Yinelenen (Kopya) İçerik Nedir, Nasıl Tespit Edilir?
Yinelenen içerik nedir? Yinelenen içerik, internet üzerinde birden fazla konumda bulunan ve ‘kopya içerik’ de denilen içeriklere verilen isimdir.
Yinelenen içerikler ya tamamen her yönden birbirleriyle eşleşir ya da büyük oranda benzerlik gösterir. Bu içeriklere birden fazla URL üzerinden veya aynı URL içerisindeki farklı sayfalardan ulaşılabilir ve bu durum genel itibarıyla SEO ile ilgili olumsuzluklara yol açar. Arama motorları üzerinde içeriğe yönelik herhangi bir arama yapıldığında çıkan sonuçlarda yinelenen içerik de görülebilir.
Yinelenen içerikler sadece metin olarak oluşturulmayabilir. Görsel, video, sunum, belge şeklinde de oluşturulabilir. Bu durum gözden kaçan bir teknik hata olabilmekle birlikte bazı zamanlar içeriklerin başka site sahiplerince siteye daha fazla trafik çekmek amacıyla ve birçok içerik yayınlamak amacıyla çalınması sonucunda da ortaya çıkar. Bu kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen bir şey olmakla birlikte arama motorlarında sıralamayı da etkiler ve hem sizin web sitenizin hem de karşı tarafın web sitesi için SEO bakımından olumsuzluk arz eder.
Yinelenen İçerik Nasıl Tespit Edilir?
Yinelenen içeriğin tespiti elbette mümkündür. Ben sizler için bunun birkaç yolundan bahsedeceğim.
Manuel Olarak Yinelenen İçerik Tespiti Yapma
Google üzerinde (site:site.com intitle:’’anahtar kelime’’) kalıbını kullanarak bir web site içerisinde tekrarlanan içerikleri görmeniz mümkün. Bunun için anahtar kelime bölümüne elbette daha spesifik başlıklar yazmanız yani içerikle ilgili tek bir anahtar kelime yerine içeriğin tam başlığını yazmanız gerekmektedir. Bu şekilde kısa yoldan bir site içerisindeki sayfalarda aynı başlıklı içerikler yer alıyor mu görebileceksiniz.
Farklı bir sitede aynı içerik yayınlandı mı görmek için ise arama motoru üzerinden içeriğinizin aynı başlığını yazarak ve çıkan içerikleri kontrol ederek kolayca öğrenebilirsiniz.
Google Search Console Üzerinden Yinelenen İçerik Tespiti
Bilindiği gibi Google Search Console, web site sahipleri için vazgeçilmez bir araç ve web sitemiz ile ilgili her detayı bizlere sunuyor. Yine yinelenen içerik tespitini de üzerinden yapabileceğimiz Google Search Console ‘’Arama Görünümü>HTML Geliştirmeleri’’ bölümünden tekrar eden başlık etiketleri, dizine eklenemez içerik sayfa sayısı, bilgilendirici olmayan başlık etiketleri gibi bilmemiz gereken birçok detayı detaylıca bizlere gösteriyor.
Kopya Kontrol Sitelerini Kullanarak Yinelenen İçerik Tespiti Yapmak
SEO’nun dijital dünyada öneminin artık çoğu kişi tarafından bilinmesiyle birlikte içeriğin ne kadar önemli olduğu da böylece ortaya çıkmış oldu. Bunun yanında kaliteli içerik oluşturmak vazgeçilmez olsa da bunu ne yazık ki sitelerine her gün yüzlerce içerik ekleyerek trafik çekeceğini düşünen kişiler kullanmaya başladı. Buna bağlı olarak da içeriklerimizin bu kişiler tarafından kötü amaçlarla kullanılması, çalınması ne yazık ki yinelenen içerik durumunu ortaya çıkardı ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyerek arama motorlarındaki sıralamamızı da tehlikeye düşürdü. Hal böyle olunca bu kopya içerikleri kolayca belirleyebilmek adına birçok kopya kontrol siteleri ve araçları kullanıma sunuldu.
Oldukça kullanışlı ve yararlı olan kopya kontrol siteleri ister web siteniz için kullanın ister herhangi bir özgün yazı ortaya koymak istediğinizde kullanın bizleri kopya içerik hatasına düşmekten kurtarıyor. Kopya kontrol sitelerinden kullanabilecekleriniz:
Grammarly
Site genel olarak dil bilgisi kontrolü amacıyla kullanılsa da içerik kontrolü de yapılabiliyor. Site içerisinde detaylı tarama yapabilmek için belirli bir ücret ödenmesi gerekse de ücretsiz olarak kullanabileceğiniz kısımlar da mevcut.
Kopya Kontrol
En bilinen ve en iyi sonuçları veren site olan Kopya Kontrol, maalesef ücretsiz olarak günlük sadece bir metin kontrolüne izin veriyor. Ücretli sürümünü kullandığınızda ise günlük belirli bir kelime sayısını aşmadan kontroller yapabilmeniz mümkün.
Small SEO Tools
Kullanımı ücretsiz olan ve kontrol amacıyla en çok kullanılan sitelerden biri olan Small SEO Tools ile kolayca içerik kontrolü yapılabilmesinin yanında dil bilgisi kontrolü de yapılabilmekte ve bunun yanında site kelime sayacı, yazım denetleyicisi gibi ekstra hizmetler de sunmakta.
SEO Tool Station
Yine en bilinen ücretsiz kontrol araçlarından biri olan SEO Tool Station’u kullanarak tüm arama motorlarındaki sonuçları hızlıca tarayabilir ve içeriğinizin benzerinin olup olmadığını kolaylıkla tespit edebilirsiniz.
Siteliner
Eğer sitenizde bulunan tüm yenilenen yani kopya, benzer ve ortak içerikleri tespit etmek istiyorsanız bu araç tam size göre. 250 sayfaya kadar ücretsiz tarama gerçekleştirip hangi sayfada ne kadar kopya içerik var tespit edebilirsiniz.
Yinelenen İçerik Sorunu Nasıl Çözülür?
İçeriklerinizin tespitini de yaptıktan sonra artık özgün kalmasını istiyorsunuz ve yinelenen içerik sorunuyla karşılaşmak istemiyorsunuz. İşte birkaç öneri…
Canonical Etiketi Kullanın
Bu etiket yinelenen içerik için kullanılabilecek belki de en önemli yöntemdir. Bu etiketi kullandığınızda belirttiğiniz URL için arama motorlarına bu içeriğin kopya olarak muamele görmesi gerektiğini söylersiniz ve botları asıl gerçek içeriğe yönlendirerek sıralama gücünün gerçek URL’ye ait olduğunu bildirirsiniz.
301 Yönlendirmesi Yapın
Aynı web site içerisindeki farklı sayfalarda yer alan aynı içeriği daha güçlü olan içeriğe 301 yönlendirmesi kullanarak yönlendirirseniz kullanıcılar tekrarlanan içerik sayfasına girdiklerinde yine asıl içeriğe yönlendirirler. Yönlendirmeyi kalıcı olarak yaptığınızda ise hedef URL bu şekilde belirlenmiş olur.
No Index Etiketi Kullanın
Bu etiketi kullandığınızda ise arama motorları sayfayı dizine eklemeden takip etmiş olurlar ve böylelikle dizine eklenmeyen sayfa sıralamalara çıkarak kullanıcı deneyimini de olumsuz etkilemez.