Sosyal Medyada İçerik Paylaşımının Püf Noktaları
Sosyal medyada içerik paylaşırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bu yazımızda içerik paylaşımında nelere dikkat etmeliyiz, içerik paylaşımı nasıl olmalı, doğru hedef kitleye nasıl ulaşabiliriz gibi konuların püf noktalarından bahsedeceğiz.
Markanın Kimliğine Uygun İçerikler
Markanızla bağıntılı, amacınıza uygun içerikler paylaşmanız doğru hedef kitleyi yakalamanıza yardımcı olur. Markanızdan haberdar olmak isteyen kullanıcılar, markanızla bağıntılı olmayan bir içeriği görmek istemez ve sizin platformunuzdan uzaklaşırlar.
İçerik Paylaşımında Yoğun Olan Saatler
İçeriğinizi paylaşırken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta paylaşımınızı ne zaman yapmanız gerektiğidir. İçeriğinizi, kullanıcıların sosyal medyayı en yoğun kullandığı zaman aralığında paylaşmak daha çok kitleye ulaşmanız için bir adımdır.
Genellikle hafta içi 09.00-12.00 arasında yapılan içerik paylaşımları daha çok dikkat çekmektedir.
İçerik Görseli
İçerik görseliniz mutlaka anlatmak istediğiniz konuya uygun olmalıdır. Yazınızı fotoğrafla desteklemek yerine video ya da gif görseli ile de destekleyebilirsiniz. Görsellerimiz yaratıcı ve profesyonel olmalıdır.
Amacımız kullanıcıların görselle dikkatini çekerek ve paylaşımımıza ilgiyi göstermesini sağlamaktır. Böylece hedef kitlemize kendimizi tanıtma fırsatı da bulmuş oluruz. Ufak bir tip verelim, günümüzde gifler ya da videolar daha çok ilgi çekmektedir.
İçerik Paylaşım Sıklığı
İçeriklerinizi belli bir paylaşım düzenine yaymalı, gereksiz paylaşımlardan uzak durmalısınız. Çok fazla paylaşım yaparak kullanıcıları sıkmak istemezsiniz. Sanılanın aksine günde 3 ya da daha fazla paylaşım yapmak kullanıcıları sıkar ve sosyal mecranızdan uzaklaşmasını sağlar. Tabi ki bu sizin markanızın içeriğine göre değişebilir.
Belirli zaman ve günlerde içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Örneğin; haftada 3 içerik paylaşıyorsanız bunu her hafta düzenli olarak sürdürmeli, sizi takip eden insanları habersiz bırakmamalısınız.
İçeriğinizde Üslubunuza Dikkat Edin
Hedef kitlenize hangi üslup ile yaklaşacağınızı belirleyin. Resmi bir dil mi kullanacaksınız yoksa daha samimi bir dil mi tercih edeceksiniz? İletişim diliniz, hedef kitlenizle ilişkilerinizi güçlendirmek adına önemli bir etkendir.
Yukarıda sizler için sosyal medyada içerik paylaşımının püf noktalarından bahsettik. Sizlerde sosyal medyanızda içerik paylaşırken bu maddelere dikkat ederek paylaşımlarınızı güçlendirebilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederiz. 😊