Organik Trafik Arttırma Yöntemleri Nelerdir?
Kurumsal markalar için organik trafik arttırma yöntemleri çok araştırılan ve aranan ihtiyaçlardan bir tanesidir. Kurumsal bir markanın sitesi için önceliği site trafiğini arttırmaktır. Ücretli reklamlar, sosyal medya reklamları, paylaşım platformları ve SEO gibi yöntemlerle site trafiğini arttırma çalışmaları gerçekleştirilir.
Organik trafik, web sitelerinin arama motorlarında reklamsız bir şekilde organik olarak aldığı trafiktir. Bu yazımızda sizlere organik trafiğinizi arttırmak ve arama motoru optimizasyonu (SEO) performansınızı daha ileri seviyelere taşımak için kullanabileceğiniz yöntemlerden bahsedeceğiz. Organik trafik arttırma yöntemlerine geçmeden önce ücretsiz organik trafiğinizi analiz edebileceğiniz araçlardan bahsedelim.
1. Google Analytics
Kurumsal bir web sitesi sahibiyseniz SEO çalışmaları ve istatistikleri için kullanabileceğiz birçok ücretsiz araç bulunmaktadır. Bu araçlardan birisi olan Google Analytics sayesinde kullanıcıların web sitenizde ne tür davranışlarda bulunduğunu görebilirsiniz. Tamamen ücretsiz olan Google Analytics, kullanıcılarınızın sitenizle nasıl etkileşime girdiğiyle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. Kullanıcıların hemen çıkma oranlarını, ortalama oturum sürelerini, trafik kanallarını, sayfa hız performanslarını ve birçok veriyi analiz edebilirsiniz.
Kullanıcılarınızın nereden geldiklerini ve web sitenizde hangi sayfanızın daha çok trafik aldığını görebilmeniz hazırlayacağınız içerik seçimlerinde de size yardımcı olacaktır.
2. Google Search Console Kullanmak
Google Search Console kullanarak web sitenizle ilgili birçok veriye ulaşabilirsiniz. Console kurumsal web site sahiplerinin ve yöneticilerinin kullanması gereken ücretsiz bir araçtır. Google Search Console sayesinde anahtar kelimelerinizi inceleyebilir, performansınızı izleyebilirsiniz. Search Console sayesinde birçok veriye ulaşabilirsiniz.
- Web siteniz için site haritanızı yollayarak siteniz içerisinde yer alan sayfalar hakkında arama motorlarını bilgilendirebilirsiniz.
- Site performansınızı seçeceğiniz tarih aralıklarında istediğiniz şekilde inceleyebilirsiniz.
- Web siteniz içerisinde herhangi bir güvenlik sorununu tespit edebilirsiniz.
- Site hızınızı ve birçok SEO için önemli olan kriterleri inceleyebilirsiniz.
Sizlere aşağıda kurumsal markaların web sitesine gelen organik trafiği nasıl arttırabileceği konusuna değineceğiz.
Organik Trafik Arttırma Yöntemleri
1. Anahtar Kelime Araştırması
Organik trafiğin arttırılmasındaki en önemli yöntemlerden birisi de anahtar kelimelerin doğru seçimi ve araştırılmasıdır. Kullanıcıların aradıklarını sunabilmeniz için anahtar kelimenizi belirlerken bilmeniz gereken etkenler vardır.
Hangi anahtar kelimenin ne kadar aranma hacmi olduğunun bilinmesi anahtar kelime araştırmasında önemli bir faktördür. Anahtar kelime seçiminde uzun kuyruklu anahtar kelimelerin kullanılması da organik trafiği arttırmanın diğer bir yöntemidir. Kurumsal markalar sektöründeki en popüler anahtar kelimelere odaklanmalı ve ürün veya hizmetleri için daha uygun anahtar kelimeler kullanmalıdır. Zamanla Google ve diğer arama motorları anahtar kelimelerinizi web sitenizi bir hedef olarak tanımlayacaktır. Bu da arama motorlarında kurumsal web sitenizin daha çok görüntülenmesini ve dolayısıyla organik trafiğini de arttıracaktır.
2. Doğru Başlık Seçimi
Kurumsal bir web sitesine organik trafik çekmek için kullanıcılara kaliteli içerikler dışında içeriğe en uygun başlık ve kısa açıklamalar belirlenmelidir. Web sitenizi ziyaret eden bir kullanıcıyı harekete geçiren başlık koymanız tıklamanızı arttıracaktır. Meta açıklamaları, başlıklar ve URL’si optimize edilmiş bir web sitesinin arama motorları gözünde değeri de artacaktır. Burada bahsedilen temel bileşenleri kontrol etmek ve düzenlemek için kurumsal web sitenizi WordPress ile kurulmasının ve WordPress içerisindeki Yoast SEO eklentisinin etkinleştirilmesinde fayda vardır. Eklentiyi yükledikten sonra web siteniz içerisindeki sayfaların ayarlarını olabilecek en iyi şekilde yapabilirsiniz.
3. Kaliteli İçerikler Oluşturun
Kurumsal bir web sitesi için mümkün oldukça kaliteli içerikler oluşturun. Kaliteli içerik, kullanıcıların sektörle ilgili aradıklarını en hızlı ve kolay bir şekilde sunabilmek için oluşturulan içeriklerdir. Kaliteli içeriklerde dikkat edilmesi gereken birkaç etken vardır.
- Web sitenin kullanıcı tarafından hızlı ulaşılabilir olması gerekir.
- Kullanıcı dostu ara yüzler kullanılmalıdır. Kullanıcı sade, gözü yormayan ve gereksiz detaylara yer verilmemiş bir web sitesini ziyaret etmek ister.
- Kullanıcının aradığı sorguyla ilgili benzersiz ve özgün içerik olmalıdır.
Bu etkenlere dikkat ederek hazırlayacağınız içerikler organik trafiğinizi arttırmanıza imkan sağlayacaktır.
4. İç Linkleme Yapmayı Özen Gösterin
Web sitenizde kullanıcıları doğru sayfalara yönlendirmek için ilgili sayfalara iç linkleme yapabilirsiniz. Bu şekilde konuya ilgi duyan kullanıcılarınızı alakalı içeriğe yönlendirebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılarınızın sitenizi daha fazla gezmesini neden olacak ve hemen çıkma oranı etkilenecektir. Bu da arama motorlarında sıralamanızı arttırmanızı yardımcı olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken iç linkleme çok fazla kullanılmamalıdır. Çok fazla iç linkleme spama neden olabileceği unutulmamalıdır.
5. Doğru Backlink Çalışmaları Yapılmalıdır
Google, güvenilir sitelerden gelen backlinklere sahip kurumsal web sitelerine sıralamalarda öncelik verir. Kaliteli ve güvenilir sitelerden gelen backlink sayısı arttıkça arama motoru sıralamasındaki sonuçlarınızda artış gösterecektir. Burada unutulmaması gereken herhangi bir kalitesiz backlink SEO çalışmanıza zarar verebilir. Backlink sayınız değil kaliteli backlink sayınız arama motorlarındaki sıralamanızın yükselmesine neden olacaktır.
6. Rakip Analizi Unutulmamalıdır
Rakip analizi yapmak kurumsal web sitelerin SEO çalışmalarına fayda sağlamaktadır. Rakiplerinizle aynı kitleye hitap ettiğinizi unutmayınız ve bu konuda rakiplerinizin neler yaptığını analizlemelisiniz. Rakip analizi yaparken dikkat etmeniz gereken husus sektörünüzdeki en iyi rakiplerinizi analizlemektir. Kurumsal web siteniz için belirlediğiniz anahtar kelimeler sorgusunun sonucu ilk sayfalarda çıkan rakiplerinizi iyi analizlemelisiniz. İyi bir rakip analiziyle rakiplerinizin neler yaptığını anlayabilirsiniz.
7. Sosyal Medyayı Aktif Kullanın
Sosyal medya tıklama konusunda başlı başına bir trafik kaynağıdır. Günümüzde kurumsal web sitesi olmayanların bile farklı sosyal mecralarda ticaret yaptığını görmek mümkündür. Sosyal medya kanalları kullanıcıların ilgi alanlarına göre içerikler sunmaktadır. Örneğin Pinterest üyesi olurken sizlere ilgi alanlarınız sorulmaktadır.
LinkedIn, Facebook, Twitter vb. sosyal medya ağlarında bir hesap oluşturun ve hedef kitlenizi oluşturmaya çalışın. Sosyal medya kullanımı adınızı ve içeriklerinizi internet üzerinden yayınlamanızı yardımcı olacaktır. Sosyal medya ayrıca paylaştığınız içerikleri kullanıcılarının başkalarıyla paylaşmasını teşvik edecektir. Etkili bir sosyal medya kullanımı için paylaşmaya değer içerikler hazırlamayı unutmayınız.
8. Süreklilik Sağlayın
Kurumsal markaların organik trafiklerini arttırmaları ve arama motoru optimizasyonu konusunda başarı elde edebilmesi için azimli ve sürekliliği sağlayabilmeli olunmalıdır. SEO kısa vadede kazanç sağlamayı düşünen kurumsal markalar için uygun değildir. Uzun vadede güzel kazançlar sağlayabilmek için sürdürülebilir bir çalışma yapmalısınız.
Eğer sektörünüzde ilk sıralara çıkmak ve trafiğinizi arttırmaya devam ettirmek istiyorsanız içeriklerinizi sürekli olarak güncelleyin. Paylaşılan içeriklerde süreklilik yakalayabilirsiniz ve bu sayede kullanıcılarınızın dikkatini çekmeye devam edebilirsiniz.