Etkili Sosyal Medya Yarışmaları Nasıl Düzenlenir?
Etkili sosyal medya yarışmaları nasıl düzenlenir? Sosyal medya yarışmalarının düzenlenmesi için öncelikle yarışmanın hangi sosyal mecrada yapılacağına karar verilmesi, hedef kitlenin belirlenmesi gibi çeşitli planlamaların yapılması gerekir. Buna bağlı olarak her mecrada aynı şekilde ve stratejide yarışma çıkılamayacağı gibi tüm mecraların özellikleri farklılık gösterir ve stratejiler buna göre geliştirilir.
Sosyal medya üzerinde yarışma düzenlemek artık çoğu markanın sosyal medya hesaplarında sıkça yürüttüğü bir strateji. Trafiği artırmak, marka ve ürün bilinirliğini sağlamak, kitle beklentisini ölçmek, kitleyle iletişim kurmak gibi birçok amaçla yapılan ve şüphesiz birçok yönden pozitif etkileri olan sosyal medya yarışmaları, elbette etkili oldukları zaman ve doğru planlandıkları zaman amaçlarına ulaşabilir. Hedef kitle araştırılmadan, dikkat çekici bir içerik ortaya konmadan, özensiz bir yarışma içeriği ortaya koymak tahmin edilebileceği üzere ürün ve marka hakkında negatif izlenimler oluşturabileceği gibi beklentileri de karşılayamaz. İşte etkili bir sosyal medya yarışması ortaya koymak için izleyebileceğiniz birkaç önemli ve etkili adım:
Sosyal Medya Yarışmaları Nasıl Düzenlenmelidir?
Hedef Kitlenizi Belirleyin
Sosyal mecralar üzerinde bir yarışma düzenlemeden önce atılacak ilk adım markanın kitlesini tanıyarak bu kompozisyona uygun içerikler ortaya koymaktır. Kitlenizin neleri seveceğini, nelerde daha aktif olacağını, hangi ürünlerinize rağbet ettiğini bilmek yarışma kampanyanızın havada kalmayarak katılım almasını ve buna bağlı olarak markanızın da trafikle beraber olumlu dönüşler almasını sağlar.
Yarışmayı Düzenleme Sebebiniz
Düzenleyeceğiniz yarışmayı elbette bir amaçla ortaya koyuyorsunuz. Bu amaç marka bilinirliği artırmak mı, satışları artırmak mı, sosyal medya üzerinde daha bilinir olarak takipçi sayınızı artırmak mı, yeni bir kampanyanın duyulmasını sağlamak mı? Bu gibi etkenleri başından düşünerek yarışmayı amacına uygun bir şekilde düzenlerseniz hem verilecek ödül buna göre belirlenir hem de net bir şekilde amaca uygun yol çizilmiş olur.
Yarışmanın Düzenleneceği Sosyal Mecrayı Belirlemek
Bilindiği üzere her sosyal mecra herkes tarafından rahatlıkla kullanılabilse de ilgi düzeyi, yaş ortalaması, yaşam standardı, kullanım kolaylığı ve buna benzer birçok nedenden dolayı bazı kitleler bazı sosyal mecraların kullanımına daha fazla ağırlık verir. Yapılan araştırmalarla da ortaya konan bu durum, hedef kitleniz için yarışma yayınlamak üzere seçeceğiniz sosyal mecranın hangisi olacağına karar vermenizi kolaylaştıracak. Daha özgür bir dili ve ortamı olan ve gençlerin daha fazla rağbet ettiği Twitter mı? Çoğu zaman gündelik yaşamın ve genel hayatın idealize bir şekilde yansıtıldığı ve en çok tercih edilen sosyal mecralardan biri olan Instagram mı? Eskisine göre daha sakin paylaşımların yapıldığı ve genellikle orta yaş ve üstünün artık daha fazla zaman geçirdiği Facebook mu? Hangisi hedef kitlenizi yansıtıyor ve yarışmanızı hangisinde düzenlemeniz gerekiyor? Buna karar vermeniz, bir yarışma düzenlemeden önce atılacak önemli adımlardan biri.
Planlama Zamanı
Yarışmanın düzenleneceği mecraya karar verilmesi, hedef kitlenin belirlenmesi, amacın belirlenmesi gibi yarışma düzenlemeden önce belirlenmesi gereken koşullar kararlaştırıldıktan sonra artık yarışmanızı planlamaya başlayabilirsiniz. Planlama yaparken kendinize şu şekilde sorular sorarak sıralı bir yol belirleyebilirsiniz:
- Yarışma ne zaman yayınlanacak?
- Katılım koşulları neler olacak?
- Yarışma ne kadar süre devam edecek?
- Yarışma ödülü ne olacak?
- Kazananlar ne zaman ve nereden duyurulacak?
Öneriler
Önemli detayları yoluna koydunuz sıra tekniğe geldi. İşte yarışmanızı düzenlerken işlerinizi kolaylaştırıcı ve işe yarayan birkaç öneri:
- Katılımcıların yarışmaya katılım koşulunu belirlemek, yarışmayı düzenleme amacınızla doğru orantılıdır. Katılımcıların gönderinizi beğenerek mi, yakınlarını gönderi altına etiketleyerek mi veya gönderinizi hikayelerinde ya da hesaplarında paylaşarak mı yarışmanıza katılmalarını istiyorsunuz? Katılımcıların yarışmaya katılım aşamalarının daha fazla kademe içermesi, vereceğiniz ödülün niteliği ve amacınızın büyüklüğüne göre şekillenmelidir. Aksi takdirde katılımcı bulmak zorlaşabilir.
- Belirlediğiniz bir sosyal mecra üzerinden yayınladığınız yarışmanız sadece o mecra üzerinde kalmamalı. Gerekirse diğer mecralarda yarışmanın duyurusunu yapmak; daha fazla kitlenin dikkatini çekmek ve kitle vizyonunu geliştirmek amacıyla etkili bir yöntem olabilir.
- Yarışmayı kazananı belirlemeden önce yarışmaya katılım detaylarında kazananın nasıl belirleneceğini mutlaka belirtmelisiniz. Çekilişle ya da yarışmanızın şekline göre bir kazanan ortaya çıkacaksa bunu önceden detaylıca belirtmenizde yarar var.
- Katılımcılardan gerçekçi ve yorucu olmayan isteklerde bulunmanız hem kişilerin zaman ayırarak yarışmanıza katılmasını hem de bu nedenle yarışmanızın daha fazla rağbet görmesini sağlar.