Dijital Pazarlama Kanallarında Başarılı Olmanın İpuçları
Sizlere bu yazımızda dijital pazarlama kanallarıyla satışlarını arttırmak isteyen marka ve işletmeler için bilgiler paylaşacağım. Günümüzde dijital mecraların ne kadar yoğun bir şekilde kullandığını fark etmeyen işletme kalmadı sanırım. Teknolojiye ayak uyduramayan işletmeler ise mevcut müşterilerini kaçırmaya başladı, bu yüzden işletmeler tarafından dijital pazarlama tarafına yatırımlar yapmaya başlandı, buda dijital pazarlama ajansları ve dijital pazarlama uzmanları açığı oluşturdu. Peki dijital pazarlama kanallarında başarılı olma ipuçları nelerdir?
Web Sitesi
E-ticaret
Ürün satışı yapan işletmeler internet üzerinden satış yapmayı hedefliyorsa kesin olarak bir e-ticaret web sitesi kurmalıdır. Bu e-ticaret sitesine ilgi ve alaka gösterilmelidir, işletmenize ne kadar çok emek harcayıp verim alıyorsanız e-ticaret sitenize ilgi ve alaka göstermelisiniz.
Kurumsal Web Sitesi Tasarımı
Hizmet veriyorsanız yeni teknolojilere uygun kurumsal bir web sitesi sahibi olmalısınız. Bu web sitenizde uygun, ucuz stratejisiyle yaptırmak tamamen hatadır. Eğer bir web sitesinde pazarlama yapmayı düşünüyorsanız bu web sitesini en iyi şekilde kullanıcı uyumlu yaptırmalısınız. Artık dijitalde rekabet çok, iyi bir dijital pazarlama iyi bir web sitesiyle başlar. Her sayfası detaylı ve iyi bir tasarıma sahip olmalıdır, bunun yanında Dijital pazarlama kanallarında bu web sitesini kullanacaksanız kesin olarak web siteniz SEO uyumlu, Mobil Uyumlu ve Kullanıcı Uyumlu olmadır. Bu 3 kritere kesin olarak web sitesi yaptırırken dikkat etmelisiniz.
Veri Toplama
Sitenize ziyaret gerçekleştiren misafirlerin çeşitli araçlar ile mail ve push bildirimlerini toplamanız tekrardan pazarlama yapmak için önemlidir, bu sayede toplamış olduğunuz veriler ile ilerleyen dönemlerde kampanya, tanıtım, bilgilendirme gibi satış hedefleyen bildirimler yapabilirsiniz.
Dijital Pazarlama Kanalları
AdWords Reklamları
İnternette arama yapan potansiyel müşteriler için geri dönüş alabileceğiniz en iyi kanal Google AdWords reklamlarıdır. AdWords reklamları sertifikalı bir uzman tarafından yönetilmelidir. Peki Neden? AdWords detaylı bir panele sahip reklam kanalıdır. AdWords reklamları içerisinde Arama ağı, Görüntülü reklamlar ve alış veriş reklamları olmak üzere ayrılır. Hepsi alanında uzmanlık gerektirir, deneyimsiz ve amatör bir şekilde reklam yönetimini gerçekleştirmeniz durumunda reklamdan verim alamamanız büyük olasılıktır.
- Doğru anahtar kelime seçimi yapılmaz ve eşleme türleri doğru seçilmez ise gereksiz tıklamalara geri dönüş alamayacağınız tıklamalara fazla fazla ücretler ödersiniz.
- Optimize edilmemiş reklam guruplarından kalitesiz puan nedeniyle istediğiniz anahtar kelimelerde reklamlarınız gösterilmeyebilir.
Bu yüzden dijital reklam uzmanı veya dijital reklam ajansı tercih edilmelidir.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
Günümüzde internet kullanan bireyler bir ürün veya hizmet ararken öncelikle arama motorlarında araştırma yapmaktadırlar. Arama motorlarında araştırma yapanlar genelde en fazla 2. sayfaya kadar olan web sitelerini ziyaret ederler, bu yüzden sürekli reklam vermek istemiyorsanız organik arama sonuçlarında ilk sayfa ilk sıralarda olmalısınız, buda SEO çalışmaları ile sağlanmaktadır. SEO uyumlu bir web sitesi ve SEO çalışmaları ile arama motorlarında ilk sayfa ilk sıralarda yer alırsınız, bu sayede sürekli reklamlara para harcamadan işletmeniz için yeni müşteriler elde edebilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetimi ve Reklamları
Yediden yetmişe sosyal medya kullanmayanımız sanırım kalmadı, bu yüzden işletmeler içinde sosyal platformlar önemli hale geldi, bu yüzden işletmeler sosyal medya tarafında uzman kişi veya ajanslardan danışmanlık hizmeti alarak geride kalmamalıdır, aksi halde rakip firmaların bu mecraları aktif olarak kullanması size zarara sebebiyet verecektir, bu yüzden işletmenizi geç kalmadan sosyal medya mecralarında da aktif olarak yönetilmelidir.
E-posta Pazarlamacılığı
Satış gerçekleştirebileceği belirli bir kitleye ulaşmak için markaların hedefli gönderim yaptığı tanıtım, reklam, bilgilendirme mesajlarını elektronik posta yöntemini ile iletmesine e-mail pazarlama denir. E-mail pazarlama ile yaş, cinsiyet, lokasyon ve ilgi alanlarını ayırt ederek potansiyel müşteriler ile satış hedeflerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Blog Pazarlamacılığı
Sitenize ziyaretçi çekmek, marka bilinirliği arttırmak için etkili bir yöntemdir. İnternet üzerinde arama yapan milyonlarca insan var bunların bazıları bir şeyler satın almak için veya bilgi edinmek için arama motorlarını sürekli arama yapıyorlar. İşletmeler kendi sektöründe bilgi amaçlı arama yapan ziyaretçileri hedefleyerek web sitesine çekmek istiyor, bunu da blog yazılarıyla gerçekleştiriyorlar. Blog pazarlamacılığında amaç sektör hakkında bilgi edinmek isteyen ziyaretçi de marka bilinirliği yaratmak ve daha sonrasında ihtiyacı olduğunda tekrar aynı markayı tercih ederek satış gerçekleştirmesidir.
3 Yorumlar