekilde dijital ortamlara geçişiniz olacakla bu sayfada yer alan online marketing terimlerine hâkim olsanız iyi olur. İnternet dünyasında girdiğiniz anda sizler de görüntüleme kaygısı ile karşı karşıya kalacaksınız. Bu kaygının üstesinden kolay bir şekilde gelmek için aşağıda yer alan terimlere odaklanmanız gerekebilir.
Inbound Pazarlama
Bir mesajı herkese dağıtmak yerine sadece portföyünüze uygun kişilere göndermek anlamına gelmektedir. Günümüzde sıklıkla kullanılan pazarlama yöntemiyle birlikte marka bilinirliği oldukça üst düzeylere çıkacaktır.
Outbound Pazarlama
Otubound pazarlama stratejisi içerisinde potansiyel müşterilere e-mail, sms gibi çeşitli reklam araçları kullanılarak erişilmeye çalışılır. Bu şekilde işletmenizin var olan ürün ve hizmetlerini müşterilerine gösterebilirsiniz. Genellikle bu yöntemde müşterileriniz istemese de bir kampanya teklif etmiş olursunuz, vaatlerinizi yerine getirdiğiniz sürece bu pazarlama tekniği son derece mantıklıdır.
Hedef Müşteri
İşletmeniz için yapılan analizler sonucunda ürün veya hizmetlerinize ilgi duyacağını tahmin ettiğiniz kişiler olarak tanımlanmaktadır. Örnek olarak araç lastiği üretimi yapıyorsanız hedef müşteri kitleniz aracı olanlar daha da daraltmak gerekirse hedef kitleniz 5 yaş ve üzeri araç sahibi olan insanlar olabilir.
Hemen Çıkma Oranı
Bu terim genellikle web sitesi sahipleri tarafından sıklıkla araştırılmakta bu oranın düşürülmesi için gerekli tüm adımlar yapılmaktadır. Hemen çıkma oranı web sayfanızı ziyaret eden ve sitenizde bulunan sayfaları gezmeden, hiçbir yere tıklamadan erişeme girmeden çıkan kişileri tabir etmektedir. Hemen çıkma oranı web sitenizin içeriğine göre önemli bir metriktir ancak bu metrik sitenizin içeriğine göre değişiklik göstermektedir. Örnek olarak bir eşya tamirci siteniz olduğunu var sayalım, sitenizi ziyaret eden müşterileriniz sitenizde var olan numara üzerinden sizinle iletişime geçeceği için hemen çıkma oranı oldukça yüksek olacaktır.
Açılış sayfası
Ziyaretçilerin sitenizde geçirdikleri süre ve görüntüledikleri sayfa sayısı; Google sıralamalarınızı ve ziyaretçilerin satın alma olasılığını etkiler. Ziyaretçileri reklamlardan veya sosyal medya kampanyalarından web sitenizdeki standart sayfalara dönüştürmek için normal web sayfalarına güvenemezsiniz.
Bu nedenle, web sitenizde e-Kitaplar, çevrimiçi kurslar, e-posta bültenleri, ücretsiz ürün denemeleri ve mobil uygulamalar gibi kaynakları bir form bilgisine giren ziyaretçiler karşılığında sunabileceğiniz açılış sayfalarını kullanmalısınız. Ürün ve hizmetlerinizle ilgili, hedef kitlenizin önemsediği konuları içeren bu tür kaynaklar; açılış sayfalarınıza gelen ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürebilir.
Tıklama Oranı – TO
Yayınlanmış bir reklamı gören ve reklama tıklayan kişilerin birbiri arasında var olan oranı göstermektedir. Tıklama oranınızın %50 olması reklamınızı gören her 100 kişiden 50’sinin reklamlarınıza tıkladığı anlamına gelmektedir. Verdiğiniz reklamlarla birlikte hedef kitlenizin dikkatini ne kadar fazla çekebilirseniz tıklama oranınız o kadar fazla olacaktır. Tıklama oranları markaların vermiş olduğu reklamların ne kadar başarılı olduğunu ölçmek içi sıklıkla kullanılmaktadır.
Dönüşüm Oranı
Web sitenizde bulunan arama butonlarına tıklama, form doldurma, ürün satın alma, kaybolma gibi önceden belirlenmiş hedeflerin gerçekleşmesiyle belirlenen oranlardır. Dönüşün oranları (sitenizi ziyaret eden kişi sayısı/ hedefe dönüştürülen ziyaretçi sayısı) x100 olarak belirlenmektedir. Sahip olacağınız yüksek dönüşüm oranları markanız adına yürütülen projelerin başarılı olduğu anlamına gelmektedir. Düşük dönüşüm oranları sahibi olduğunuzda markanızın stratejilerini gözden geçirmenizde yarar olabilir.
Satış Başına Maliyet
Potansiyel olarak nitelendirilen hedef müşterilerinize satış yapmak için ödediğiniz kişi başı maliyete denmektedir. Satış başı maliyet ve dönüşüm oranlarını karşılaştırmadan pazarlama çalışmaları yürütmek oldukça yanlış bir davranıştır. Bu sebepten ötürü bu metrikleri iyi bilmek ve takip etmek son derece önemlidir.
Müşteri Edinme Maliyeti
Müşteri edinme maliyeti olarak nitelendirilen metrik bir müşteri elde etmek için işletmenizin harcadığı toplam tutarı ifade etmektedir. Müşteri edinme maliyetini hesaplamak için harcanan bütçe, geçirilen süre ve kazanılan yeni müşteri sayısına bölerek bu metriği kolayca hesap edebilirsiniz. İlgili metrik içerik oluşturma, farkındalık yaratma, satış desteği gibi giderleri içermektedir. Müşteri edinme maliyeti şirketlerin müşteri edinmeleri için en verimli yolları analiz etmesi için gereklidir. Günümüzdeki şirketlerin genel hedefi müşteri edinme maliyetlerini ideal seviyelerde tutarak satış yapmaktır.
Tıklama Başına Maliyet (TBM)
Tıklama başına maliyet metriği tıklama oranı ile doğrudan orantılı bir metriktir. İlgili metrik vermiş olduğunuz reklamlara tıklayan kişiler için her tıklama başına vermiş olduğunuz ortalama tıklama maliyetini anlatmaktadır. Örnek olarak reklamlarınıza 100 kişi tıklamış olsun. Karşınızda yazan tbm miktarı da 0,25 kuruş olarak belirtilsin. 100 kişi için ödemiş olduğunuz ortalama ücret 25 TL olacaktır. Profesyonel Dijital Reklam ve Dijital Pazarlama Ajansları sizler için bu maliyetleri düşürecektir.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
Tüm pazarlama ve satış faaliyetlerinizi (iletişim bilgilerini kaydetme, e-postaları takip etme gibi) düzenlemenize yardımcı olan yazılıma CRM denir. CRM yazılımı, daha kişiselleştirilmiş müşteri hizmeti sunmak, müşteri verilerini toplamak ve satış ekiplerinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla; satış otomasyonu, analitik ve pazarlama otomasyon araçlarını içeren modüler bir teknoloji sistemidir. Basitçe söylemek gerekirse, CRM, kuruluşların dış ve iç ilişkilerini yönetmek için kullandıkları teknolojileri ve süreçleri ifade eder.
Anahtar Performans Göstergesi (KPI)
Çalışan fonksiyonlarından pazarlama stratejilerine kadar çeşitli faktörlerin performansını ölçmek ve hedeflerinize ulaşmanızı sağlamak için kullanılan bir terim aracıdır.
Niş Pazar
Niş pazar, onu genel pazardan ayıran benzersiz ihtiyaçları olan belirli bir pazar segmentini ifade etmek için kullanılır. Ayakkabı endüstrisinde hemşire ayakkabısı veya büyük beden ayakkabı üretimi bir niş pazar örneği olarak hizmet edebilir. Bir nişe, belirli bir müşteri segmentine odaklanmayı seçmek; daha büyük bir pazara rekabetten daha iyi hizmet vermek stratejik bir iş kararıdır.
Etkileşim Oranı
Potansiyel müşterilerin markanızla ilgilenmesini ve ürününüzün onlar için yararlı olduğunu anlamasını sağlamak için belirli bir içerikte alınan beğeniler, paylaşımlar, yorumlar gibi etkileşim için kullanılan bir ölçümdür. Etkileşim oranları, kitlenizin içeriğinizle ne kadar meşgul olduğunu izlemenize olanak tanır. Videolarla etkileşime girerek, etkinliklere ve şirket bloglarına katılarak zaman harcayan kişilerin ödeme yapan müşteriler olma olasılığı daha yüksektir.
Bu içeriğimizde sizlere günümüzde Online Marketing Terimleri hakkında bazı bilgilere değindik. Sizlerde şirketinizin satışlarınızı arttırmak için Proji Dijital Reklam ve Dijital Pazarlama Ajansı ile iletişime geçebilirsiniz.