SEO
Arama Motoru Optimizasyonu diğer bir adıyla SEO hizmetimizle internet sitenizi başta Google olmak üzere arama motorlarında üst sıralara taşıyıp organik kullanıcı sayınızı arttırıyoruz. Google aramalarında en üst sıralara çıkarak rakiplerinizin önüne geçin. Sitenizi Google ve diğer arama motorlarının sıralama kriterlerine uygun hale getirip organik trafiğinizi arttırmak için ücretsiz analiz ve teklif alın!
Strateji
Proji Reklam Ajansı olarak gerçekleştirdiğimiz profesyonel çalışmalarımızda internet siteniz için en iyi SEO stratejilerini belirliyoruz. SEO hizmetimizle, arama motorlarında üst sıralara gelmenizi yardımcı olacak doğal bir pazarlama stratejisi oluşturuyoruz. İnternet sitenizin arama motorlarında organik olarak üst sıralarda yer alması markanızın değerini ve markanızın algısını da arttıracaktır.
Site İçi Optimizasyon
Site İçi Optimizasyon SEO çalışmasının en önemli noktalarından birisidir. SEO hizmetimizle sitenizin içeriğini değerlendiriyor ve sitenizi iyileştirmek için neler yapabileceğimizi belirliyoruz. Site içi optimizasyon ile web sitenizde bulunan bilgileri, içerikleri ve görselleri arama motorlarına göre değerlendiriyor ve böylelikle SEO altyapınızı güçlendiriyoruz.
Düzenli Blog Makale Girişleri
Kaliteli ve düzenli blog makaleleri hedef kitlenize ulaşabilmeniz için önemlidir. Kaliteli içerik SEO çalışmalarının olmazsa olmazları olduğu için hedef kitlenize göre düzenli olarak kaliteli içerikler ve blog yazıları editörlerimiz tarafından yazılıp web sitenize eklenir.
Link İnşası
Profesyonel SEO çalışmalarının ana hatlarından birisi olan link inşası; site içi ve site dışı link inşası olarak ikiye ayrılmaktadır. Sizlere sunduğumuz SEO hizmetimizle web sitenizin içerisinde link inşasını sağlıklı bir şekilde tamamlıyoruz. Site içi link inşası diğer adıyla “On-Page” sayesinde kullanıcılarınız sitenizde daha çok vakit geçirecektir. Faydalı sonuçlar almanız için backlink olarak tabir edilen başka sitelerden alınacak linkleri doğru ve yerinde kullanılmasıyla site dışı link inşanızı gerçekleştiriyoruz.
Düzenli Raporlama
Gerçekleştirdiğimiz SEO çalışmaları kadar bu çalışmalarda alınan sonuçları düzenli olarak raporlanması da önemlidir. Web siteniz için çalışmaya başladığımız ilk günden itibaren uyguladığımız SEO stratejilerimizin sonuçlarını düzenli olarak analiz ediyoruz. Çalışma sonuçlarımızı müşterilerimize düzenli raporlar halinde iletiyoruz.
-
SEO, “Search Engine Optimization” kavramının kısaltılmasıdır. Türkçe karşılığı, “Arama Motoru Optimizasyonu” dur. Arama motoru optimizasyonu ile web siteniz anahtar kelimeler ile arama motorları üst sıralarda yer alması ve kalıcı olmasına başlıca SEO denir.
SEO & SEM Arasında Ne Fark Vardır?
SEO ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM: Arama Motoru Pazarlaması), işletmelerin arama motoru sonuçları aracılığıyla hedef kitlelerine ulaşmak için kullandıkları pazarlama stratejileridir.
Temel fark, SEO’nun organik trafik yoluyla daha iyi sıralamalar için sayfaları optimize etmeye odaklanmasıdır. Bu; Google, Yandex veya Bing gibi arama motorlarından web sitesi ziyaretçilerini ifade eder. YouTube videolarınızın sıralamasını iyileştirmek için de kullanabilirsiniz. Ücretli trafik ziyaretçileri, Google Ads veya diğer platformlarda yayınlanan reklamlara tıklayarak ziyaret eder.. SEO’nun istikrarlı ve kalıcı sonuçlar üretmesi biraz zaman alırken, SEM neredeyse anında sonuç verebilir. Reklamlarınızın arama motorlarında ne kadar tıklama ve dönüşüm oluşturduğunu hızlı bir şekilde görebilirsiniz.
Organik Trafik ve Ücretli Trafik Nedir?
Organik trafik, herhangi bir ücret ödemeden elde edilen trafiktir. Doğal trafik olarakta adlandırılmaktadır. Bu gelen organik trafik hem ücretsizdir hem de süreklilik sağlamaktadır. Ücretli trafik, Google ADS reklamları kapatıldığı anda sona ermektedir fakat organik trafik ise sürekli olarak devam etmektedir. Kısaca Google ADS reklamları anlık sonuç sağlar, organik trafik ise uzun süreli kalıcı trafik sağlamaktadır.
SEO İçin En Önemli Unsurlar Nelerdir?
En popüler arama motoru olan Google, her gün 6,5 milyardan fazla arama gerçekleştiriyor. Bu nedenle, Google arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak, web sitenize çok fazla trafik çekme potansiyeline sahiptir.
Bu nedenle Google’ın sıralama öğelerine çok dikkat etmek önemlidir. Bu öğeler, Google’ın arama algoritmasıyla sürekli olarak gelişmektedir. Daha iyi bir kullanıcı deneyimi için en alakalı içeriğin sağlanmasına yardımcı olurlar.
Sayfa yükleme süresinden web sitesi güvenliğine kadar, bilmeniz gereken en önemli sıralama faktörleri şunlardır:
- Sayfa hızı: Bir web sayfasının yüklenmesinin ne kadar süreceğini tanımlar. Hızlı yüklenen sayfalar, web sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir. Sitenizin performansını düzenli olarak izleyin ve sitenizin nasıl performans gösterdiğini anlamak için Google’ın PageSpeed Insights ve onun alternatifi olan Pingdom Speed Test, Gtmetrix gibi bir hız analiz aracı olarak kullanılabilmektedir.
- Yüksek kaliteli içerik: Belirli soruları yanıtlamak için ilgili ve doğru bilgiler sağlayın. Google, içeriğin uzunluğunu, yapısını, alakalı anahtar kelimelerini ve bilgilerini değerlendirir. Daha fazla ziyaretçi çekmek ve web sitenizin popülaritesini artırmak için her zaman benzersiz ve özgün içerikler oluşturun.
- Kullanıcı deneyimi: Google, kullanıcı deneyimini, hemen çıkma oranı ve bekleme süresi dahil olmak üzere çeşitli sinyallerle ölçer. Bir ziyaretçi bir web sitesine gelip hızlı bir şekilde ayrıldığında, Google web sitesini alakasız olarak kabul eder. Bu nedenle, bir ziyaretçi bir süre kalıyorsa, sitenin değerli bilgiler sağladığı anlamına gelir.
Arama Motoru Nedir, Nasıl Çalışır?
Arama motoru; web crawler, dizin ve kullanıcı arayüzü olmak üzere 3 ayrı bileşenden oluşur. Örümcek/gezgin adı verilen arama motoru robotları, İnternet’teki tüm web sitelerini tarar ve arama motoru dizinlerinde (veritabanlarında) dizine eklenmesi gereken içeriğin URL’lerini toplar. Daha sonra toplanan bilgileri arama motorunun veri merkezindeki sunuculara iletir.
Bir sitenin site haritasındaki ve sayfalarındaki tüm bağlantıları bulur, bu bağlantıları takip ederek arama motoruna yazılan kelimeden gelen istek üzerine, ilgili sayfayı ilişkilendirerek sonuç sayfasından (SERP) gösterir.
Arama Motorlarının Görevleri Nelerdir?
Günümüzde popüler olarak bilinen arama motorlarının (Google,Yandex, Bing, Yahoo vb.) üç türlü görevi bulunmaktadır.
- Arama motoru botlarının bir kısmı web sayfalarını tarar ve dizinine ekler.
- Bir konu hakkında toplanan bilgileri istek üzerine kendi algoritmalarına göre kullanıcılara gösterir ve sıralar.
Google Arama Sonuçlarında Üst Sıralarda Yer Almanın Faydası Nedir?
Bir web sitenizin olması arama motorlarında üst sıralarda yer alacağınız anlamına gelmez. Google’da üst sıralarda yer almak, web sitesi olan birçok kişinin merak ettiği ve araştırdığı bir konudur. Google’da üst sıralarda yer almak diğer bir deyişle SEO (Search Engine Optimization) arama motoru optimizasyonudur. En temel anlamda arama motorlarının bir web sitesini geliştirmek için yaptığı çalışmaların tümü olarak tanımlanabilir.
Arama motorlarını kullanan kişiler üzerinde yapılan araştırmalarda, kullanıcıların %80’i gerçekten önemli bir konuda araştırma yapmadıkça ikinci sayfayı ziyaret etmiyor. Arama motorlarında yapılan bir konu araştırmasında yüzlerce hatta binlerce alakalı sayfa bulunabileceğini düşünürsek, insanlara ulaşmanın ve keşfedilmenin en önemli yolu ilk sayfadır. Bu yüzden organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer aldığınız zaman web sitenizin organik trafiğini arttırmış olursunuz.
Google SEO Çalışmalarının Google ADS Etkisi Nedir?
Google ADS çalışmalarının SEO’ya doğrudan bir katkısı yoktur diyemeyiz.Verdiğimiz reklamlar doğrultusunda sunduğumuz ürün ile kullanıcılarımıza doğru ve faydalı bir hizmet süreci sunarsak, onlarda bir marka bilinirliği ve güveni oluşturursak, bunun SEO’ya da katkıları olacaktır. Google ADS çalışmaları ayrıca web sitemize trafik çektiği için Google ADS çalışmaları organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer almamız için fayda sağlayacaktır.
UX ve SEO İlişkisi
Öncelikle UX nedir bundan bahsedelim. UX (User Experience) Türkçe anlamı kullanıcı deneyimi demektir. Kullanıcı deneyiminin SEO’ya ne gibi faydaları ve zararları olur? Eğer web sitemizde gezinmek zor ise, mobil uyumlu değilse, sayfalar geç yükleniyorsa, bozuk ve 404lü linkler bulunuyorsa, web sitesine giren kullanıcı kötü bir UX (User Experience) yaşadığı için ilgisi azalır ve siteden çıkar. Bunun sonucu olarak Bounce Rate (Hemen Çıkma) oranı artar ve web sitemizin Google gözündeki değeri azalır. Bu değer azalmasının sonucu olarak trafik kaybı yaşarız ve anahtar kelimelerimizde gerilenmeler görülür. Bunun önüne geçmek için web sitemizi her zaman kullanıcının en hızlı, en rahat şekilde bizimle etkileşime geçebilecegi şekilde düzenlenmeli. Kullanıcıların dikkati çekecek içerikler, görseller, videolar eklenerek kullanıcıyı web sitemizde daha fazla tutmayı hedeflemeliyiz.
Kaliteli İçerik Nedir? Kaliteli İçerik Neden Önemlidir?
Dijital pazarlama alanında kaliteli içerik üretimi, hedef kitlenin veya kullanıcının sorusuna cevap veren,ihtiyaçlarını karşılayan önemli bir unsurdur. Firmalarda veya markalarda, kaliteli içerik ne kadar fazla olursa web siteye gerçekleşen ziyaret ve dönüşüm de o kadar fazladır. Kaliteli içerik üretiminin SEO çalışmaları ile doğrudan bir bağlantısı vardır.
Kaliteli İçerik ve SEO İlişkisi
SEO çalışmalarında en önemli değerlendirme kriterlerinin başında kaliteli içerik gelmektedir. Web sitede bulunan SEO uyumlu makale yani kaliteli içerik, sonuç sayfasında (SERP) web sitenin üst sıralara gelmesinde yardımcı olmaktadır.Y
Kaliteli içerik; müşteriye,kullanıyıca,okuyucuya ve arama motorlarına hitap edecek şekilde yazılmalı,planlanmalı ve paylaşılmalıdır. Doğru ve hedef kitleye hitap eden bir içerik, arama motorlarında üst sıralarda yer alır ve kullanıcının ihtiyacını karşılar. Peki “Kaliteli içerik nasıl yazılır?” , “Kaliteli içerik yazarken nelere dikkat edilmelidir?” gibi soruların cevaplarını sizler için açıkladık.
Kaliteli İçerik Nasıl Yazılır?
Kaliteli içerik yazmadan önce dikkat edilmesi gereken bazı adımlar vardır.Bu adımlardan bahsedecek olursak;
- Hedef Kitleyi Tanımak
İçerik üretmeden önce ilk adım, hedef kitleyi tanımak ve analiz etmektir. Üretilen içerik;hedef kitlenin ilgisini çekmeli,ihtiyaçlarını karşılamalı veya sorularına yanıt vermelidir.
- Anahtar Kelime Araştırması Yapmak
Diğer adımlardan bahsedecek olursak; bir diğer adım ise anahtar kelime araştırması yapmaktır.Kaliteli içerik üretimi yapmak için doğru ve yeterli anahtar kelime kullanılmalıdır.
Yazılacak içerik ve konu belli olduktan sonra anahtar kelime araştırması yapılmalı ve anahtar kelimelerin hacimleri tespit edilmelidir. İnternet üzerinden herhangi bir konu hakkında araştırma yapan,ürün ve hizmet arayan kişiler belirli anahtar kelimeler ile tarayıcı üzerinden aramalarını gerçekleştirirler.
Anahtar kelime araştırması yaparken kullanılan bazı ücretli ve ücretsiz araçlar mevcuttur. Bu araçlar;
- Ahrefs
- Semrush
- Google Keyword Planner
- Moz Keyword Explorer
Kullanılacak anahtar kelimeler, sektörünüze ve markanıza uyumlu olacak şekilde analiz edilmelidir.Trafik kazanmak için kullanılan anahtar kelime, ilgili sayfayı hedefleyecek şekilde olmalıdır. Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeleri kullanarak web sitenize çekeceğiniz trafiği de arttırabilirsiniz.
Anahtar kelime kullanımında dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden birisi ise; çok yoğun olarak kullanılmaması gerektiğidir. Örneğin 800 kelimelik bir makale için 2 veya 3 anahtar kelime yeterli olacaktır.
- Meta Title,Meta Description ve Hx Kurgusunu Yapmak
Kaliteli içerik üretiminin bir diğer noktası ise; meta title,meta description ve Hx kurgusudur.
Meta title, sonuç gösterme sayfasında (SERP) kullanıcının gördüğü sayfa başlığıdır. Meta title da anahtar kelimeyi 1 kere kullanmak hem kullanıcı hem de arama motoru botları tarafından oldukça önemlidir.
Meta description, sonuç gösterme sayfasında (SERP) kullanıcının başlık kısmının altında gördüğü, sayfanın kısa özeti gibi de anlamlandırabileceğimiz yaklaşık 155-160 kelime uzunluğunda olan açıklamadır. Yine aynı şekilde, bu kısa açıklama en az 1 tane anahtar kelime içermeli ve sayfanın içeriği ile ilgili olmalıdır.
Hx kurgusu, sayfada bulunan başlıkların hiyerarşisinin uygulandığı bir kurgudur.İçeriklerde bir ana başlık ve daha sonrasında makalenin akışına göre alt başlıklar bulunmaktadır. Makalenin akışı, H1 (ana başlık), H2 (alt başlık), H3(alt başlık) olarak ilerlemektedir.
Başlık seçimi yapılırken hem anahtar kelimelere yer verilmeli hem de kullanıcıların içerik ile ilgili okuma anlamını bozmayacak bir başlık seçilmelidir.
- Görsel veya Video Kullanmak
İçerik yazıldıktan sonra, görsel veya video kullanılmalıdır. Böylece 1000-1200 kelimelik makalelerde kapak görseli hariç, yazının içine de 1 veya 2 görsel veya video eklenirse kullanıcı yazıyı okurken sıkılmaz. Ayrıca, bazı insanlar yazılı metinler üzerinden daha kolay konuyu anlarken bazı insanlar ise gördükleri görseller üzerinden bir konuyu daha kolay bir şekilde öğrenebilmektedir.
Görseller makale içerisine yüklenirken mutlaka “görsel alt etiketi” kullanılmalıdır. Görsel alt etiketi, hem görme engelli kullanıcılar açısından hem de arama motoru botlarının görselin ne ile ilgili olduğunu daha rahat anlayıp taramasına yardımcı olmaktadır.
- Yazıdan Link İnşası Yapmak
Kaliteli içerik üretiminin SEO açısından belki de en önemli noktası link inşası kurmaktır. Şimdi de “link inşası nedir?” , “link inşası nasıl yapılır?” konularını ele alalım.
Site içi linkleme, site içerisinde yayınlanan makaleden yine site içindeki bir sayfaya link vermektir. Örneğin bir e-ticaret sitesinde “Beyaz Ayakkabı Temizliği Nasıl Yapılır?” adlı bir blog yazısından “Beyaz Ayakkabı Modelleri ve Fiyatları” adlı kategori sayfasına link yapılmalıdır. Böylece kullanıcının dönüşüm ihtimali arttırılırken, aynı zamanda da web sitenin otoritesi artmaktadır.
Bir psikoloğa ait hizmet sayfasından örnek verecek olursak; “Bipolar Bozukluk Nedir?” adlı bir blog yazısından, “online psikolog” adlı bir hizmet sayfasına yönlendirme yapılabilir.
Aynı zamanda web site içerisinde yayınlanan makale konuları birbiri ile paralel olduğu için “Bipolar Bozukluk Nedir?” adlı blog yazısından, bir başka blog yazısı olan “Depresyondan Nasıl Kurtulabiliriz?” adlı yazıya iç linkleme yapılmalıdır.
Kısaca özetleyecek olursak, web site içerisindeki link inşasını tamamlamak için, linklerinizin alakalı sayfalarla birbirine bağlanmış olması göz önünde bulundurulmalıdır.
Tüm bu çalışmalara ek, kaliteli içerik üretmek ve web sitenin SEO uyumlu bir şekilde olması için içerik üretimini güncel tutmak gerekmektedir. Düzenli içerik yayınlayan web sitelerin trafiği,otoritesi veya ziyaretçisi her zaman güncellenerek artar. Bu yüzden, web sitenize düzenli olarak içerik girmek SEO açısından oldukça önemlidir.
SEO Uyumlu Makale Nedir?
SEO uyumlu bir şekilde üretilmiş olan içerikler belirli anahtar kelimelerin belirli oranlarda yerleştirdiği,başlık,açıklama gibi önemli SEO elementlerinde anahtar kelimelerin kullanıldığı ve kullanıcı için geniş bilgiler içeren son derece gelişmiş içeriklerdir. SEO uyumlu içerikler ile birlikte bir sitenin trafiği oldukça üst sıralara çıkmasıdır.
SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?
SEO uyumlu makale yazmak için öncelikle ilk şart iyi bir gözlemci olmanızda geçmektedir. Arama motorlarında yapmış olduğunuz aramalarda en üst sıralarda çıkan sitelerin en iyi şekilde hangi konularda iyi olduğunu analiz etmek gerekmektedir. Örnek olarak internet üzerinde SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır? Sorusunu sorduğunuzda ve en üst sıralarda yer alan sitelerin içeriği nasıl yazdığına dikkat etmelisiniz. Yapacağınız bu incelemelerde H1, H2 etiketlerinin nasıl eklendiği, hangi kelimelerin vurgulandığı gibi noktaları analiz etmelisiniz. Bu analizi iyi bir şekilde yaptığınızda sizlerde kolay bir şekilde SEO uyumlu makale yazabilirsiniz.
SEO Uyumlu İçerik Yazma Kuralları Nelerdir?
SEO uyumlu içerik yazma kuralları günümüz içerik yazarlığının en çok dikkat edilmesi gereken kriterler arasında yer almaktadır. Sitenizde yayınlayacağınız yayınlar doğrudan domainin ve işletmenin kalitesini belli etmektedir. Örnek olarak bir Hukuk firması tarafından yayınlanmış olan içeriklerin özensiz, eksik, hatalı olması durumunda potansiyel müşteriler firma hakkında kötü düşüncelere kapılıp, o işletmeyi ziyaret etmekten vazgeçebilir. Bu sebepten ötürü sizlerde içerik yazarken aşağıda listelenmiş olan tüm kriterlere özen göstermelisiniz.
- Anlam Bütünlüğü: Oluşturduğunuz içeriklerin giriş kısımları içerik hakkında genel bir bilgi ve öngörü oluşturduğu için anlam bütünlüğüne ve içerik boyunca okuyucu merakını üst seviyede ve orantılı tutmanız gerekmektedir. Oluşturduğunuz içerik bir hizmeti sunuyorsa okuyucuları eyleme geçirecek “Hemen Satın Al”, “İletişime Geç” gibi mesajlar da barındırmalısınız.
- Özgünlük Kontrolü: Özgünlük kontrolü SEO uyumlu içerik yazımında olmazsa olmaz işlemlerden bir tanesidir. Web sitenizde yayınlayacağınız içeriklerin intihal olması durumunda arama motorları web sitenizi indexlemeyecek veya olukça arka planda listeleyecektir. Bu sebepten ötürü sitenizin ön planda çıkması için içeriklerinizin özgün olmasına dikkat etmelisiniz.
- Dikkat Çekici İçerik: Anahtar kelime içerek, dikkat çekici, arama trafiği olan bir içerik yayınlamanız web sitenizin trafiğini arttırmak için olmazsa olmaz alanlardan bir tanesidir. İçerik oluşturmadan önce seçeceğiniz anahtar kelimeleri belirli anahtar kelime planlayıcılardan seçmeniz işlerinizi oldukça fazla kolaylaştıracaktır. Popüler anahtar kelime planlayıcılar hakkında detaylı bilgileri web sitemizde küçük bir araştırma yaparak bulabilirsiniz.
- Uygun Anahtar Kelime Sıklığı: Siteniz için oluşturmuş olduğunuz içeriklerde anahtar kelime yoğunluklarını önceden analiz etmeniz, gerekirse SEO eklentileri ile içeriklerinizdeki anahtar kelime yoğunluklarına dikkat etmeniz gerekmektedir. Örnek olarak 300 kelimelik bir içerik içerisinde hedef anahtar kelimenizi maksimum 4 minimum 3 kere geçirmelisiniz. Sürekli olarak tekrar eden anahtar kelimeler sitenizin sıralamalarını geri plana atacaktır.
- Uygun Başlık Seçimi: Sitenizde yayınlayacağınız içeriklerde anahtar kelime ile başlıkların birbiri ile uyumlu olması gerekmektedir. Başlıklarınız 50 ile 70 karakter arasında maksimum 6 kelimeden oluşmalıdır. Aynı zamanda başlıklarınız içeriklerinizin ana özeti şeklinde olmalıdır.
- Yeterli İçerik Uzunluğu: Arama motorlarının içerikleri anlamlandırması için ortalama 300 ile 500 kelime arasında olması gerekmektedir. Yeterli içerikteki uzunluklar okuyucularınızı sıkmayacak, anlatılmak istenen açık bir şekilde ortaya konduğu içeriklerdir. Bu şekilde okuyucuların dikkati her zaman ön planda tutulur.
- Uyumlu Meta Başlıkları: İçeriğinizin başlığı ile meta title başlıklarınız birbirinden farklı olabilir. Arama motorları bir içerik başlığı için ortalama 55 karakterlik bir alan belirlemektedir. Bu kriterler oldukça önemlidir. Bu kritere uymayan içerikler arama motorlarında hatalı olarak nitelendirileceği için arka planlarda listelenecektir.
- Uyumlu Meta Açıklamalar: Meta description olarak adlandırılan kısım içeriğinizin ana özeti olarak nitelendirilmektedir. Genel olarak 150 karakterlik bir uzunluğa sahip olan içeriği özetleyen ve anahtar kelimeleri içeren meta açıklamalar içeriklere oldukça fayda sağlayacaktır. 160 karakteri geçen, sürekli anahtar kelimeyi tekrar eden meta açıklamalar içeriğe fayda sağlamayacağı gibi sıralamalarda da geri planda tutulacaktır.
- Seçilen Görsellerin Alt Etiketleri: İçeriklerinizi okuyucu için optimize ederken aynı zamanda arama motorları için de optimize etmeniz gerekmektedir. SEO uyumlu bir şekilde optimize dilen bir içerik içerisinde eklemiş olduğunuz görsellere alt etiket vererek ilgili görsellerin ne işe yaradığını belirtmelisiniz. Bu sayede ilgili içeriklerinizde kolay bir şekilde anahtar kelime yerleştirmesi yapabilirsiniz.
Google SEO Nasıl Yapılır?
Anahtar Kelime Araştırması Nedir?
SEO çalışmalarının başlangıcında yapılan, çalışma yapılacak sektöre dahil bilgi edinmemizi aynı zamanda hedef kitlenin arama alışkanlıklarını gözlemlememizi sağlayan önemli bir çalışmadır.
İçerikler bu anahtar kelimeler doğrultusunda üretilir ve link inşası belirlenen anahtar kelimeler doğrultusunda yapılır.
Kısaca kullanıcılar aynı hizmeti, ürünü farklı şekillerde arayabilir. Anahtar kelime araştırmaları sayesinde kullanıcıların ürünleri hangi şekillerde aradığı tespit edilip, hacimlerine göre çalışma listesine eklenir ve hedef kitle genişletilir.
Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?
Öncelikle sektör hakkında bilgi edinmek adına genel bir araştırma yapılır. Sonrasında müşterinin isteği veya arama hacimleri doğrultusunda detaylı bir inceleme başlanır. Eğer müşterinin özellikle yoğunlaşmak istediği bir alan bulunuyorsa buna öncelik verilir. O konu hakkında ilk sayfada çıkan web siteleri incelenir ve sayfalar trafiklerini hangi anahtar kelime üzerinden alıyor ise çalışmalarımız bu yönde şekillenir.
Sektörel olarak rakiplerimiz belirlenir, bu rakiplerin içeriklerinde en sık kullandığı anahtar kelimeler bulunur ve bu kelimler arasından verdiğimiz hizmet ile uyuşanlar çalışma listesine eklenir.
Bunun yanı sıra anahtar kelime araştırmasını oldukça kolaylaştıran (Ahrefs, Semrush) gibi ücretli uygulamalarda bulunur. Bu programlar sayesinde web sitemiz en çok hangi anahtar kelimemizden web sitesi trafiği sağlıyor, hangi sayfaların arama hacimleri daha yüksek kolay bir şekilde öğrenebiliriz
Anahtar Kelime Araştırması Neden Önemlidir?
Çünkü doğru anahtar kelimeleri seçerseniz, arama motoru listelerinde hedeflediğiniz anahtar kelimelerde en üstte hızlı yer alabilirsiniz. Bu sayede web sitenizi hızlı bir şekilde organik trafik artışı sağlayabilirsiniz. Fakat yanlış anahtar kelimeleri hedeflerseniz, web sitenize aslında ürününüzle alakalı olmayan bir kitle çekeceğeniz için işinizin büyümesine yarar sağlamak yerine durumu verimsiz bir hale getirebilirsiniz.
Rakip Analizi Nedir?
Rakip analizi belkide bir SEO çalışmasının en önemli husularından bir tanesidir. Rakip analizi sayesinde rakiplerimiz en çok hangi anahtar kelimelerden trafik aldığını, hangi kelimeler üzerine çalışmalar yaptığını ve, sektördeki en popüler anahtar kelimelerin neler olduğunu öğrenebiliyoruz. Bu sayede çalışmalarımıza buna göre yön vererek değişiklikler ve güncellemeler yapıp en iyi sonucu almayı hedefliyoruz.
Rakip Analizi Nasıl Yapılır?
Öne çıkmak istediğimiz anahtar kelimeyi Google arama motorundan aratıyoruz, çıkan ilk 5 organik sonucu incelemeye alıyoruz. Ortak özellikleri neler, hangi başlıkları, alt başlıkları, açıklamaları ve anahtar kelimeleri kullanıyorlar. Site yapısı nasıl, sayfa içerisinde kullanılan görseller, listeler, içerikler hangi düzende oluşturulmuş. Hangi anahtar kelimeden hangi sayfaya link veriyor hangi sayfadan link çıkışı alıyor detaylı bir şekilde inceliyoruz. Sonuçların ortak noktalarını birleştiriyoruz, oluşan sonuçlar eğer bizim hizmetimiz veya ürünümüz ile uyuşuyorsa geliştirerek kendi markamıza uyguluyoruz. Bu şekilde başlangıç seviyesinde bir rakip analizi ile çalışmalarımıza başlayabiliriz.
Site İçi Optimizasyon
Site Mimarisi Kontrolü
Site mimarisi web sitemizi ziyaret eden kullanıcıların en kolay şekilde aradıkları ürüne ulaşmalarını hedefleyen çalışmalardır. Ziyaretçiler ilk olarak ana sayfamız ile karşılaşır, bu yüzden ana sayfamız ne kadar ilgi çekici ve basit tasarlanır ise kullanıcı o denli tatmin olacak ve site içerisinde gezinemye başlayacaktır. Bunun yanı sıra en çok aratılan ürünler tespit edilip web sitesinin belirli noktalarına kısayollar yerleştirilebilir. İnternet sitemizde bulunan içeriklerin birbirleriyle olan bağlantıları da iyi bir site mimarisi için önemlidir. Bu bakımdan birbirleriyle alakalı içerikler arasında köprü kurmak, ziyaretçilerinizin aradığı içeriklere daha rahat ulaşmalarını sağlayacaktır, yani aynı ürün kategorilerini birleştirip web kullanıcı açısından kolay bulunabilir hale getirmek site mimarisi için çok önemlidir.
Site Hız Optimizasyonlarının Yapılması
Site hızı SEO için önemli bir metriktir. Bunun sebebi yavaş bir web sitesinde kimse vakit geçirmek istemez ve siteden ayrılır. Kullanıcının siteden erken ayrılması SEO için kötü bir durumdur ve sitemizin otoritesini etkiler. Bunun önüne geçmek için site hız optimizasyonları yapılır.
Eğer WordPress tabanlı bir web sitesi kullanıyorsanız WP Rocket gibi eklentileri kurup dosya boyutlarını küçültebilir, DNS isteklerini önceden getirtebilirsiniz. Eğer buna benzer eklentiler kullanmayacaksanız ise internet sitenizdeki dosya, resim boyutlarını küçültebilir ve sunucunuzu sürekli güncel tutarak yaşanabilecek hız kayıplarının önüne geçebilirsiniz.
Site WordPress ise Gerekli SEO Eklentilerinin Kurulması
WordPress’in SEO yapmamızı kolaylaştıran birçok eklentisi bulunuyor. Bu eklentiler sayesinde web sitemizi daha kolay yönetiyor, güncelliyor ve optime hale getiriyoruz. İlk olarak web sitemize en yaygın olarak kullanılan Yoast SEO veya All İn One SEO gibi eklentilerinden birini kurarak başlıyoruz. Bu eklentiler bize yaptığımız SEO çalışmalarında yardımcı olmak dışında süreci daha rahat kontrol edebilmemizi de sağlayacaklar. Bu eklentiler sayesinde istemediğimiz sayfalara noindex verebilir, sayflarımızın başlıklarını (title), açıklamalarını(description), kullanılan anahtar kelimeleri rahat bir şekilde düzenleyebiliriz. Aynı zamanda bu eklentiler sayesinde yaptığımız SEO çalışmalarının değerlendirmesini görebilir yapılcabilecek ekstra çalışmalar için fikir alabiliriz. Site Haritası, Robots TXT eklenebilir ve düzenlemeler bu SEO araçları sayesinde rahat bir şekilde yapılabilmektedir.
Site Haritası ve Robots.txt Oluşturulması
Site haritası ve robots.txt, Teknik SEO’nun en önemli uygulamaları arasında yer almaktadır. Teknik SEO uygulamaları ile arama motorlarının web sitemize herhangi bir sorun olmadan erişmesine, taramasına, yorumlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olması için yapılan çalışmalar bütünüdür.
Site Haritası Nedir?
Site haritası yani bir diğer adıyla sitemap, temelde bir web sitesinin tam olarak nasıl görüneceğinin ayrıntılı bir planıdır. Site haritası; arama motorlarına web sitenizdeki içeriği taraması, dizine eklemesi ve keşfetmesi için bilgi verme ile oluşturulan dosyalardır.
Site haritasi ile arama motorunda ön plana çıkmasını istenilen sayfaların listelenmesi sağlamaktadır. Bununla birlikte,arama motorunda ön plana çıkmasını istenilen sayfaların listelenmesi sağlamaktadır. Site haritası, yalnız sayfaları listelemekle kalmaz, bunun yayında sayfaların ne zaman oluşturulduğu, ne zaman güncellendiği gibi bilgileri de kaydedebilir.
Site Haritası Biçimleri
Site haritalarının pek çok farklı biçimleri mevcuttur. Bu biçimler arasında en çok kullanılan site haritası türü XML site haritasıdır.
XML site haritası, bir web sitesinin tüm önemli sayfalarının listesini içeren bir dosyadır. Hepsinin tek bir “XML Site Haritası” dosyasında saklanmasının sebebi ise tarayıcıların dahili bağlantılar sayesinde sayfaları keşfetmek yerine tüm sayfaları tek bir yerde bulmasına yardımcı olmasıdır.
Aşağıda, tek bir URL’nin konumunu içeren çok basit bir XML site haritası verilmiştir:
https://www.example.com/foo.html
2022-06-04
Bu etiket geçerli bir protokol standartıdır.Site haritası bu etiketle açılır ve kapanır.
– Bu etiket, her URL girişinin ana etiketi olarak kullanılır.
– Bu etiket, sayfanın URL’idir.
– Bu etiket, dosyanın en son değiştirilme tarihinin bilgisini içerir.
Site haritasının biçimlerinden bir diğeri ise RSS site haritasıdır. RSS site haritası, genellikle blog veya haber siteleri tarafından kullanılan, son URL hakkında bilgi sağlayan ve yeni içeriğin kolaylıkla takip edilmesini sağlayan site haritası biçimidir.
XML ve RSS biçimindeki site haritalarının arasındaki en önemli fark, XML site haritalarında siteye ait tüm URL’lere ve bu URL’lere ait bir takım detaylara yer verilirken, RSS site haritası biçiminde ise sadece en son yapılan değişikliklerin yer almasıdır.
Yukarıda verilen iki türe ek olarak bir diğer site haritası biçimi ise; .txt site haritasıdır. .txt sita haritası, genelde daha az sayfaların yer aldığı web siteler için kullanılan bir biçimdir. Basit bir metin düzenleyici yardımı sayesinde bir .TXT site haritaları oluşturulabilmektedir.
Site Haritası Nasıl Oluşturulur?
Site haritası oluşturulmadan önce ilk bakılması gereken nokta hangi sayfaların taranacağına karar vermektedir. Site haritasında bulunan hiçbir URL noindex durumunda olmamalıdır. Ayrıca site haritasında ki tüm URL’lerin response code diye de bilinen durum kodu 200 yani başarılı bir şekilde çalışmalıdır. 404 (not found), 301 (kalıcı olarak yönlendirildi) gibi durum kodları 200 ile çalışmayan URL’ler site haritasından kaldırılmalıdır.
Kullanılan site haritasında URL sayısının sınırı 50.000 olmasına dikkat edilmelidir.Eğer görsellerin olduğu bir site haritası oluşturulacak ise bu sayı 1000’den fazla olmamalıdır.
Site haritasında ki dosyalar,UTF-8 şeklinde kodlanmalıdır.
Eğer web sitede birden fazla dil seçeneğiniz var ise; her bir dil sürümü için farklı URL oluşturulmalıdır ve hreflang açıklamalarından yararlanılmalıdır.
Bu durumlar incelendikten sonra oluşturulacak site haritasının biçimi seçilmelidir.Site haritası hem manuel hem de çeşitli programlar üzerinden oluşturulabilmektedir.
Site haritası oluştururken kullanılabilecek programlara örnek verecek olursak:
AuditMyPc.com Sitemap Generator
AutoMapIt
Autositemap
SitemapDoc
Sitemapspal
SitemapSubmit
Site haritası oluşturduktan sonra robots.txt dosyasına eklenmelidir. Robots.txt doysayı, Google Search Console üzerinden eklenmeli ve kullanılması sağlanmalıdır.
Robots.txt Nedir?
Robots.txt, web sitenizin kök dizininde bulunan ve arama motorlarına web sitenizin hangi sayfalarını tarayabilecekleri ve dizinlerine ekleyebilecekleri ya da hangi sayfalarını tarayamayacakları ve dizine ekleyemeyecekleri konusunda talimatlar veren bir metin dosyasıdır.
Arama motorları web siteyi ziyarete geldiğinde ilk olarak robots.txt dosyasına bakar. Robos.txt dosyasına baktıktan sonra, web siteninhangi bölümlerinin taramaya açık olup olmadığı ile ilgili talimatları kontrol eder.
Robots.txt dosyası, teknik SEO çalışmalarındaki “crawl budget(tarama bütçesi)” optimizasyonunda ki en çok kullanılan yöntemlerden birisidir. Crawl budget, Google’ın herhangi bir zamanda sitenizde tarayacağı sayfa sayısı, yani web siteye ayrılan bütçedir. Bu sayı, sitenizin boyutuna, sağlığına ve geri bağlantılarına göre değişmektedir.
Web sitede bulunan her sayfanın sıralama almasına gerek yoktur.Örneğin; kopya sayfalar,açılış sayfaları,web site içindeki arama çubuğu kullanılarak çıkan sonuç sayfaları gibi sayfaların arama motorları tarafından taranmasına gerek yoktur. Bu optimizasyon, robots.txt ile sağlanmaktadır.
Robos.txt Dosyasında Kullanılan Komutlar Nelerdir?
Robots.txt dosyas, .txt formatında oluşturulan bir web dokümanıdır. Ana dizine eklenen robots.txt dosyası web sitesinin URL uzantısı bölümüne /robots.txt yazarak görüntülenebilir.
Robots.txt dosyası oluştururken kullanılan komutlar “user agent” , “disallow” ve “allow” komutlarıdır.
User Agent komutu, her robots.txt dosyasının ilk bloğudur. Bu komut, adreslediği tarayıcı için kullanılan komuttur. Çoğu arama motorunun birden çok gezgini vardır. Normal dizinleri, resimleri, videoları vb. için farklı tarayıcılar kullanırlar.
User-agent: Googlebot (google arama motorları)
User-agent : * (tüm arama motorları)
şeklinde kullanılabilir.
Disallow komutu, arama motoru botları tarafından taranması ve dizine eklenmesi istenmeyen web sayfalarını bildirmeyi sağlayan komuttur.Örneğin tüm arama motorlarının sitenizi taramasını engellemek istiyorsanız, dosyaya şu şekilde eklenmelidir;
User-agent: *
Disallow: /
Allow komutu, arama motoru botları tarafından taranması ve dizine eklenmesi istenen web sayfalarını bildirmeyi sağlayan komuttur. Web yöneticileri bu komut sayesinde arama motoru botlarına taranması istenen sayfalar ya da klasörler hakkında bilgi vermiş olur.
Örneğin, Googlebot’un blog sayfanıdaki bir blog yazısı (örneğin “Seo Nedir?” adlı blog yazısı) dışında her gönderiye erişmesini engellemek istiyorsanız, dosyaya şu şekilde eklenmelidir;
User-agent: Googlebot
Disallow: /blog
Allow: /blog/seo-nedir
Robots.txt dosyasının içerisinde, site haritası mutlaka olmalıdır. Bu da şu şekilde görüntülenebilir;
UserAgent: *
Disallow:
Sitemap: http://[example.com]/sitemap.xml
Robots.txt Dosyası Nasıl Oluşturulur?
Robots.txt dosyası, herhangi bir text editörü yani metin oluşturma editörü ile kolaylıkla oluşturulabilir. Robots.txt oluşturulurken çeşitli protokol formatları kullanılarak robot tarama direktifleri oluşturulur ve protokol formatları kullanılarak arama motoru botlarının anlayacağı şekilde direktifler iletilir.
Robots.txt dosyasının nasıl oluşturacağının adımları aşağıdaki gibidir :
Bir dosya oluşturun ve robots.txt olarak adlandırın
robots.txt dosyasına kurallar ekleyin
robots.txt dosyasını sitenize yükleyin
robots.txt dosyasını test edin
Herhangi bir metin düzenleyicide veya web tarayıcısında bir .txt belgesi açılmalıdır.Ardından bu belge, robots.txt olarak adlandırılmalıdır.
Daha sonra User-agent komutu ile hedeflenen tarayıcı, allow komutu ile erişime izin verilen sayfalar ve dissallow komutu ile erişime izin verilmeyen sayfalar belirlenmeli ve komutlara eklenmelidir. Bu komutlarla birlikte site haritası, robost.txt dosyasına eklenmelidir.
Bu adımlardan sonra, robots.txt dosyası bilgisayara kaydedilmeli, siteye yüklenmeli ve arama motorlarının taraması için uygun hale getirilmelidir.
Daha sonra robots.txt dosyasını test etmek için robots.txt dosyanızın herkesin erişimine açık olup olmadığına bakılmalıdır.
Oluşturulan robots.txt dosyası, Google Search Console robots.txt editörü kullanılarak Google’a gönderilmelidir. Sitenizde bir robots.txt dosyası yer alıyorsa test aracını çalıştırdıktan sonra burada hata yer alıp almadığını görebilirsiniz.
Robots.txt Test Aracı Linki: https://www.google.com/webmasters/tools/robots-testing-tool?utm_source=support.google.com/webmasters/&utm_medium=referral&utm_campaign=%206062598
Gereksiz Sayfaların Temizlenmesi – Yakında
HTTP / HTTPS yönlendirmesi doğru çalışıyor mu kontrol edilir.
Http ve https yönlendirmeleri de günümüzde en çok önemli olan SEO kriterlerinden bir tanesidir. Günümüzde yayınlanan verilere göre web site sahiplerinin büyük çoğunluğu web sitelerinin sadece ana sayfalarını https (güvenli sayfa) yönlendirmektedir. Diğer sayfalarında ve kategorilerinde SSL sertifikasyonu çalışmadığı için güvenli olarak işaretlenmemekte ve gereken verimi web sitelerinden alamamaktalardır. Tüm sayfaları http istek yerine https isteğe yönlendirilmeli ve site üzerinden geçen trafiğin tamamının şifrelenmesi, ziyaretçilerin güvenli bir ortamda yer almaları sağlanmalıdır. Http’yi https’ye yönlendirmek son derece basit bir işlemdir ancak kullanıcı işlemlerinin güvenliğini korumada önemli bir konudur.
HTTP, aslında her site için varsayılan olduğu için standart güvenlik ayarları sunar. Bu, kullanıcıya tam bir güvenlik sağlamadığı anlamına gelir. HTTPS’ye dönüştürülen siteler, SSL güvenlik sistemine giriş yapar. Öte yandan, bir SSL güvenlik sistemi, üçüncü şahısların web sitenizde yer alan verileri çalmasını önlemenin etkili bir yoludur. HTTP sorunundan kurtulmak için hosting sağlayıcınızla iletişime geçip sunucunuza hosting sertifikası satın alıp yükletmeniz daha sonrasında ise tüm http isteklerini https yönlendirmeniz gerekmektedir.
Sitede ki teknik hata kontrolü yapılır (SEO Uyumlu URL, Noindex, 404, Kırık bağlantı)
Sitedeki Teknik Hata Kontrolü Nasıl Yapılır?
Teknik SEO web sitenizi tarama ve dizine ekleme aşaması için optimize etme işlemini ifade eder. Web sitede teknik Teknik SEO’nun temel amacı bir web sitesinin altyapısını optimize etmektir. Sitede bulunan teknik hataları tespit etmek için hem manuel olarak kontrol sağlanabilir hem de çeşitli programlar üzerinden bu tespit gerçekleştirilebilir.
Teknik hataların yapılmasında en çok kullanılan programlardan biri Screaming Frog’dur.
Screaming Frog kullanılarak web siteye tarama atılır.Bu tarama sonucunda, manuel olarak ulaşmamızın çok zaman alacağı teknik konuları kısaca web sitenin görünmeyen tüm detaylarına ulaşabiliriz.
Screaming Frog Kullanılarak Kırık Bağlantıların Tespiti
Screaming frog programı ile en çok kullanılan yöntem kırık linkleri bulmaktır. Kırık linkleri bulmak için öncelikle “Yanıt Kodları” sekmesini ardından da “Bulunamadı” (4XX) yazan filtrenin seçilmesi gerekmektedir.
4xx durum kodu ile çalışan sayfalar, crawl budgetı oldukça olumsuz etkilemektedir.Çünkü web siteye ayrılan tarama bütçesinde, arama motorları 4xx sayfaları tarar fakat içinin boş olduğunu düşünür ve geri döner. Böylelikle, asıl taranmasını istediğimiz sayfaları gösteremeyebilirir. Bu yüzden, 4xx sayfalar mutlaka gerekli yönlendirilmeler yapılarak optimizde edilmeli ve ortadan kaldırılmalıdır.
Yukarıdaki örnekte tüm durum kodlarının sıralandığını görebilmekteyiz. 4xx durum kodu ile çalışan sayfaların listelesi indirebiliriz. Böylece bu sayfaları 301,302 veya 410 gibi yönlendirmeler yaparak optimize edebiliriz.
Screaming Frog Kullanılarak SEO Uyumlu Olmayan URL Tespiti
SEO uyumlu URL yapısı, siteadi.com/sayfa-adi şeklinde oluşan URL yapısıdır. SEO uyumlu URL; kısa,basit,türkçe karakter içermeyen ve açıklayıcı olmalıdır.
Yukarıdaki görselde, URL sekmesine tıklandığında sağ tarafta “all” kısmının altında düzenlenmesi ve optimize edilmesi gereken URL’leri listeleyebilmekteyiz. Örneğin; siteadi.com/seo&?100-nedi%r? gibi bir URL’in özgün ve seo uyumlu olması için siteadi.com/seo-nedir şeklinde düzenlenebilmesi için Screaming Frog üzerindeki “URL” sekmesinden tespit edilebilmektedir.Ayrıca yan panelden yapacağınız filtrelemelerle URL’lerinizi Non ASCII Characters, Underscores, Uppercase, Multiple Slashes, Repetitive Path, Contains Space, Internal Search, Parameters, Broken Bookmark ve Over 115 Characters olarak filtreleyebilirsiniz.
Screaming Frog Kullanarak Site Haritası Kontrolü
Site haritası; arama motorlarına web sitenizdeki içeriği taraması, dizine eklemesi ve keşfetmesi için bilgi verme ile oluşturulan dosyalardır.
Screaming Frog taramanızı başlatmadan önce konfigürasyon bölümünde site haritalarınızın taranması ve incelenmesi için gerekli olan ayarı etkinleştirilir ve daha sonra bu bölümde site haritaları ile ilgili detaylı veriler görünür.Bu sekmeden, yukarıda göründüğü gibi çeşitli filtremeler yapılıp, dosya indirilerek site haritasında düzenleme yapılabilmektedir.
Screaming Frog Kullanarak Yapılandırılmış Veri Kontrolü
Yapılandırılmış veri yani structured data, bir sayfa hakkında bilgi sağlamak ve sayfa içeriğini (örneğin bir tarif sayfasında, malzemeler, pişirme süresi ve sıcaklığı, kaloriler ve benzerleri) sınıflandırmak için kullanılan standart bir biçimdir.
Screaming Frog üzerinden tarama işlemi başlatmadan önce URL’lerinizde kullanılan Yapısal Veri İşaretlemeleri kodlarını görüntülemek adına bir ayar yapıldıysa, bu sekme üzerinde hangi URL’de hangi Structured Data kodunun tespit edilmekte ve tespit edilen kodlarda bir hata olup olmadığı görüntülenebilmektedir.
Screaming Frog Kullanarak Canonical Kontrolü
Canonical etiketi, özellikle aynı ya da çok benzer içeriğe sahip web sayfalarının arama motoru botları tarafından kopya içerik olarak algılanmaması için kullanılır. Taranması ve dizine eklenmesi istenen web sayfalarında kendini işaret edecek şekilde kullanılması gereken etiket canonical etiketi olarak adlandırılır.
Screaming Frog programının canonical bölümünde, taranan URL’lerde keşfedilen “canonical” etiketleriyle ilgili detaylı bilgiler listelenir. Toplam tespit edilen Canonical URL sayısı ve Canonical etiketinin işaret ettiği URL gibi birçok detayı bu ekranda gözükmektedir. Web sitede bulunan herhangi bir canonical hatası varsa bu sekmeden kontrol edilebilir.
Screaming Frog programı üzerinden pek çok farklı ve detaylı teknik SEO çalışmaları tespit edilebilir. Bizler de bu içeriğimizde sizlere en çok kullanılan ve tespit edilen teknik hataların açıklanmasına yer verdir.
Hedef Sayfaların Yoksa Oluşturulması – Yakında
Başlık ve Açıklamaların SEO Uyumlu Bir Hale Getirilmesi
Google arama motorları web sitenizi ziyarete geldiğinde öncelikle bakacağı bir dizi değişkenler bulunmaktadır. Bu değişkenlerden yola çıkarak bir site hakkında belirli anahtar kelimeler hakkında fikirler oluşacak ve robot kendi algoritmasına göre bir puan belirleyecektir. Bu kriterlerden bir tanesi de başlık ve açıklamaların SEO uyumlu bir hale getirilmesidir. Başlık basitçe o sayfanın neyden bahsettiğini Google botlarına anlatır, başlık ve hedeflediğimiz anahtar kelime ne kadar uyumlu ise sayfamız o kadar otoriter olur.
Meta Başlık (Title) Nedir?
Meta başlık; İnternetteki her sayfada bulunması gereken HTML kodunun bir parçasıdır. Başlık görevi gören ve web sitenizin indekslenen kısmındaki linklerin Google gibi farklı arama motorları tarafından daha kolay tespit edilmesini sağlayan meta başlık önemli SEO kriterlerinden bir tanesidir.
Meta başlık; tarayıcılar tarafından da kullanılır. Tarayıcımızda açtığımız her sekmede görünen başlık bölümü aslında o bağlantının HTML kodunun meta başlık bölümüdür. Bu sayede aynı anda açık olan çok sayıda sekmeyi ayırt edebilir ve ilgili sayfayı tarayıcınıza yer imi olarak kaydederken bu başlığa bakarak sayfanın içeriğini hatırlayabilirsiniz. Bu anlamda meta başlık etiketini herhangi bir içeriğin başlığı olarak düşünebiliriz. Meta açıklamalar genellikle 65 karakterlik bir uzunluğa sahip olmalıdır.
Meta Açıklama (Description) Nedir?
Meta açıklaması, web sayfasının içeriğinin kısa bir açıklaması olan HTML kodundaki etiketleri ifade eder. Bu meta etiketi, sayfayı ziyaret eden kullanıcılar tarafından doğrudan görülmese de Google gibi arama motorları, SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) ekranında gösterdikleri sonuçlarda meta açıklama etiketini kullanır. Meta başlık etiketi gibi, meta açıklaması da sayfanızın SEO gücünü ve sıralamasını sağlamada çok önemli bir unsurdur. Meta açıklamalar genellikle 155 karakterlik bir uzunluğa sahip olmalıdır.
İndex Nedir?
İndex, Google örümcekleri tarafından web sitenizin taranmasıdır. İnternet üzerinde yer alan tüm web siteleri Google örümcekleri tarafından kontrol edilir. Bu işlem esnasında web sitesindeki içeriklerin Google kriterleriyle uyup uymadığını ve kalite politikalarına uygun olup olmadığı test edilir. Eğer web sitesi Google örümcekleri tarafından incelenmemiş ise arama sonuçlarında görünmesi mümkün değildir.
İndex Nasıl Alınır?
Öncelikle içeriğimizin kaliteli, SEO kriterlerine uygun ve özgün olduğundan emin olmalıyız, çünkü Google’ın web sitemizde kopya içerik fark edip otoritesini düşürmesini istemeyiz. İçeriklerimizi oluşturduktan sonra web sitemizin “Google Search Console” kaydını oluşturmalıyız. Bu Google’a benim paylaşılmayı bekleyen bir içeriğim var demenin yoludur. Search Concole Kaydı yapıldıktan sonra index almasını istediğimiz içeriklerimizin URL’lerini Search Concole’a gönderiyoruz.
Başlangıç olarak görseldeki gibi gözükücek ve URL’mizin arama sonuçlarında gözükmesi biraz zaman alacak.
Fakat daha sonra URL’miz Google tarafından fark edilip Search Console içeriğimiz için gösterilen tik yeşil olacak. Bu içeriğimizin artık Google tarafından görüldüğünü ve ulaşılabilir olduğunu simgeler.
Bu süreç içinde belirli aralıklarda içeriğin index alıp almadığını kontrol etmektekte fayda vardır. Bunu da kolay bir şekilde URL’mizin başına “site:” yazarak öğrenebiliriz.
Örnek olarak:
Blog Stratejisinin Yapılması
Kitlenizle ile güçlü ve anlamlı bir ilişki geliştirmek için etkili bir SEO stratejisi uygulamanız gerekir. Düzenli olarak yeni, derinlemesine ve SEO dostu içerik yayınlamak bu işin en önemli yönlerinden biridir. Yüksek kaliteli içerik, bir web sitesinin otorite düzeyini ve kullanıcıların bir internet aramasında aradıklarına en yakın sonuçları sunmadaki önemini belirleyen en önemli sıralama aracıdır.
Web sitenizde güçlü bir blog stratejisi oluşturmalı ve gereken tüm içerik planlamalarını önceden yapmalısınız. Siteniz ile alakası olmayan sadece trafik ve tıklama elde etmek için bir içerik üretmek yerine doğrudan müşterilerinizi hedefleyen sadece müşterileriniz ile alakalı içerikler üretmeli ve kopya içeriklerden kaçınılmalıdır. Bu sayede sitenizde var olan hemen çıkma oranları oldukça fazla düşecek ve sitenize olumlu yansıyacaktır.
Link İnşası
Bir web sitesi için diğer sitelerden bağlantılar kurmak SEO için oldukça önemli bir yöntemdir. Alınan bu geri bağlantılar ile birlikte arama motorlarının hedeflemiş olduğunuz anahtar kelimelerde sizleri üst sıralarda sıralamasına yardımcı olmaktadır. En iyi içeriği yazsanız bile link inşası yapılmadığı süre boyunca ilgili içeriğiniz hakettiği değeri görmeyecektir. Bu sebepten ötürü Google’ın içeriklerinizi daha iyi keşfetmesi, daha üst sıralarda olabilmek ve kısa bir sürede indeks alması için site içerisinde ve dışarısına link inşasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Bu içerikte sizlere link inşası hakkında tüm detaylara değineceğiz.
Link İnşası Nasıl Yapılır?
Link inşası, site içi linkleme ve site dışı linkleme olarak ikiye ayrılmaktadır.
Site içi linkleme yani iç bağlantılar web siteleriniz içerisinde bulunan sayfaların iç linkler ile birbirine bağlanmasıdır.
Site dışı linkleme, kısaca “backlink”, web sitedeki yayınlanan makalenin bir başka web sitelerde yayınlanmasıdır. Bu linkler bazen ücretsiz şekilde olurken, bazen de satın alma ile gerçekleştirilmektedir.
Backlink satın alırken dikkat edilmesi gereken kriterler ve kurallar bulunmaktadır. Aksi takdirde, arama motoru botları manipüle edilerek üst sıralarda yer almaya çalışıldığını farkederse, sitenin görünürlüğünü azaltır.
Backlink alınacak web sitenin DR (domain rating) değerine ve organik trafiğine bakılmalıdır.
DR, ölçümünden faydalanarak siteye ne kadar giriş yapıldığını gösteren değerdir. Backlink alınacak web sitenin DR değeri ve trafiği ne kadar yüksek olursa, web site o kadar güvenilirdir olarak özetleyebiliriz.
Hiçbir ziyaretçisi olmayan, DR değeri düşük olan web siteden backlink almanın hiçbir faydası yoktur. Bu yüzden, backlink almadan önce web site detaylı bir şekilde incelenmelidir.
Link İnşası Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Link inşası yapılırken dikkat edilmesi gereken bir dizi işlemler bulunmaktadır. Öncelikle her SEO sürecinde olduğu gibi bu süreçte de aşırıya kaçmak web sitenize yarardan çok zarar verecektir. Bağlantı kurmanın amacı belirli web sitelerinde alınan linkler ile birlikte kendi sitenizi yüksek bir duruma getirmektedir. Arama motorlarında web sitenizi üst sıralara getirmek için bağlantılar en güçlü araçlardan biri olarak bilinmektedir.
Geçmiş yapılan toplantılarda Google çalışanı Andrey Lipattsev ile yapılan bir soru-cevap oturumunda bir web sitesi için alınan geri bağlantıların önemli bir SEO faktörü olduğunu açıklamıştır. Bu bilgiden hareketle bizlerde bir web sitesi için yüksek kaliteli geri bağlantı almak oldukça önemlidir.
Link inşası yapılırken iç ve dış bağlantılarda eşit bir dağılım yapmak oldukça önemli bir detaydır. Bunun yanında geri bağlantı alacağınız diğer sitelerin sizlerin sektörü ile uyuşması sizlere çok daha fazla yarar sağlayacaktır.
Bağlantı Kalitesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Bağlantı kalitesinde dikkat etmeniz koşuluna içeriğin ilk başlarından itibaren değinmiştir. Şimdi sizlere bu bağlantı kalitesi hakkında püf noktaları anlatacağız. Siteniz için alacağınız kaliteli bağlantılar kalitesiz bağlantılara göre oldukça önemlidir. Her web sitesinden sadece sitenizin linklerini ekleyerek SEO süreçlerine zarar verebilirsiniz. Örnek olarak alanında bir avukatlık bürosu siteniz olduğunu düşünelim. SEO süreçlerinde hukuk ile alakalı kaliteli trafiği olan bloglar ve haber sitelerini tercih ettiğinizde web sitenizin kalitesinin artacağından şüpheniz olmasın.
Kaliteli Bir Link Yapısı Oluşturmak İçin Yapılması Gerekenler
Şüphesiz bu içeriği dikkatli bir şekilde okuyan herkesin yapmak istediği en önemli şey kaliteli bir link yapısı oluşturmak ve web sitelerini üst sıralara çıkarmaktır. Bu işlemi standart bir hale getirmek ve üst sıralara yerleşen web sitesinin sıralamalarını korumak için yapılması gereken işlemlere değineceğiz.
Öncelikle bilmelisiniz ki SEO süreçleri sadece link inşasından ibaret değildir. Bu süreci diğer süreçler ile birlikte ilerletmeniz gerekmektedir. İnsanların web sitenizde sıkılmadan vakit geçireceği, ziyaretçilerinize yüksek kaliteli deneyimler yaşatmanız gerekmektedir.
Kurmuş olduğunuz bağlantılarda seçici olmanız en önemli faktörlerden bir tanesidir. Link aldığınız sayfadan kaç sayfaya link verilmiş, site sizin sektörünüzle uyuşuyor mu? aldığınız link tanıtım yazısı ve ilgi çekici bir şekilde mi yoksa sadece link vermek için mi verilmiş bu kriterlere özen göstermeniz gerekmektedir.
-
SEO Hizmeti Alırken En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir?
SEO hizmeti alınırken en çok yapılan hata SEO’nun ne olduğunu bilmemektir. SEO uzun vadeli yapılan bir çalışmadır. SEO çalışmaları emek ve zaman ister aynı zamanda rekabete bağlı sonuç alma hızı değişiklik gösterebilir. Bu yüzden SEO çalışmalarında aceleci davranmak yapılan en büyük hatalardan bir tanesidir.
SEO çalışmalarında düzenli ilerlenmeli, kaliteli içerik akışı sağlanmalı ve güncel kalınmalıdır. SEO hizmeti alınırken yapılan bir diğer hata ise, hızlı yükseliş istendiği için Black Hat SEO yoluna başvurulmasıdır. Black Hat SEO internet sitemize legal olmayan yollardan link akışı sağlayarak site otoritesini arttırmaya bu sayede trafik yükseltmeye yönelik bir çalışmadır. Bu çalışma kısa vadede web sitesine trafik kazandırabilir fakat uzun vadede Google tarafından fark edildiği takdirde sitemizin tamamen kapanmasına yol açabilir. Black Hat SEO hukuki anlamda legal bir çalışma olmadığı için sorunlar meydana getirebilmektedir.
SEO Teklifi Nasıl Alınmalıdır?
SEO teklifi alırken hizmet alacağınız ajansa veya uzmana web sitenizin adresi ve yükselmek istediğiniz anahtar kelimeleri paylaşırsanız karşı taraf bu verilerle detaylı bir analiz, sunum ve teklif hazırlayabilecektir. Burada en önemli ana unsur yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerin belirtilmesidir. Anahtar kelimelerin zorluk derecesine göre size teklif hazırlanacaktır. Her anahtar kelimenin bir zorluk derecesi vardır, nasıl gerçek hayatta her sektörün bir rekabeti varsa internet dünyasında da bu rekabet geçerlidir. Bir anahtarcı kelimesi ile bir nakliyatçı kelimesi arasında bir uçurum kadar fark olabilir. Bu yüzden her anahtar kelime rekabet durumuna göre fiyatlarda değişiklik gösterebilir.
Size sektörde gördüğüm en çok yapılan hatalardan bahsetmem gerekirse; SEO hizmeti sadece fiyata bakarak alabileceğiniz bir hizmet maalesef değildir. Fiyat araştırması yaparken öncelikle uzman veya ajansın kendi verdiği hizmette sıralamada olup olmadığına ve referanslarına bakılmalıdır. Referansları olmayan veya kendi verdiği hizmette sıralama da dahi olmayan kişilerden ucuz fiyat verdi diye tercih ederseniz mağdur olmanız kaçınılmazdır.)
SEO Fiyatları Neye Göre Belirlenir?
SEO fiyatları sektörünüze, yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerin zorluk derecesine, sayısına ve sitenizin mevcut duruma göre belirlenmektedir.
E-ticaret siteleri ile hizmet siteleri arasında fiyat bakımından çok farklar olabilir. Nedeni ise e-ticaret sitelerine SEO çalışması yapmak hizmet sitelerine göre daha zahmetli ve iş yükü olarak daha fazladır.
- 10 + 20 Anahtar Kelime
- Rekabet Durumu Lider
- Yükselme Garantisi
- Raporlama Haftalık
- Sıralama Takip
- Teknik Destek
- Site İçi Analiz
- Rakip Analizi
- Özgün Makale
- Blog Makale
- Zararlı Link Analizi
- Paravan Bloglar
- Paravan Siteler
- 5 + 15 Anahtar Kelime
- Rekabet Durumu Yüksek
- Yükselme Garantisi
- Raporlama Aylık
- Sıralama Takip
- Teknik Destek
- Site İçi Analiz
- Rakip Analizi
- Özgün Makale
- Blog Makale
- Zararlı Link Analizi
- Paravan Bloglar
- X
- 3 + 10 Anahtar Kelime
- Rekabet Durumu Düşük
- Yükselme Garantisi
- Raporlama 3 Aylık
- Sıralama Takip
- Teknik Destek
- Site İçi Analiz
- X
- X
- X
- X
- X
- X