Backlink Olmadan SEO Çalışmasında Başarı Sağlanır mı?
Son zamanlarda her SEO çalışması yapanın aklında olan bir soru aslında bu. Backlink olmadan anahtar kelimelerde iyi sıralamalar elde edilir mi? Bu konu hakkında detaylı bir şekilde konuşacağız.
Son zamanlarda Google algoritmalarının güncellenmesi ile içeriğin önemi bir daha kanıtlanmış oldu. “İçerik Kraldır” lafını boşuna söylemiyorlar. Zaten Google istediği sadece bilgi içerikli olan sayfaları organik arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkarmak. Google satış yapmak veya hizmet vererek para kazanmak isteyen firmaları Adwords reklamlarına yönlendirmek istiyor. Sonuçta SEO çalışması ile Google para kazanmıyor aksine zarar ediyor. Bunun önüne geçmek için sürekli algoritma güncellemesi yaparak sadece bilgi veren sayfaları ön planda tutmayı hedefliyor. Bunu gören SEO Uzmanları da bu yönerge doğrultusunda optimizasyonlar yaparak çalışmalarına devam ediyor.
Peki sorumuza dönmek gerekirse Backlink olmadan anahtar kelimelerde iyi sıralamalar elde edilir mi? Cevap; Rekabeti az olan sektörler için Evet. Peki neden rekabeti az olan sektörler için? çünkü rekabeti yüksek olan sektörlerde SEO uzmanları hem içerik hem link inşası oluşturdukları için sadece içerikle iyi sıralamalar elde etmek zor. Bu yüzden cevap göreceli olarak rekabet durumuna göre değişiklik gösterebilir.
Uygulama yaptın mı? diye aklında soru işareti olanlar için İzmir SEO kelimesinde sadece içerik ve 2-3 ücretsiz backlink kaynağımdan yararlanarak 15. sıraya kadar geldim. Bu süreç yaklaşık olarak 2-3 ay gibi bir süreç aldı. Bence bu süreç içerisinde gayet güzel bir sonuç diye düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda daha iyi sonuçlar elde edeceğimi de düşünüyorum.
Sektörde bu konu hakkında gördüğüm 1-2 strateji hakkında size bahsetmek istiyorum. SEO çalışmasının amacını bilen SEO Uzmanları içerik stratejisi ile hareket ederek çıkmak istediği anahtar kelimeyi blog kısmından yayınlayarak üst sıralara çıkıyor. Peki ziyaretçilerin % kaçı satışa dönüşüyor soru işareti.
Piyasada bulunan gördüğüm 3 stratejiden sizlere bahsetmek istiyorum.
- İçerikle ilgili bilgi verip gelen ziyaretçinin iletişime geçmesini beklemek,
- İçerikte ilgili bilgi verip içeriğin sonuna satışa yönelik içerik ekleyerek gelen ziyaretçiyi satışa çevirmek,
- Satışa yönelik bir sayfa yapıp sonunda ilgili hizmet ile ilgili bilgi vermek.
Bu yukarıdaki stratejileri kendinize göre seçebilirsiniz. Ben 3. stratejiyi kullanmayı daha doğru buluyorum. Bu siteyi yaparken tamamen bu stratejiye yönelik bir site yapmaya özen gösterdim.
3 Yorumlar