Google AdWords Sahte Tıklama (Saldırılardan) Korunma Yöntemleri
Selamlar, sizlere bu yazımda Google AdWords yeni adıyla Google Ads sahte tıklama ve saldırılarından korunma yöntemlerinden bahsedeceğim. Google AdWords reklam veriyorsanız ve bu yazımı okuyorsanız saldırı aldığınızı düşüyorsunuz veya gerçekten saldırı alıyorsunuz.
Rakipleriniz veya artniyetli kişiler farklı saldırı yöntemleri ile işletmenizin veya yönettiğiniz reklam kampanyalarına botlar yardımıyla tık saldırısı yapar ve günlük bütçelerinizi tüketip reklamlarınızın yayından kalkmasına neden olur. Bu konu üzerinde uzun bir süre saldırı alıp araştırmalarım ve deneyimlerim neticesi sonucunda sizlere bilgi vermeye çalışacağım.
Öncelikle AdWords Saldırılarını ve Sahte tıklamaları nasıl yapıyorlar bu konudan bahsedeceğim. AdWords saldırıları Türkiye şartlarında çoğunlukla modem üzerinden yapılmaktadır. Türkiye’de kullanılan çoğu internet sağlayıcısı dinamik ip kullanmaktadır. Peki dinamik ip nedir? Kısaca özetlemek gerekirse modem her kapatılıp açıldığında ip adresinin değişmesidir. İp bloklar halinde 4 haneli olmaktadır.(-.-.-.-) Modemler sürekli kapatılıp açıldığında son 2 hane genelde değişmektedir. Bu servis sağlayıcınıza göre değişiklik gösterebilmektedir, bazen hepsi değişiyor. İp değiştirme ve normal kullanıcı davranışları ile bot yazıp saldırı yapmaktadırlar. Bota sürekli tıklama sürelerini random veya belli sayı aralıkları ile döngüye sokmaktadırlar. Google her ne kadar bu sahte tıklamaları %70 oranında yakalasa da yazılmış güzel bir yazılım ile günlük bütçenizi tüketip reklamlarınızın yayından kalkmasını sağlayabiliyorlar. Buda sizi reklamlarınız dan verim alamamanıza sebebiyet verebiliyor.
Google Sahte Tıklamalar dan Korunma Yöntemleri
Öncelikle saldırı aldığınıza emin olun.
Saldırı aldığınızı anlamak için öncelikle AdWords panelinden kampanyalarınızı açın.
Sütunlar bölümünden sütunları değiştir diyerek sahte tıklamaları bulun ve işaretleyin.
Artık kampanyalarınızda Google tarafından tespit edilip sayılmayan geçersiz tıklamaları göreceksiniz. Eğer her gün sürekli olarak geçersiz tıklama oranınız çok fazla artıyorsa demek oluyor ki sürekli birileri tarafından reklamlarınız manuel veya yazılım ile tıklama gerçekleştiriliyor. Yapacağınız ilk iş Google AdWords üzerinden manuel inceleme talebinde bulunmak bu sayede Google tarafından kaçan geçersiz tıklamalar inceleniyor ve büyük çoğunluğu geri iade ediliyor. Benim tespitlerime göre %70 ve %80 oranında bir iade ediliyor tabi bu geçersiz yapılan tıklamaların yöntemine göre değişebiliyor.
Reklamlardan Gelen Ziyaretçilerin İplerini Tespit Edin.
Öncelikle sitenize Google Analytics ve Yandex Metrica kurulumunu yapın. Daha sonra çeşitli araçlar kullanarak sitenize gelen ipleri tespit edin. Sürekli aynı ip üzerinden gelenleri not alarak AdWords ayarlar kısmından bu ipleri engelleyebilirsiniz.
Eğer reklam uzantılarınıza tıklayarak saldırı alıyorsanız bir süre uzantıları kaldırıp direk siteye yönlendirme yapın. Bu sayede kullanıcı davranışlarından gereksiz veya saldırı yapan ipleri tespit edip engelleyebilirsiniz.
Lakin şöyle bir sıkıntı var..!! Eğer saldırı aldığınız ipler sürekli olarak değişiyorsa malesef bunu engelleme şansınız pek yok. Google AdWords üzerinden son iki ip bloğunu engelleyebilirsiniz. Yani (-,-,*,*) son iki ip bloğunu engellediniz diyelim. Size saldırı yapanlar ip adreslerini eğer sürekli değiştiriyorsa bu yöntem malesef yeterli olmayacaktır.
Yani benim bilgi ve deneyimlerime göre bu bir çözüm değil. Sadece bu yöntemi düşünenler için bilgi vermek istedim. Şuan en mantıklısı dönüşüm kodları ile ve profesyonel bir reklam kampanya yöneticisi tarafından reklam vermek görünüyor.
Eğer sizde reklamlarınıza saldırı alıyorsanız hemen Google Reklam Uzmanı Ümit YILMAZ yani benimle iletişime geçebilirsiniz. Bütçesi yüksek firmalar için danışmanlık yapmaktayım.
17 Yorumlar