Kurumsal İşletmeler Neden Sosyal Medya Yönetimi Yaptırmalı?
Sosyal medya reklamları, maliyet olarak düşük olmakla birlikte hedef kitleye kolayca ulaşabileceğiniz bir yöntemdir. Özellikle küçük işletmelerin fazla yatırım yapmadan verim alabileceği en uygun platformlardır.
Başka bir yönden bakacak olursak, sosyal medya işletmenin samimiyeti ve şeffaflığı açısından çok yarar sağlar. Müşteri ile birebir iletişim kurma, samimiyeti ve güven duygusunu artıracaktır. Sosyal medya platformlarında aktif olan markaların, %60 oranla daha fazla satış yapma ve tekrardan satın alma davranışını gerçekleştirdiği gözlemlenmiştir.
Sosyal medya yönetimi yaparken dikkat edilmesi gereken bazı durumlar var. Sosyal medya, doğru yönetildiğinde fayda sağlayacağı gibi, yanlış yönetildiğinde de marka kimliğine zarar verebilir.
1. Paylaşım Saatleri
Doğru saatlerde paylaşım yapılması, etkileşim için önem sağlar. Örneğin bir restaurant veya kafenin sosyal medya hesabından öğle saatlerine yakın paylaşım yapması, paylaşımı gören çalışanlar için öğle arasında oraya gitme eğilimi yaratacaktır. Yine akşam iş çıkış saatlerine yakın paylaşım yapılması, paylaşımı gören kullanıcıya ‘’Akşam burada mı yemek yesek?’’ sorusunu sorduracaktır.
2. Paylaşım Sıklığı
Paylaşım sıklığı da önemli faktörlerden biridir. Her gün paylaşım yapmak, sanıldığının aksine yanlış bir yöntemdir. Fazla paylaşım kullanıcıyı sıkacaktır. Bunun yerine gün aşırı yapılan paylaşımlar kullanıcıyı sıkmaz, aynı zamanda unutmasına imkan vermez.
3. Hikaye Paylaşımları
Hikaye kullanımı marka açısından samimiyet sağlayan bir özelliktir. Hikayeler yardımıyla, soru sorulabilir, anket yapılabilir. Kullanıcıya cevap verme şansı sunan hikayeleri kullanmanızı öneririz!
4. Direkt Mesajlar
Çoğu kullanıcı, soru sormak amacıyla yorumları veya direkt mesajları kullanır. Kullanıcı güvenini sağlamak açısından direkt mesajlara verilen cevaplar önemlidir. Kullanıcı bilgi aldığı için hem memnun olacaktır hem de markanın samimiyetini görecektir.
5. Kaliteli Görsel Seçimi
Marka kimliğine göre yapılacak fotoğraf çekimleri veya kullanılacak stok görseller kaliteli ve aynı renk tonlarına sahip olmalıdır. Bu sayede sayfada bir bütünlük oluşacaktır. Bu estetik görünüm, kullanıcının dikkatini çekecektir.
6. Sponsorlu Reklamlar
Tatlıyı sona bıraktık tabii ki! Sponsorlu reklam çıkarken dikkat edilmesi gereken unsurlar var. Bunlardan ilki görsel. Ürün/hizmet açısından baktığımızda ürün için fotoğraf, hizmet için stok görsel ve açıklayıcı bir spot metin yeterli olacaktır. Kullanıcıda merak uyandırırken ne ile ilgili olduğunu da anlaması gerekiyor. Doğru görsel ve doğru metinle, tabii ki doğru hedef kitle seçimiyle ufak bir bütçeyle çok kişiye ulaşabilme imkanı sağlayabiliriz.
Herkes Sosyal Medya Yönetimi Yapabilir mi?
Evet ve hayır. Bunun kesin bir cevabı olmamakla birlikte, kurumsal işletmelerin sosyal medya yönetimi için profesyonel destek alması daha sağlıklı olacaktır. Çünkü işletme sahipleri, işletme ile ilgilenirken sosyal medya yönetimine ağırlık veremeyebilir, bu da sayfa aktifliğini yok edecektir.
Peki ne yapılmalıdır? Profesyonel destek almak için bir dijital ajansla anlaşılması uygun olacaktır.
Doğru Ajans Seçimi Nasıl Yapılır?
Piyasada hızla büyüyen birçok ajans bulunmaktadır. Fakat her ajans sosyal medya yönetimi yapmaz veya önceliğinde değildir. Bunun için doğru ajansı bulmalısınız. Teklif alacağınız dijital ajanslar sizlere referanslarını da sunacaktır. Yapılan içeriklere, sayfa performansına ve ilerlemesine bakarak doğru seçimi yapabilirsiniz.
Neden Sosyal Medya Danışmanlık Hizmeti Almalısınız?
Diğer maddelerde de bahsettiğimiz gibi, sosyal medya işletmenizin ilerlemesine yardımcı olacak en önemli platformlardandır. Fakat bunun için danışmanlık hizmeti almanız, doğru piyasa araştırması, doğru sosyal medya platformu ve kaliteli içerikler konusunda oldukça önemlidir. Danışmanlık hizmeti aldığınız ekip, uzman kadrodan oluşan bir ekip ise, işletmenizin büyümesi kaçınılmaz olacaktır! Sosyal medya uzmanları, marka kimliğinizi ve isteklerinizi dinleyerek doğru araştırma ve analizlerle karşınıza gelecektir. Bu sayede işletmenizin hangi yönde büyümesi gerektiğini siz de öğrenmiş olacaksınız.
İlk Adım; Markayı Tanıma
Doğru dijital ajansınızı seçtiniz, işletmenizi anlattınız ve isteklerinizi anlattınız. Uzmanınız gerekli araştırmaları ve içerik planlamasını yaptıktan sonra size sunumu ile geri dönüş yapar ve süreç başlar. İlk başlarda heyecanınız olacak, sayfanızın hızlı büyümesini isteyeceksiniz fakat bu sürecin erken ve orta vadede size geri dönüşü olacaktır. Doğal yöntemler ile sayfanız büyüyeceği için yavaş ilerlemesinden şüphe duymayınız. Sponsorlu paylaşımlar sonrasında geri dönüşlere ulaşmış olacaksınız.
İkinci Adım; İçerik ve Sayfa Bütünlüğü
Marka kimliğinize uygun içeriklerin paylaşılması bu anlamda çok önemlidir. Kimse sayfanıza girdiğinde bir postunuz için ‘’Ne alaka?’’ desin istemezsiniz. Bu yüzden doğru içerikler önemlidir. Aynı zamanda yapılacak paylaşımların benzer formatlarda olması da büyük önem taşır. Beğendiğiniz, ilham aldığınız bir sayfa örneğini göstermeniz fayda sağlayacaktır. Bir konseptiniz olmalı. Sürekli fikir değişimi, sayfa düzensizliğine yol açacaktır ve estetik görünmeyecektir.
Üçüncü Adım; Birebir İletişim
Ajansınızla mutlaka birebir iletişim kurmalısınız. İsteklerinizi, size yardımcı olan kişiye aktarmalı ve birinci ağızdan işi almasını sağlamalısınız. Diğer bir yandan farklı kişilerle iletişim kurmak, sağlıklı olmayacağı gibi, istemediğiniz sonuçlarda doğurabilecektir.
Detaylı bilgi için https://proji.com.tr/sosyal-medya-yonetimi/ sayfamızı ziyaret edebilir, iletişim sayfamızdan bizlerle iletişime geçebilirsiniz.