Dijital Dönüşüm İle Satışları Zirveye Çıkarmak
Sizlere bu yazımızda bir işletme markası dijital dönüşüm ile nasıl satışlarını zirveye çıkarabileceğini adım adım anlatacağım. Dijital platformların ne kadar yoğun bir şekilde kullanıldığını artık görmeyen kalmadı sanırım. Ben bile 50-60 yaşlarında babamın akıllı telefonlara heveslenmesi ve bu hevesle kullanmayı öğrenmesine bile şaşkınlıkla karşıladım. Neyse konumuza dönelim. Adım adım detaylı bir şekilde sizler için yazıyorum.
Adım 1: Kurumsal Bir Web Sitesi Tasarımı
Önceden işletmeler için web sitelerinde sadece işletme bilgilerinin olması hem işletmeler için hemde kullanıcılar için yeterliydi. Lakin günümüz rekabet koşulları ve insanların tamamen akıllı telefonlara geçmesi işleri baya bir değiştirdi.
Eğer bir web sitesinde dijital pazarlama yapmayı hedefliyorsanız paradan kaçmayıp size kazandıracak bir web sitesi yaptırmalısınız. Yaptıracağınız web sitesinde aşağıdaki özelliklerin olmasına kesinlikle özen göstermelisiniz.
- Kullanıcı Deneyimi (İnsanlar artık web sitenize reklamlar ile geldiği için kaçırdığınız her müşteri sizin için önemlidir. Bu yüzden tamamen kullanıcı uyumlu bir web sitesi ile gelen müşterileri kaçırmamalı ve satışa dönüşme oranını arttırmalısınız.)
- Mobil Tasarım ( Artık insanların büyük bir çoğunluğunda akıllı telefonlar ile internete girmekte bu yüzden web sitenizin mobil tasarımlı olması kullanıcıların sitenizdeki işlevleri arttıracaktır.)
- SEO Uyumlu Altyapı ( Sektörde kalıcı mısınız? Kalıcıyım diyorsanız SEO uyumlu bir web sitesi ile sektör liderliğinizi reklam vermeden bile organik sonuçlarda var olmasınız. Aksi taktirde reklamlarınız durduğu an kimse sektörde dijital ortamda varlığınızdan haberdar olmaz.)
- Ziyaretçileri Takip Etme (Sitenize gelen müşterilerinizin veya ziyaretçilerinizin web sitenizde ne yaptığını nerelerde dolaştığını görmek için Analytics veya Metrika kurulumunu yaptırın. Ziyaretçilerin davranışlarına göre iyileştirmeler yapın.)
Adım 2: Google AdWords Reklamları
Web sitenizi yaptırdınız sıra geldi ürün, hizmet gibi arayış içinde olan potansiyel müşterilere web sitenizi göstermek. Burada reklam bütçeniz fazla ise Sertifikalı bir ajans veya Dijital pazarlama uzmanı ile çalışmanızı öneriyorum. Bilinçsiz bir şekilde yönetilmiş reklam kampanyası hem verimsiz olur, hemde gerekenden fazla bir bütçe harcamış olursunuz. Bu yüzden Google reklamları yani AdWords reklamlarını Uzman kişiler tarafından yönetilmelidir.
Adım 3: SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
Web sitenizi yaptırdınız reklamlarınız yayınlanmaya başlandı her şey yolunda ama önemli bir şey eksik. Reklam vermeyi kestiğiniz an piyasadan kayboluyorsunuz. Burada SEO çalışması devreye giriyor. SEO çalışması ile reklam vermeyi durdursanız bile organik arama sonuçlarından müşterileriniz sizi bulabilir. Bu yüzden AdWords reklamları verirken bir yandan da SEO Uzmanı veya SEO Ajansı tarafından hizmet almanız sizin için ilerleyen dönemlerde çok işinize yarayacaktır.
Adım 4: Sosyal Medya Yönetimi ve Reklamları
Sadece potansiyel değil ürünlerinizi, hizmetlerinizi ilgisini çekebilecek satışa dönüşebilecek ziyaretçi edinmek istiyorsanız Sosyal Medya Kanalları bu konuda vazgeçilmez kaynaktır.
Yapmanız Gereken Kurumsal Sosyal Medya Hesaplarınızın Oluşturulması ve bu hesapların profesyonel kişiler tarafından yönetilip reklam kampanyalarınızın oluşturulmasıdır. Sosyal medya hesaplarınız yine profesyonel bir Sosyal medya uzmanı veya Sosyal medya ajansı tarafından yönetilmelidir. Sosyal medyada grafikler ön plana çıkmaktadır. Bu yüzden bir ajans veya uzman tarafından yönetilmesi daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacaktır.
Adım 5: Haritalara Kayıt
Her ne kadar ufak bir hizmet gibi de görünse de insanlar üzerinde etkisi büyüktür. Bu yüzden insanların işletmenize akıllı telefonlar üzerinden adres sormadan işletmenize rahat bir şekilde ulaşmalarını istiyorsanız Google, Yandex, Apple, Yelp gibi harita kayıt servislerine haritanızı uzmanlar tarafından kaydettirmeyi unutmayın.