Sosyal Medyanın Dijital Pazarlamada Etkisi Nedir?
Sosyal medya global anlamda insanlar arası etkileşim kurmak üzerine kurulan sosyal ağlar olsa dahi markaların ya da ürünlerin global dünyaya açılmasında da büyük etki gösteriyor. Giderek artış gösteren sosyal medya kullanımının bunda büyük bir rol oynadığını söylemek yanlış olmayacaktır. Kaliteli bir marka olarak akılda kalmak ve hedef müşteri kitlesine ulaşmak üzere sosyal medya tanıtımları, sponsorlukları ve reklamları ile hızlıca yayılım göstererek akılda kalan köklü bir marka olma yolunda ilerleyebilirsiniz. Peki, markanızı sosyal medyaya taşımanın ne gibi faydaları olabilir? Bunun için nasıl adım atak gerekiyor? Kurumsal sosyal medya hesapları ile doğru kitleye nasıl ulaşılabilir? İşte, tüm bu sorularınızın yanıtlarını aktarıyoruz. Ayrıntılar…
Kurumsal Sosyal Medya Hesapları
Kurumsal olmak büyük veya küçük ölçekli her işletmenin, kuruluşun vazgeçilmezi olmalıdır. Çünkü kurumsallık müşteri kitlesine ciddi anlamda güven verir. Bu da doğrudan firmanızın, markanızın, işletmenizin büyümesine ve yayılmasına yardımcı olur. Kurumsallık sistemi ve düzenli çalışma stratejileri geliştirme konusunda da son derece destekleyicidir. Bildiğiniz üzere yenidünya da pazarlama teknikleri de doğrudan revize oldu. Artık eski usul pazarlama stratejileri yerine markalar internet dünyasında var olarak reklam verince daha fazla doğru kitleye ulaşmada hızlı yol alabiliyor. Bunun en büyük araçlarından biri de kurumsal sosyal medya hesaplarıdır. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedln ve benzeri platformlarda ürünlerinizi, markanızı hızla yayabilir, kurumsal bir izlenim sonucunda global anlamda büyüme kaydedebilirsiniz. Bu platformlar arasında pazarlama için en çok yayılım gösteren platformun Instagram olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Doğru, interaktif ve profesyonel bir çalışma sonucunda kurumsal Instagram hesabınız aracılığı ile marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz. Peki, sosyal medya hesaplarında marka bilinirliğini yükseltmek için neler yapılmalıdır? Bunları sıralamak gerekirse şu maddelere sığdırmak mümkün olacaktır;
- Sosyal medya hesap yönetimi için profesyonel destek almak
- Sosyal medya hesaplarınızla entegre çalışan bir web sitesi sahibi olmak
- Akılda kalıcı ve markayı, ürünleri doğrudan tanıtan içerikler oluşturmak
- Günlük etkili, etkileşim saatlerinde uygun postlar paylaşmak
- Paylaşılan görselleri kaliteli seçmek
- Video içerikleri üretip, postlarda ve hikâyede paylaşmak
- Post içeriklerini doğru oluşturmak
- Doğru hashtag kullanmaya dikkat etmek
- İçeriklerde ürünlerin ve markanın can alıcı noktalarını sunmak, anlatmak
- Hesabın kurumsal bir hava yaratmasını sağlamak
- Güven vermek
- Biyografi kısmında gerekli doneleri belirtmek( işletme telefonu, mail adresi ve site linki)
- Satış odaklı Instagram hesabı kullanırken belirli aralıklarla sponsorlu reklamlar vermek ve analiz etmek
- İhtiyaç sahiplerine sosyal medya hesabınız aracılığı ile yardım kampanyaları düzenlemek
- Etkileşimlerinizi arttırmak için yarışmalar düzenlemek ( çekiliş postları)
- Çekiliş postlarına önem vermek ve kitlenin güvenini kazanmak
- Dikkat çekici video içerikleri yayınlamak
İşte kurumsal sosyal medya hesapları ve Instagram satış hesapları ile yukarıda sıraladığımız bazı maddeleri yerine getirmek ilk adım için olumlu sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır. Ancak buradaki en önemli detay kesinlikle profesyonel bir sosyal medya hesap yönetimi için hizmet almaktır. İster sosyal medya hesap yönetimi içi ajanslardan isterseniz de bireysel çalışan profesyonel kişilerden hizmet alabilirsiniz. Proji Sosyal Medya Ajansı olarak alanında profesyonel kadromuz ile sosyal medya hesap yönetimi konusunda sizlere destek oluyoruz. Markanızın dijital mecralarda gelişmesini ve büyümesini hedefleyen profesyonel çalışmalarımız hakkında detaylı bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. Kurumsal sosyal medya hesapları ile gelişim göstermek istiyorsanız hemen harekete geçebilirsiniz.