Youtube SEO Nasıl Yapılır?
Youtube SEO Nedir? Youtube videolarınızın daha fazla kullanıcıya ulaşması ve arama motorlarında daha üst sıralarda çıkabilmesi için yapılan çeşitli optimizasyonlara Youtube SEO denir.
Son yıllarda ülkemizin internet kullanıcıları, influencerlar ve işletmeler tarafından yazılı içeriklerden ziyade görsel içerikler daha fazla tercih edilmeye başlanmış, içerik üreticileri tarafından bu trafikte dikkat çekmek için bazı çalışmalar yapılması da kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu aşamada devreye giren SEO çalışmaları, profesyonel ve dikkatli bir şekilde yürütüldüğü takdirde daha çok izlenme elde etmek mümkündür.
Aynı zamanda bir arama motoru olarak da sayılan Youtube, bu şekilde bakıldığında dünyada en çok tercih edilen arama motorlarından biri olarak sayılmaktadır. Ancak Youtube’un arama algoritması, diğer arama motorlarına göre daha da basitleştirilmiştir. Peki, Google veya Yandex gibi köklü arama motorları için bilinen SEO kuralları, Youtube için nasıldır? Youtube SEO nasıl yapılır?
Bunu açıklayabilmek için öncelikle Youtube’da sıralamaya etki eden faktörleri bilmemiz gerekir. Bu faktörler:
- Görüntülenme sayısı
- Beğenme sayısı
- Abone sayısı
- Kanal görüntülenme sayısı
- Video yorumları
- Açıklama ve başlıktaki ilgili anahtar kelimelerin kullanımı
- İzleme süreleri
- Video süresi ve açıklama uzunluğu
- Kanalda yer alan videoların sayısı olarak sıralanabilir. Çalışmalar bu faktörler göz önünde bulundurularak yapılmalıdır. Yapılabilecek bazı çalışmalar:
1.Başlık (Title)
Video başlığı belirlerken konuyla ilgili ve arama hacimleri yüksek anahtar kelimeler kullanılmalıdır. Başlıkta arama hacmi olmayan anahtar kelimelere yer verildiğinde, kullanıcıların Youtube üzerinde arama yaptıklarında videomuza ulaşmaları zorlaşacaktır. Anahtar kelimelerin arama hacimlerini değerlendirebilmek için Youtube Keyword Tool kullanarak bir kelime araştırması yapabilir ve arama hacimleri yüksek anahtar kelimelere başlıklarımızda yer verebiliriz. Arama hacmi konusu dışında da başlık anlam açısından da dikkat çekici olmalıdır. Kullanıcı zihninde merak uyandırmalı ve videoyu izleme konusunda kullanıcıyı harekete geçirmelidir.
2.Açıklamalar (Description)
Videomuzun içeriği hakkında anahtar kelimeleri içeren dikkat çekici bir açıklama yazısı elbette izleyiciler tarafından dikkat çekecektir. İzleyicilerin yanı sıra açıklamada anahtar kelimelerin yer alıyor oluşu ve yazı kalitesi açısından videomuz, Youtube tarafından da üst sıralara çıkarılacaktır. Açıklama metni oluştururken kullanılacak anahtar kelimeleri, yine Youtube Keyword Tool yardımıyla belirleyebilirsiniz.
3.Etiketler (Tags)
Tek kelimelik küçük tanımlamalar olarak belirleyeceğiniz video etiketleriniz kullanıcıların arama yaptıkları kelimelerle uyumlu olduklarında videonuzun onlara üst sıralarda gösterilme ihtimali oldukça yüksek. Rekabeti yüksek olan kelimelerden ziyade ilk etapta rekabeti düşük olan kelimelerle etiketlemeye başlamak atılan ilk mantıklı adım olacaktır. Google Adwords üzerinden belirlediğiniz kelimelere rekabet analizi yapabilir, böylelikle hedef kelimelerinizi en doğru şekilde belirleyebilirsiniz.
4.Kategori Seçimi
Video paylaşırken kategoriyi videonuzun türüne göre seçmek, Youtube’un doğru kişilere ve doğru kategoride videonuzu önermesini sağlayacaktır. Örneğin yayınlayacağınız video bir müzik videosuysa ”music” kategorisini seçerek paylaşım yapmak en doğrusu olacaktır. Buna bağlı olarak videonun içeriğine uygun olmayan kategoride videonuzu yayınlamanız kullanıcıların videonuza ulaşmasını zorlaştıracaktır.
5.Alt yazı
Videonuza alt yazı eklemek, Youtube’un videoyu öne çıkarma önceliklerinden biridir. Youtube alt yazı barındıran videoları global listelerde de kullanıcıya önerecek ve buna bağlı olarak kitleniz de genişleyecektir. Dilinizi bilmeyen insanlar, videoyu sessiz izlemek durumunda kalan insanlar, işitme engelliler gibi yine birçok kitle tarafından alt yazı sayesinde ilk tercih edilen şüphesiz ki sizin videonuz olacaktır.
6.Sosyal Medyada Paylaşım
Video üzerinde yapılan SEO çalışmalarının haricinde videonuzun izlenme sayısını büyük oranda etkileyen bir diğer husus da videonuzu sosyal medya hesaplarında paylaşmanız. Özellikle takipçi sayısı yüksek hesaplarda paylaşılan video bağlantısı, birçok kullanıcıyı doğruca ve zahmetsiz bir şekilde videonuza çekecektir. Bu da videonuzun oylanmasını, paylaşılmasını ve Youtube SEO’ya etkisi büyük olan yorumlanma sayısını artıracaktır.
Google Arama Sonuçlarında Youtube Videoları
Bilindiği üzere Google SERP sayfasında video, görsel,metin gibi birçok formatta içeriğe yer veriyor. Youtube videoları ise Google’ın kullanıcılara sunduğu video sonuçlarında ayrıcalıklı olarak her zaman ön planda çıkıyor. Peki, Google arama sonuçlarında Youtube videosu nasıl çıkar? Cevap basit. Yine temel SEO kurallarında olduğu gibi hedeflediğiniz anahtar kelimelerin başlıklarda, açıklamalarda geçmesi buna en büyük etken. Ayrıca videonuzun beğeni ve yorum alması da videonuzun arama sonuçlarında öncelikli olmasını büyük oranda etkiliyor.
Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz üzere videonuzun başlık kısmında, arama yapılırken kullanıcılar tarafından en fazla kullanılan ”Nedir?” ”Nasıl?” gibi soru ibarelerini kullanmanız yine Google arama sonuçlarında videonuzla ön plana çıkmanızda büyük etken.
Youtube’da Kullanabileceğiniz Uzantı Önerisi
Youtube hesabınızı büyütmek, videolarınızın izlenirliğini arttırmak için bazı stratejiler belirlemeniz gerekiyor. Stratejilerinizi de kanalın gidişatına ve istatiklerine göre belirlemenizde fayda var. Videolarınızın görüntülenmesi ne kadar? SEO gerekliliklerinden hangilerini yerine getirmiyorsunuz? Sorularının cevabını toplu olarak net bir biçimde almak zamandan tasarruf etmenizi sağlarken bir yandan da doğru adımlar atmanızı sağlayacak.
Biz de buna yönelik olarak sizlere bir uzantı önerisinde bulunmak istiyoruz: vidIQ Vision.
Chrome web mağazasından kolaylıkla tarayıcınıza ekleyebileceğiniz bu uzantıyla, kanalınızın takibini yapmak oldukça basit. Uzantı, belirli bazı özelliklere kadar ücretsiz ancak daha profesyonel analizler yapmak isterseniz pro, boost, boost+ olmak üzere sunduğu özelliklere göre üç sürüme sahip. Siz de bu sürümlerden birini ücretli olarak tercih edebilirsiniz. Pro sürümün fiyatı 7,5$, boost sürümün fiyatı 39$ ve boost+ sürümün fiyatı ise 125$ olarak belirlenmiş.
Tüm sürümler, sunduğu özellikleri ne derece sınırladığına göre ayrılmakla birlikte bize göre ”boost” sürümü sunduğu özelliklerle fazlasıyla yeterli. Peki nedir bu özellikler?
- Başlık yeterliği ölçümleme
- Etiket ve kart yeterliği ölçümleme
- SEO skoru görüntüleme
- Görüntülenme oranı
- Beğeni oranı
- Ortalama görüntüleme süresi
- Sosyal medya hesaplarında paylaşım ve beğeni oranları gibi daha birçok veri görüntülenebilmekte.