Site içi SEO (On-Page SEO) Nedir, Nasıl Yapılır?
Site İçi SEO; İngilizce karşılığı On-Page SEO karşılığı anlamına gelmektedir. İç SEO’nun amacı arama motorları algoritmalarına göre sitenizin optimize edilmesidir. İç SEO yapılmış bir site hem arama motorları dostu hem de kullanıcı dostu bir site haline dönüşecektir. Site içi SEO, SEO çalışmasının ilk ve önemli bir adımıdır. Temeli sağlam olmayan bir siteyle iyi sonuçlar almanız zorlaşacaktır. İç SEO yapılmamış bir siteyle SEO çalışmasında 6 ayda alacağınız verimi optimize edilmiş bir siteyle 3 ayda verim alabilirsiniz.
Site İçi SEO Nasıl Yapılır?
Title Düzenlemesi
Öncelikle sitede bulunan her sayfada title düzenlemesi yapılmalıdır. Title düzenlemeleri SEO uyumlu ve içerikle uyumlu olmalıdır. İçerikle uyumlu olan title sizi arama sonuçlarında iyi sıralarda yer almamanızı sağlayacaktır. Title arama motoru algoritmalarına göre 60 karakterden fazla olmamalıdır. Title aynı zamanda yaratıcı bir şekilde oluşturursanız kullanıcıların sitenize daha çok ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Detaylara Title sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
Description Düzenlemesi
Description düzenlenmesi title dan sonra gelen ikinci bir adımdır. Arama motoru olan Google son zamanlarda description arama sonuçlarını etkilemediği yönünde açıklamalarda bulundu, bu yüzden description kullanıcı uyumlu olmasına özen gösterin. Arama motorları algoritmalarına göre description sınırlaması 160 karakterdir. Detaylara description sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
Semantik Makale
Eğer arama motorlarında istediğiniz kelimelerde iyi sıralarda çıkmak istiyorsanız o kelime hakkında detaylı bilgiler vermelisiniz. Makalede bilgileri hazırlarken önce detaylı bir araştırma yapmalısınız, rakiplerinizden daha iyi bilgi ve detay verirseniz rakiplerinizin önüne geçmeniz o kadar çok kolaylaştırır. Semantik makale burada devreye girer, kullanıcıya en iyi bilgiyi veren makaleye semantik makale diyebiliriz.
Anahtar Kelime Yoğunluğu
Yapılan en büyük hatalardan biri arama sonuçlarında çıkmak istediğiniz anahtar kelimeleri sürekli tekrarlayarak spam yapmanızdır. Anahtar kelime yoğunlunuzun rekabet durumuna göre 2 ile 3 geçmemelisiniz. 1 anahtar kelimeye sürekli yoğunlaşmak yerine benzer anahtar kelimeler ile oranı düşürebilirsiniz. Size anahtar kelime yoğunluğunuzu en iyi ücretsiz bir şekilde ölçen araç paylaşıyorum.
http://tools.seobook.com/general/keyword-density/
Bu araç sayesinde yazdığınız makale veya direk web sayfanızda ki anahtar kelime yoğunluğunu ölçebilirsiniz, tek yapmanız gereken ücretsiz bir şekilde üye olmak.
H Tagları
Oluşturduğunuz sayfada h taglarına dikkat edin, sırf büyüklüğü uyduğu için H taglerine h5 den başlamayın. H tagleri H1, H2, H3, H4, H5, H6 şeklinde sıralı bir şekilde kullanmaya özen gösterin. Her sayfada H tagları farklı olmalıdır.
Her sayfada;
H1 1 adet,
H2 2 adet,
H3 3 adet şeklinde h taglarını kullanabilirsiniz.
URL Adreslerini SEO Uyumlu Hale Getirin
URL’nin arama motorları için çok önemli kriter olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden URL saçma sapan kodlar yerine başlığınız içermelidir. Ahmet kimdir? ile ilgili bir içerik yazıyorsanız url adresiniz siteniz.com/ahmet-kimdir/ şeklinde olması arama motorları için büyük fayda sağlayacaktır.
Metin Kod Oranı
Arama motorları için web sayfalarının kod ve metin oranları önemlidir. Her sayfanızda kod oranınızın metin oranınızı geçmemesine özen gösterin.
Resimleri Optimize Edin, Sıkıştırın
Resimler web sitelerinde neredeyse en çok yer kaplayan dosyalardır, bu yüzden resimlerinizi boyutlandırıp profesyonel araçlar kullanarak sıkıştırın, bu sayede web sayfalarınızın açılma oranında büyük fayda göreceksiniz. İçeriği fazla bir siteniz varsa CDN kullanmanız sizin yararınıza olacaktır, CDN ne olduğunu bilmiyorsanız CDN Nedir adlı makalemize göz atabilirsiniz. Resimlerinize alt tagı ve title eklemeniz resimlerinizin arama motorları görsel sonuçlarda çıkmasına fayda sağlayacaktır.
Yazılımsal İyileştirmeler
Web sitenizin alt yapısını Google Pagespeed, Gmetrix, Lighthouse gibi araçlar kullanarak taratın, sonuçlara göre yazılımsal olarak web sitenizde iyileştirmeler yapmaya çalışın, düzenlemeler sonucunda web siteniz daha hızlı açılacaktır. Kullanıcılar ve arama motorları yavaş siteleri pek sevmezler.
Linkleme
İçeriklerinizi birbirine bağlamak hem kullanıcılar için hem arama motorları için önemlidir. Google makalelerini okuduysanız linklemeyi sık sık yapmaktadır. Bir makalede geçirdiğiniz kelime başka bir makalede detaylı bilgi veriyorsa o sayfaya yönlendirin, konu hakkında bilgisi olmayan kullanıcılar bağlantıdan giderek konu hakkında bilgi sahibi olsun. Otoriteler sitelere bağlantı vermeniz sizin zararınıza değil yararınıza olacaktır.
Sıkıştırma
Web sitenizi öncelikle Cpanel üzerinden sıkıştırın, daha sonrasında kodları ve css sıkıştırma şansınız varsa sıkıştırın.
Site Haritası
Her web sitesinin bir site haritası olması gereklidir, bu site haritası sayesinde arama motorları ve kullanıcılar rahatlıkla sayfalarınızda dolaşabilirler.
Robots.txt
Sitenizde arama motorlarının sizin istediklerinizi yapmasını sağlayan metin defteridir, bu metin belgesiyle istediğiniz arama motorunu indexlemesini engelleyebilir veya izin verebilirsiniz.
1 Yorum