Instagram Keşfet’e Nasıl Çıkılır?
Instagram keşfet’e nasıl çıkılır? Sosyal medya uygulamalarından en popüleri olarak gençlerin en sık rağbet ettiği ve 1 milyar kullanıcıyı aşan Instagram keşfet’e çıkmanın kanıtlanmış veya henüz kanıtlanmayan ama işe yaradığı düşünülen birçok yolu vardır. İşletme hesapları, belirli kitlelere ulaşmayı başarmış influencerlar gibi reklam almak veya ürününün tanıtımını yapmak isteyen kişilerce sıkça sorulan ve araştırması yürütülen Instagram keşfet’e çıkma olayı, son dönemlerde önem kazanmış durumda. Biz de bu yazımızda sizlere bilinen ve işe yaradığı düşünülen yöntemlerle Instagram keşfet’e çıkmanın birkaç adımından bahsettik. İşte o adımlar:
Takipçi Sayısı
Elbette en önemli etken ne kadar takipçi sayınızın olduğu. Takipçi sayısında belirli bir noktaya gelerek küçük de olsa bir kitle tarafından artık tanınır hale geldiyseniz, keşfette görünme olasılığınız daha fazla demektir. Takipçi sayınızla paralel olarak gönderilerinizin beğeni sayıları da oldukça önemli. Beğenilen ve ortalamanın üstünde izlenme oranına sahip gönderileriniz varsa işiniz daha kolay anlamına gelir.
Özenli İçerikler
Takipçileriniz ve belirli kitleler tarafından dikkat çekerek Instagram keşfet’te yer alabilmeniz için şüphesiz ki özenli içeriklere ihtiyacınız var. Peki özenli içerik nasıl hazırlanır? Özenli içerik, gönderinin içeriği ve konusuna uyum sağlayacak güzel bir filtreyle paylaşılması, gönderinin dikkat çekici ve özenli metinlere sahip olması, farklı kitlelerce de dikkat çekilebilmek için araya çoğu insanın ilgisini cezbedebilecek gönderilerin eklenmesi yoluyla hazırlanabilir. Özellikle bu son madde, keşfette yer alabilmek için atılacak stratejik adımlardan biridir çünkü Instagram, keşfet bölümünde insanlara genel olarak ilgileri dahilinde içerik gösteriyor, hangi gönderileri izlediğimizde daha hoşnut kalıyoruz bunu aramasını yaptığımız ya da sık sık izlediğimiz, gördüğümüz içeriklere bakarak anlayabiliyor. Bu nedenle doğa manzaraları, son zamanlarda herkesçe gidilen ve rağbet gören bir mekân fotoğrafı veya sevimli hayvan videoları gibi gönderiler şüphesiz çoğu kişi tarafından araştırılmakta ve izlenmekte.
Konum Bildirmek Önemli
Gönderide konum bildirmek, özellikle herkese açık hesaplarda oldukça işe yarayan bir yöntem. Bir mekâna, tatile ya da geziye gideceğimiz zaman şüphesiz hepimiz internet üzerinden araştırma yapıyoruz. Özellikle sosyal medyada paylaşılan fotoğraflar ve videolar, gideceğimiz o yer hakkında belirleyici olabiliyor. Instagram üzerinden belirli bir konum aratıldığında o konumda paylaşılmış görseller ve videolar sırasıyla gösterildiğinden, içeriklerin çok kişiye ulaşabileceğinden şüphe yok. Buna bağlı olarak da fazla gösterim ve etkileşim alan içeriğin keşfette çıkma olasılığı da artıyor.
Etiketli Gönderiler
Geldik Instagram’ın vazgeçilmez olaylarından biri olan ‘gönderi etiketi’ne. Yediğimiz yemek, gittiğimiz yerler, bir tv programı, bir film, bir şarkı gibi gönderi ve ilgi alanına göre kararında yapılacak etiketler, bizimle aynı tecrübeleri paylaşmış veya bu tecrübeyi paylaşacak insanlara yani buna bağlı olarak daha fazla kitleye ulaşmamızın en kolay yollarından biri. Ancak gönderiye etiket eklerken elbette dikkat edilmesi gereken noktalar yok değil. Bunlardan bazıları,
- Etiketlerin içeriğe uyumlu olması,
- Gönderinin popüler yani son zamanlarda çoğunluk tarafından sıkça tercih edilen bir etikete sahip olması,
- Yine gönderinin gündem konularına uyum sağlayan etiketlere sahip olması,
- Gönderinin uzun olmayan ve net ifadelerle yapılan etiketlere sahip olması olarak sıralanabilir.
Küçük Çaplı Yarışmalar
Etkileşimi sağlayan ufak çaplı yarışmalar düzenlemek elbette oldukça etkili. Takipçilerinizin beğenisini, yorumunu ve gönderinizi kaydetmesini istediğiniz küçük yarışmalar, bilinirliğinizin artmasına katkı sağlamakla birlikte Instagram keşfet’e çıkma şansınızı da fazlasıyla artırıyor.
Instagram’da yarışma düzenlerken dikkat etmeniz gereken şeyleri öğrenmek ve Instagram yarışmaları hakkında küçük ipuçlarını görmek için Etkili Sosyal Medya Yarışmaları Nasıl Düzenlenir? Yazımızı keyifle okuyabilirsiniz.
Gönderi Türünüz
Gönderi türünüz de elbette çok önemli. Bazen bir görsel yerine sizin tarafınızdan çekilmiş bir video paylaşmanız daha ilgi çekici olabilir. İlgi çekici bir konu hakkında konuştuğunuz, sizin mimiklerinizle, sizin anlatımınızla çekilmiş bir video, gözlem yapmayı ve başka kişilerin yaşayışlarını, yorumlarını merak ettiğimiz bu sosyal medya çağında ilgi çekici olabilmektedir. Bu nedenle şahsınızı samimiyetle yansıtan ve ilgi çekici konulara değindiğiniz parlak video fikirleri hem etkileşim almanızı hem de buna bağlı olarak Instagram keşfet’te çıkmanızı kolaylaştıracaktır.
Gönderiyi Paylaşım Saatleri
Bir gönderinin etkileşim alabilmesi için elbette o içeriğe rağbet gösteren kullanıcılara ihtiyaç var. Kullanıcının aktif olmadığı bir sosyal medya ortamında kitlelere yönelik paylaşımlar yapmak elbette anlamsız olur. Bu nedenle kullanıcıların Instagram’da en fazla aktif oldukları zaman aralıklarını bilerek buna yönelik paylaşımlar yapmanız gönderinizin daha fazla etkileşim almasını sağlayacaktır. Bizden de bir öneri olarak, bazı ekiplerin yaptıkları testlere göre insanlar en çok haftanın çarşamba, perşembe günleri ve saat olarak da sabah 07:00 – 09:00 arası ve akşam da 17:00 – 18:00 sonrası aktifler. Siz de bu istatistikleri gönderi paylaşımlarınızla deneyimleyebilir, etkileşim oranlarınıza bakarak paylaşım yapılacak en uygun zamanı kendi tecrübelerinize göre belirleyebilirsiniz.
Hilesiz Paylaşımlar
Bir hesabın veya firmanın organik olarak tanınabileceği, rağbet görebileceği gibi elbette hileyle de kendini ‘tanınıyor’ göstermesi günümüzde artık mümkün. Takipçi veya beğeni satın alınarak gönderileri etkileşim alıyormuş gibi göstermek kısa vadede belki işe yarayabilir ancak uzun vadede bu oldukça büyük bir risk. Buna bağlı olarak hem hesabınız riske girebilir hem de zamanında harcadığınız emekler boşa gidebilir. Bu nedenle hileye başvurmadan, yapılması gerekenleri yaparak organik olarak takipçi kazanmak ve Instagram keşfet’e çıkmak en güzeli.
Tüm bu adımları uygulayarak en azından deneyerek hesabınızın Instagram keşfet’te çıkmasını mümkün kılabilirsiniz. Peki neden tüm bu adımları yapmaya ihtiyaç duyuyoruz? Instagram keşfet’te çıkmak neden bu kadar önemli?
Dijital çağın gelişmesi ve sosyal medyanın önem kazanmasıyla markalar ve çeşitli firmalar da kendilerine bir dijital kimlik yarattı. Artık çoğu kişinin alışverişini, ürün araştırmasını yaptığı internet, elbette reklamların da vazgeçilmez kaynağı haline geldi. Sosyal medya üzerinde bilinmek, tanınmak da bu reklamın bir parçası olduğundan; geniş kitlelere ulaşmak, fikir ve ürünleri bu kitlelere ulaştırmanın yolu da elbette tanınmaktan geçmeye başladı. Bu nedenle takipçi sayısını artırmak, gönderilerini beğendirmek, Instagram keşfet’te çıkmak artık önem kazanan ve yolları araştırılan stratejiler arasına girdi.