Dijitalde Yerel Seçim Çalışmaları Nasıl Yapılmalı?
Selamlar ben dijital pazarlama uzmanı Ümit Yılmaz, sizlere bugün 2024 yerel seçimleri yaklaşırken Dijitalde yerel seçim çalışmalarının nasıl yapılması gerektiği hakkında elimden geldiği kadarıyla bilgiler vermeye çalışacağım.
Yerel Seçimler yaklaşmaya başladığında gördüm ki AKP yerel seçim çalışmaları, CHP yerel seçim çalışmaları, MHP yerel seçim çalışmaları, İyi Parti yerel seçim çalışmaları, Saadet yerel seçim çalışmaları aramaların fazlalaştığını fark ettim ve bu konuda bilgilendirici bir makale yazmaya karar verdim.
Dijital mecranın aktif olarak kullanılması başta sosyal medya, seçim çalışmaları yapan adayları da bu doğrultuda dijital platformlara reklam yapmaya teşvik ettik. Dijital mecranın seçim çalışmalarında en büyük avantajı bana göre hedef kitlenin belirlenmesi ve bu hedef kitleye göre seçim reklam kampanyalarının oluşturulmasıdır. Televizyon kanalları gibi mecralara göre daha uygun fiyatlı ve daha verimli bir mecra olması da diğer bir avantajı tabi ki.
Peki Dijital Platformlarda Yerel Seçim Çalışmaları Nasıl Yapılmalı?
Öncelikle ilk adım adayların kendilerini tanıtacağı bir web sitesi yaptırmalıdır. Yapılacak web sitesi siteye gelen ziyaretçilerin aday hakkında ki soru işaretlerini gidermeli ve fazlasını vermelidir. Kısaca başlıklar olarak özetlemek gerekirse;
Adayın kendini tanıttığı bir yazı veya video,
Adayın vaatlerini açıkladığı bir yazı veya video,
Adayın basın kuruluşlarında duyuruları,
Gibi bilgiler aday web sitesi için başlıca olması gerekenlerdir. Seçim çalışmaları için yapılacak web sitesi tamamen ziyaretçi gözünden oluşturulmalıdır.
Siyasi Seçim Çalışmaları İçin Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalıdır?
Sosyal medya siyasi seçim çalışmaları için çok önemlidir. Çünkü ülkemizde aktif olarak sosyal medya mecraları kullanılmaktadır. Bunlar başlıca Facebook, Instagram, Twitter, Youtube gibi mecralardır. Bu platformlarda aktif olarak bir seçim çalışması yürütmek istiyorsanız kesin olarak profesyonel bir ekipten Sosyal Medya Danışmanlığı hizmeti almalısınız. Üstünü basarak söylemeliyim ki bu bir ekip olmadı. Tek başına bir sosyal medya uzmanının seçim çalışmalarını yetişmesi çok zordur. En azından grafik tasarımcısı olan bir uzmandan danışmanlık almalısınız. Çünkü sosyal medya yönetimi 2 kişi tarafından idare edilir. Grafik tasarımcı grafikleri yapar sosyal medya uzmanı strateji ve yönetimi gerçekleştirir.
Google Reklamları (Görüntülü Reklamlar ve Arama Ağı Reklamları)
Etkili bir seçim çalışması yapmak istiyorsanız kesin olarak arama motoru olan Google’da bir bütçe ayırmalısınız. Ülkemizde en çok kullanılan arama motoru Google Arama motorudur.
Arama Ağı Reklamları
Arama motorunda arama yaptığında karşınıza çıkan ilk 4 ve son 4 çıkan reklamlardır. Bu reklamlar sayesinde arama motorunda aranan kelimelerde reklam verebiliriz. Bu sayede ziyaretçinin arama yaptığında reklamlarınız ilk karşısına çıkacaktır.
Örnek;
Görüntülü Reklamlar
Google’da seçim çalışmaları için en verimli olan kanal şüphesiz Görüntülü reklamlardır. Görüntülü reklamlar toplam 19 boyutta tasarlanmaktadır. Görüntülü reklamlar Adsense kullanan web sitelerinde gösterilir. Seçim çalışmaları için haber siteleri çok önemlidir. Bu yüzden görüntülü reklamlar ile Türkiye üzerinde yayın yapan ve Google adsense kullanılan tüm haber sitelerinde reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Ülkemizdeki haber siteleri yaklaşık %90 oranında Google ile çalışmaktadır. Bu yüzden haber sitelerinde görüntülü reklamlar ile verim alabilirsiniz.
Örnek;
Google reklamları için dijital ajans veya dijital pazarlama uzmanından hizmet alabilirsiniz. Buradaki reklamlar için hedef kitle belirlenmesi ve bu hedef kitleye göre reklam optimizasyonları yapılmalıdır. Aksi halde gereksiz yere para harcayıp verim alamayabilirsiniz.
Sizlere elimden geldiği kadarıyla dijital platformlarda yerel seçim çalışmalarını nasıl etkili bir biçimde yürütebileceğiniz hakkında bilgiler vermeye çalıştım. Eğer sizde dijital reklam çalışmalarınızı yürütecek uzman biri arıyorsanız benimle iletişime geçebilirsiniz.