Ahrefs Nedir: Yeni Başlayanlar İçin Ahrefs Kullanım Rehberi
Ahrefs nedir? SEO ile uğraşan kişiler ya da ajanslar tarafından, mevcut web sitelerinin backlink yapıları, teknik seo uyumu, rakip analizi gibi analizlerin yapılabildiği araca ”Ahrefs’‘ denir. Ahrefs ile bir web sitesinin detaylı bir taraması yapılabildiği gibi belki de sunduğu en önemli özelliklerden biri olan mevcut durum analizi ve rakip analizi de yapılabilmekte.
Bir web sitenin durumunu görmek ve gereksinimlerini belirlemek için analiz yapmak kaçınılmazdır.
Site Analizi Nasıl Yapılır?
Web site analizi yapmak için ücretli ve ücretsiz olmak üzere birçok SEO analiz aracı kullanılmakta. Bu analiz araçlarının başarı oranları tartışmalı olsa da bazıları diğerlerine nispeten, arama motorlarının en tercih edileni olan Google’a yakın sonuç vermesi kıstasına uyduğu için daha fazla tercih ediliyor. Bu araçlardan biri, belki de dijital ajanslar ya da seo yapan kişiler tarafından en çok tercih edilen araç: Ahrefs.
Ahrefs’le Neler Yapılabilir?
- Rakip sitenin detaylı analizi
- Sıralama durum takibi
- Alan adı analizi
- Anahtar kelime araştırması
- Site içi trafik analizi
- Anahtar kelimelerle alakalı sorulan soruların gösterimi
- Rakiplerin ADS reklamlarının analizi
- Rakiplerin veya sahip olunan sitenin No Follow, Do Follow oranlarının takibi
- Rakiplerin veya sahip olunan sitenin backlink çalışması yaptığı sitelerin analizi
- Rakip sitenin en sevilen sayfasının gösterimi gibi birçok analiz yapılabilir.
Peki, tüm bunların ve daha fazlasının yapılabildiği analiz aracı Ahrefs Nasıl Kullanılır? Önemli noktalarına detaylıca değinelim.
Ahrefs Nasıl Kullanılır?
Kendisini düzenli aralıklarla ve sık sık güncelleyen Ahrefs içerisindeki kontroller ve mevcut seçenekler değişebildiğinden; biz de yazımızda verdiğimiz bilgilerde, son güncellemeden sonra bazı özellikler kazanan Ahrefs’in yeni haline yer vermeye özen gösterdik.
Web sitenizin ve rakiplerinizin detaylı analizi için Ahrefs üzerinde yeni bir proje oluşturacağınızı varsayalım. Aşağıda yeni bir proje oluşturduktan sonra izleyeceğiniz birkaç temel yolu sıraladık.
Proje Ekleme
İlgili kutucuğa web site adresinizi yapıştırarak yeni bir proje oluşturabilir, inceleme yapmaya başlayabilirsiniz.
Sonrasında sitenizin domain türünü seçerek, Ahrefs’in doğru analiz yapmasını kolaylaştırabilirsiniz. Dilerseniz ‘’Project Name’’ kutucuğuna projeniz için belirlediğiniz bir ismi de yazarak daha sonra proje oluşturduğunuzda çalışmalarınız için bir düzen sağlayabilirsiniz.
Üçüncü adımda, Ahrefs’in düzenli aralıklarla projeniz için denetim yapmasını istediğinizde belirleyebileceğiniz ayarlar yer alıyor. Sitenizin hangi aralıklarla ve hangi özelliklerinin denetimlenmesini istiyorsanız buna göre ayarlama yapabilirsiniz. ‘’Schedule’’ kısmından denetim başlangıç gününü, saatini ve sıklığını seçebilirsiniz.
‘’URL Sources’’ kısmından ise web sitenizin hangi kısmından taranmaya başlanacağını belirleyebilirsiniz. Site harita türlerinden birini ya da genel web site taramasını da seçebilirsiniz.
Analizin belki de en önemli noktası olan dördüncü adımda sırada web sitesi için hedef alacağımız ilgili anahtar kelimelerin analizini yapmak var.
Analizini yapmak istediğiniz anahtar kelimeleri kendiniz de belirleyebileceğiniz gibi Ahrefs’in siteniz için önerdiği ilgili anahtar kelimeleri de seçebilirsiniz. Üstelik önerilen anahtar kelimelerin arama hacimleri, web sitenizin bu anahtar kelimelerde yer aldığı sıralamalar ve anahtar kelimelerinin web sitenizde karşılık geldiği URL de alt kısımda mevcut.
Bu aşamalardan sonra projeniz artık oluştu. Sıra projenizin detaylarına göz atarak sitenizi analiz etmekte.
Projeniz oluşturulduğunda karşınıza gelecek olan sonuçlarda siteniz hakkında çeşitli ayrıntıları görebilirsiniz. Bu ayrıntılarda sitenizin Ahrefs derecesi, alan adınızın derecelendirmesi, sitenizde yer alan organik kelimeler ve bu kelimelere bağlı olarak alınan organik trafik, yönlendirilen alan adları (sitenize linkleme yapan sayfalar) ve hedeflediğiniz anahtar kelimeler yer alıyor.
Üstelik tüm detaylara teker teker tıklayarak dökümleri ayrıntılı bir şekilde görebilmeniz ve ayrıntılı bir analiz gerçekleştirebilmeniz de mümkün.
Ahrefs’te Anahtar Kelime Analizi
Analizinin yapılması gereken temel konu olan anahtar kelimelere detaylı bir şekilde göz atmanız için izleyeceğiniz yol aşağıda verilmiştir.
1.) Üst panelde yer alan ‘’Rank tracker’’ butonuna tıklayın.
2.)Açılan sayfada projeleriniz karşınıza gelecek. Projenizi seçin.
4.)Belirlediğiniz anahtar kelimeler tüm detaylarıyla artık karşınızda.
Visibility: Belirlenen anahtar kelimelerde analizi yapılan web sitesinin tıklanma yüzdesini gösterir.
Average Position: Belirlenen anahtar kelimelerin yer aldıkları sıralamaların ortalamasını gösterir.
Traffic: Belirlenen kelimelerin web sitemize sağladığı aylık ortalama trafik oranını gösterir.
SERP Features: Sitenin SERP (arama sonucu sayfası) özelliklerinin sayısını gösterir. (Adwords sonucu, videolar, resimler, alışveriş..)
Positions: İlgili web sitesinde değeri artan/azalan anahtar kelime sayısını gösterir.
Anahtar kelime detayına indiğimizde karşımıza çıkan kavramların anlamları:
Position: İlgili anahtar kelimelerde web sitemizin arama motorunda yer aldığı sıralamayı gösterir.
Volume: İlgili anahtar kelimenin arama hacmi.
Traffic: Web sitemizin ilgili anahtar kelimeyle aldığı trafik sayısını gösterir.
KD (Keyword Difficulty): ‘’Anahtar kelime zorluğu.’’ Anahtar kelimenin belirlenen ülkede organik arama sonuçlarında yer almasının zorluk derecesini gösterir.
Serp Features: Anahtar kelimenin tüm SERP özelliklerini gösterir.
URL: İlgili anahtar kelimeler için organik arama sonuçlarında hedeflenen sitenin URL’sini gösterir.
Location: Anahtar kelime analizinde hedeflenen lokasyon bilgisini gösterir.
Dilerseniz, sonucu alınan anahtar kelimelerin ‘’Export’’ butonundan excel formatında dökümünü alabilirsiniz. ‘’Add keywords’’ butonundan da daha sonra anahtar kelime eklemesi yapabilirsiniz.
Ahrefs’te Rakip Analizi Yapmak
Anahtar kelime analizi sonrasında sitenizin rakiplerini analiz etmek, atmanız gereken temel adımlardan biridir. Rakiplerinizi öğrenmek, alan adlarına göre onları da detaylı olarak analiz edebilmenizi sağlar. Böylelikle siteniz ile karşılaştırma yapabilir; sektördeki yerinizi ve durumunuzu analiz edebilirsiniz.
Birkaç basit adımla rakip analizinizi yapın.
1.) ‘’Dashboard’’ butonuna tıklayarak yeniden proje sayfasına dönün ve projenizi açın.
2.) Sonrasında birçok analiz yapmanızı sağlayan detaylı analiz sayfası karşınıza gelecek. Biz burada örnek olarak ‘’Google’’ı analiz ettik.
3.) Açılan sayfada Ahrefs aboneliğinize göre 10 veya daha fazla site rakibi karşınıza çıkacaktır.
Gelin, rakip sayfasındaki detaylara göz atalım.
Hedefe Özgün Anahtar Kelimeler: Rakiplerinizin değil, sizin sitenizin sıralandığı anahtar kelimeleri gösterir.
Ortak Anahtar Kelimeler: Sitenizin ve rakiplerinizin anahtar kelimelerini gösterir.
Genel Anahtar Kelimeler: Hem web sitenizin hem de rakibinizin sahip olduğu anahtar kelimeler dışında sıralanan anahtar kelimelerin yüzde değerini gösterir.
Anahtar Kelimelerin Özgün Olduğu Rakip: Sitenizin değil, rakibinizin sıralandığı anahtar kelimeleri gösterir.
Kesişim Grafik: Grafikteki mavi renk sitenizdeki anahtar kelime oranını, sarı renk ise hedef web sitenin benzersiz anahtar kelime oranını verir. Genel itibariyle web siteler arasındaki anahtar kelime oranlarının bir karşılaştırması niteliğindedir.
Ahrefs üzerindeki tüm ibarelere tıklayarak daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Ayrıca kontrol paneline yeniden gelerek ‘’Organik arama’’ sekmesinde web sitenizin aylık ortalama trafiğini ve arama motorlarında ilk 100 organik sıralamada çıktığı ortalama anahtar kelime sayısını görebilirsiniz.
Son olarak rakip siteyi analiz ederken de rakip ADS stratejisini keşfetmek adına oldukça önemli olan ‘’Ücretli arama’’ sekmesinde, hedef web sitenin Google’da verdiği en iyi reklamları ve en iyi ücretli anahtar kelimelerini görebilirsiniz.