Web Tasarım Neden Önemlidir?
Gün geçtikçe dijitalleşen dünyada, markalar da dijitalleşme ortamına uyum sağlamak için çeşitli çalışmalar projeler gerçekleştirmektedir. Markaların dijitalleşme yolunda gerçekleştirdiği projeler arasında en önem arz edenlerden birisi de web tasarım projeleridir. Bu nedenle markaların dijital dünyada tutunabilmesi için markaya ait kurumsal veya eticaret sitelerinin kullanıcı dostu bir yapıda ve göze hitap eden bir tasarımda olması gereklidir.
Websitelerini bir markaların dijital dünyadaki mağazası veya ofisi gibi görmek bu alanda yapılacak web tasarım çalışmalarını o doğrultuda yapmak markanızın web dünyasında konumu güçlendirmeye fayda sağlayacaktır.
Web tasarım çalışmaları dijital kurumsal kimlik çalışmalarıdır
Bir marka için klasik anlamda marka yönetimi yapılırken ilk akla gelecek çalışmalardan birisi kurumsal kimlik çalışmalarıdır. Günümüzde bu çalışmalar da değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlayarak dijital marka yönetimine evrilmekte ve bunun sonucunda iste markaların kurumsal websiteleri ya da eticaret siteleri web tasarım projeleri sonucunda kurumsal kimliğin dijital yansıması olarak önem kazanmaktadır.
Dijitalleşmeye başlamak için bir kurumsal bir websiteniz olmalı
Günümüzde birçok marka ve kurumsal firma dijitalleşen dünyada yerini almak için çeşitli çalışmalar yapmakta veya yapmak istemektedir. Bu çalışmaların en temelinde yatan şey olan websiteleri ise çoğu zaman önem verilemeyen, sadece “websitemiz var” demek için yapılan işlevsiz ve atıl kalmaktan öteye geçmeyen bir hal almaktadır. Birçok markanın yaptığı en büyük hata ise bu olmaktadır. Web tasarım; gelişi güzel olarak ortaya çıkarılan, 1 saate hazır mantığıyla pazarlama yapılarak en ucuz ben site yaparım diyen kişilerin ve kurumların eline bırakılmayacak kadar değerli ve üzerine düşüldüğündü zaman markanızı tüm dünyaya açabilecek ortam sağlayan bir dijital pazarlama aracıdır. Bu sürece gerekli önem verildiğinde sonuçların yansıması görülecektir.
Bir web tasarım projesi süreci nasıl işler?
Web tasarım projesi bir süreçtir ve bu süreç ne kadar iyi işlerse sonuç olarak ortaya çıkacak site de o kadar iyi olacaktır. Bu süreç iyi işlemesi de dijital ajansla marka arasındaki iletişime bağlıdır.
Web tasarım süreci kısaca şu şekildedir;
- Brief ve marka hakkında ön bilgi alma süreci (Hakkında bilgisi, ürünler, iletişim, sitenin amacının ne olacağı… gibi).
- Ön çalışma ve demo site (Markadan alınan bilgiler doğrultusunda bir demo çıkartılır).
- Demonun marka tarafından incelenmesi ve revizelerin alınması. (Ana yapıyı belirleyen demo sonucunda içeriklerin yerleştirilmesi ve markanın isteğine göre revizelerin belirtilmesi)
- Revizelerin tamamlanması.
- Son sunum ve markadan onay alma.
- Projeyi canlıya alma (yayınlama)
Tüm bu süreç sonucunda markanızın web dünyasındaki yüzü olacak web siteniz hazır olacaktır.
Websitesi yayına alındıktan sonra neler yapılmalı?
Websiteniz canlıya alındıktan sonra yapmanız gereken şey ise sitenize yeni ziyaretçiler bulmak ve ürünleriniz, hizmetleriniz veya sitenin amacına yönelik olan kitleyi websitenize çekmek olacaktır. Bu da dijital süreçte önemli bir aşamadır.
Websitenizi dijital mağaza veya showroom olarak düşünürsek; sitenize gelen ziyaretçilerin size bir dönüşüm sağlaması odak notanız olacaktır. Dönüşüm için ise yine en başta söylediğim nokta olan gelişi güzel siteler yerine sitenin kaliteli olması önemlidir. Tasarımı, kullanıcı deneyimi ve içeriklerin ziyaretçilere ne kadar fayda sağladığı gibi temel şartlar düzgün bir şekilde sağlandığında websitenizden dönüşümlerin gelmesi doğal bir sonuç olacaktır.
Webistenizin altyapısı veya içerik yönetim sistemi de önemlidir
Sitenizin ön yüz tarafında kullanıcılara, ziyaretçilere gösterilen tarafı kadar. Arka planda işleyen ve sadece site yöneticilerinin görebildiği paneller ve yapı da önemlidir. Sitenin daha yönetilebilir ve güncellenebilir olması içerik girişlerinin düzenlemelerinin kolayca yapılabiliyor olması sürekli bir şekilde kendisini yenileyen web dünyasında işlevini korumasına ve değişimden olumsuz etkilenmemesini sağlayacak ayrıca herhangi bir yenilikte de hızlıca hareket etmenizi sağlayacaktır.
Bu açıdan baktığımızda güncellenebilme ve kullanım kolaylığı sunan bazı içerik yönetim sistemleri öne çıkmaktadır.
Bu içerik yönetim sistemlerinden bazıları ise şunlardır;
WordPress: Dünya çapında tüm sitelerin neredeyse %40’ının altyapısını oluşturan içerik yönetim sistemidir. En büyü avantajı dünya çapında bir topluluk olması ve bu toplulukta geliştiricilerin sürekli olarak eklenti, tema ve güncelleme sunmasıdır. Çok büyük çoğu marka da kendi sitelerinde bu altyapıyı kullanmaktadır.
Joomla: Başak bir alternatif olarak karşımıza çıkan wordpress kadar olamasa kendisine bir kullanım alanı bulabilmiş kurumsal site tarafında iyi işler çıkartabilecek bir içerik yönetim sistemidir.
Drupal: Yine farklı bir kurumsal site alternatifi olan drupal da kendisine bir kullanım alanı bulabilmiş ve bir şekilde öne çıkmayı başaran altyapılar arasındadır.
Opencart: Daha çok eticaret tarafında popüler olan açık kaynak kodlu bir eticaret sistemidir. Eticaret siteleri için kullanımı kolay sistem olarak karşımıza çıkar. Çeşitli eklenti, tema ve modüllerde geliştirilebilir bir altyapısı vardır.
Magento: Bu içerik yönetim siste mi de yine eticaret tarafında popüler olan ve genelde ileri düzey eticaret sistemleri ortaya çıkarmak için kullanılan profesyonel bir altyapıdır. Eticatret yapacak ve çok fazla ürün sergileyecek olan markaların tercihi olabilmektedir.
Bu saydığım popüler içerik yönetim sistemleri dışında; özel altyapılar da alternatif olarak tercih edilebilmektedir ancak özel altyapılarda tüm sistem bu altyapıyı geliştiren kişi, kurum veya dijital ajansa bağlı olacağı için güncelleme, revize veya yeni modül ekleme gibi istekler de yavaş ilerleyebilir. Özel altyapılarda süreç tamamen hizmet alına kurum veya kişinin hizmet kalitesine bağlı olarak değişebilecektir. Burada tercih birazda markanızın ihtiyacı amaçladığı hedef doğrultusunda belirlenmeli ve süreç ona başlatılmalıdır.
Web dünyasına uyum sağlamak artık zorunludur!
Günümüz dünyasında tüm markaların, kurumların, şirketlerin… dijital dünyaya kendini adapte etmesi zorunlu bir hale gelmiştir. Bu da dijitalleşme sürecinin temelini sağlayan ve websitelerinin önemini daha da arttırmış, aynı zamanda gelişen dijital pazarlama ve seo süreçleri de websitelerini üzerinde durulması gereken bir ana bir iş kolu olarak ortaya çıkarmıştır. Bu süreçte markalar ve birlikte çalışama yapılan ajans ne kadar bilinçli olursa kalite de o kadar artacaktır.
Sonuç olarak; web tasarım konusuna genel olarak baktığımızda; markanızın amacı, hedefi, ürün veya hizmetlerinizin ne olduğu ve bunların nasıl web dünyasında nasıl sergilenebileceği iyi belirlenerek sürece öyle başlanmalı, süreç devam ederken de marka ve ajans iletişimi son derece sağlıklı olmalıdır. Websitelerinin dijital bir iletişim aracı olduğu da düşünülürse potansiyel kitleye website üzerinden yansıtılacak iyi bir algı markayı da istenilen konuma getirmede fayda sağlayacak ve tüm proje süreci meyvelerini vererek siteden dönüşümler gelemeye başlayacaktır.