SEO Hizmeti Fiyat Karşılaştırması Yapılırken Yapılan Yanlışlar
Selamlar, bugün sizlere SEO hizmeti almaya karar vermiş firmaların fiyat karşılaştırması yaparken günümüzde en çok yaptığı hatalardan bahsetmek istiyorum.
Öncelikle SEO çalışmalarında yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerin analizi yapılmadan fiyat belirtilmez. Analiz yapmadan fiyat belirtilen firmalardan uzak durmanız sizin yararınıza olacaktır. Her anahtar kelimenin zorluk derecesi vardır. Bu zorluk dereceleri SEO araçları tarafından tespit edilmektedir. Anahtar kelimelerinin zorluk derecesine göre SEO ajansları teklif vermektedir. Bir “anahtarcı” kelimesi ile bir “nakliyatcı” kelimesi arasında gerçek sektörde olduğu gibi arama motorları zorluk derecesinde de uçurum fark vardır. Fiyatlarda zorluk derecesine göre belirlenmelidir.
SEO hizmeti alırken önceliğiniz fiyat kesinlikle olmamalıdır. SEO çalışmalarının yarısı İç SEO yarısıda DIŞ SEO çalışmalarıdır. DIŞ SEO çalışmalarında otoritesi yüksek haber, forum, sözlük vs. gibi otoritesi yüksek platformlardan ücretli tanıtım yazıları alınarak web siteniz desteklenmektedir. Eğer ücret yetersizse hizmet veren otoritesi yüksek kaynaklardan alım yapamaz ve verdiği hizmette de verim alamaz. Eğer bir firma diğer firmaların verdiği fiyattan çok aşağı bir fiyat verdiyse işi bilmediği ve size hizmet verse bile sonuç alamayacağı anlamına gelmektedir. Bu yüzden fiyat teklifi alırken önceliğiniz bu işte gerçekten başarılı olmuş kişilerden hizmet almalısınız. Aksi halde aldığınız hizmetten yarar göremeyerek ve büyük olasılıkla dolandırılmış olacaksınız.
Fiyat Karşılaştırması Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler;
- Öncelikle fiyat aldığınız ajans kendi verdiği hizmetlerde sıralama olarak iyi konumlarda mı buna bir bakın. Kendi verdiği hizmette üst sıralarda olmayan firmalar sizi nasıl üst sıralara çıkaracağı soru işaretidir.
- Firmanın SEO hizmeti verdiği müşterileri inceleyin, sıralama olarak iyi konumlarda olup olmadığını gözlemlemeye çalışın.
- Doğal yollarla çalışma yapıldığına emin olun. Bazı kişiler doğal olmayan yollarla çalışma yaparak size hizmet verdiği süre boyunca üst sıralarda olmanızı organik hit proğramlarıyla sağlamakta. Bu sizi anlık olarak mutlu etse de kalıcı olarak mutlu etmeyecektir. Çünkü hizmet almayı durduğunuz an organik trafiğiniz eski haline dönecektir.
- Sunum ve teklif almadan karar vermeyin. SEO hizmeti almaya karar verdiyseniz hizmeti alacağınız ajans veya şahıstan kesin olarak bir teklif ve sunum hazırlaması talebinde bulunun. Size sunumda vereceği hizmetin aşamalarından bahsetmeli.
Genel olarak fiyat karşılaştırması yaparken yukarıda bahsetmiş olduğum hususlara dikkat ederseniz aldığınız hizmetten fayda görmeniz büyük olasılıktır.
Sizlere geçenlerde bu olayla ilgili başıma gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum. Samsunda bir teknoloji firması SEO teklifi istedi ve analiz,sunum ve teklif ile birlikte firmaya geri dönüş sağladık. Bunun neticesinde firma bizim gibi teklif veren 3 SEO firmasını yazılı teklifler ile çağırdı. Nereden 3 firma olduğunu biliyorum derseniz bizi ve 2 firmayı aynı saatte çağırmış. Orada diğer ajanslarla karşılaştık. Belki de daha fazlaydı tahmin olarak konuşuyorum. Biz en son girdik ve sunumumuzu yaptık yazılı tekliflerle geldiğimiz için diğer firmaların verdiği tekliflerde masa üzerinde olduğu için göz ucuyla görme şansımız oldu. Hizmet isteyen firma büyük ve yükselmek istenen anahtar kelimelerde büyük rakipler shiftdelete, web tekno vs. gibi teknoloji siteleri ve üreticiler. Üreticilerden isim vermek olmaz. Düşünün yani 1 tane anahtar kelimesi Android Telefon rekabeti siz düşünün artık. Bizim gibi diğer firmada rekabete göre olması gereken bizden yukarıda fiyat vermiş. Biz fiyat olarak ortada kalan bir firmaydık. En düşük veren bizim 3 katı altımız fiyat vermiş ve işi o firmaya verdiler. Şimdi sormak lazım o fiyata o hizmeti nasıl verecekler. Ben kısaca söyleyeyim veremeyecekler ve SEO hizmeti almak isteyen firma bir daha SEO lafı bile duymak istemeyecek. Yani kısaca işin hakkı neyse o dur arkadaşlar. Bu hizmet malesef sadece paraya bakılarak hizmet alınacak bir sektör değil. Çünkü sürekli dış harcamalar oluyor. Dış harcamalar olmasa bu hizmetten verim almanız çok zor. İşi alan firmanın aklında ki her Türk insanının gibi bu işi ucuza verelim diğer işleri de alırız kafasıdır büyük ihtimal.
3 Yorumlar