Google Tag Manager Nedir, Neden Kullanmalısınız?
Google Tag Manager nedir? Google Tag Manager, sitenize eklemek istediğiniz tüm etiket ve kodların tek bir elden yürütülmesini sağlayan ve kullanımı ücretsiz olan araca verilen isimdir. Oldukça kullanışlı ve iş kolaylaştırıcı bir tecrübe sunduğundan, en çok tercih edilen araçlardan biridir. Google Tag Manager sayesinde, hangi etiketi hangi koşullarda kullanacağınızı kolaylıkla belirleyebilirsiniz. Ayrıca bu etiketler sadece Google ürünleriyle sınırlı değildir. Custom html etiketlerini kullanabilmekle birlikte yine bilinen birkaç toolun da entegresini gerçekleştirebilirsiniz.
GTM, web site performans analizinin yapıldığı vazgeçilmez araç olan Google Analytics ve yine Google tarafından sunulmuş ve bir reklam platformu olan Google Ads ile de entegre çalışabilmektedir. Bu sayede hem ziyaretçilerin hareketleri tek bir yerden detaylıca izlenebilmekte hem de reklam dönüşümleri detaylı olarak alınabilmektedir. Ayrıca tamamen ücretsiz olan aracın kurulumu herkes tarafından adımlar takip edilerek rahat bir şekilde gerçekleştirilebilmektedir.
Google Tag Manager Terimleri ve Anlamları
Google Tag Manager üzerinden sıkça kullanıldığını duyacağınız birkaç terim bulunmakta. GTM’nin işlevini daha iyi kavrayabilmek için bu terimlerin ne anlama geldiğini de bilmek önemlidir. İşte Google Tag Manager’da kullanılan terimler ve anlamları:
Etiket
Etiket, JavaScript içeren kodların web siteye eklenmesini sağlar. Dönüşümün izlenebilmesi açısından oldukça önemli bir terimdir. Öncelikle GTM hesabı aracılığıyla bir ‘’container’’ oluşturulur ve eklenmek istenen etiketler eklenir. Daha önce de belirttiğimiz gibi custom html etiketleri de desteklenmektedir.
Tetikleyiciler
Hazırlanan ve yerleştirilen etiketlerin hangi sayfada ve hangi koşullarda çalışacağının belirlenmesinde kullanılan komutlardır. Etiketlerin düzgün bir şekilde çalışabilmesi için tetikleyiciler şarttır ve belirlenen sayfalara yerleştirilirler.
Değişkenler
Tetikleyicilerin koşullarıyla bağlantılı olarak kullanılır ve oluşturulan bu tetikleyici komutlarının yönetilebilmesi amacıyla vardır. Yönetici hesabında birçok değişken belirlenerek bu değişkenler standart olarak tanımlanmaktadır.
Neden Google Tag Manager Kullanmalısınız?
Dijital pazarlamada artık vazgeçilmez bir etken olan dönüşüme göre hareket, elbette bir web sitenin gelişimi için oldukça önemlidir. Bu dönüşümü de en sağlıklı şekilde alabilmek için birçok araç kullanırız ve Google Tag Manager da bu araçların ve etiketlerin kontrolünü sağlamamız için şüphesiz önemli bir kaynak. GTM ile oluşturulan bu etiketler, web site ve mobili ziyaret eden kullanıcıların hareketlerini ve belirlediğimiz hedefler doğrultusunda uygulamaya koyduğumuz çalışmaların dönüşümünü almak için mutlaka kullanılmalı.
Aynı zamanda dijital pazarlamada kilit noktalardan biri olan ‘’veri’’ kavramı kendimizi ve hedeflerimizi geliştirebilmemizde büyük rol oynar. Ziyaretçi hareketlerini tespit etmek, kullanıcı beklentilerini saptayarak bu beklentilere göre bir yol haritası çizmek hem dijitale ayak uydurmayı hem de rakiplerden sıyrılmayı sağlayan adımlardır. Bu adamlar da ancak yine dijitalin gücüyle bu ve bunun gibi araçlar yardımıyla atılabilmektedir.
Google Tag Manager ile Neler Yapabilirsiniz?
Girişte de birçok örnekle bunu açıkladık ancak şöyle bir toparlayacak olursak, Google Tag Manager ile web sitenizde neler yapabilirsiniz?
1-Etiketleri ve bu etiketlerin ne zaman tetikleneceğini belirleyebilir,
2-Yine belirlenen etiketlerin ne zaman belirlenmeyeceğini kontrol edebilir,
3-Hangi sayfalarda bu etiketlerin tetikleneceğini veya tetiklenmeyeceğini kontrol edebilir,
4-Hangi koşullarda ya da hangi olaylardan sonra bu etiketlerin tetiklenip tetiklenmeyeceğini belirleyebilirsiniz.