SEO ve Dijital Pazarlamada Kullanılan Popüler Web Site Analiz Araçları
Web siteniz için SEO veya Dijital Pazarlama çalışması yapmaya karar verdiğinizde tüm sürecin sağlıklı ilerlemesi ve işlemesini sağlamak için kullandığımız bazı web site analiz araçları mevcuttur.
Bu araçlar hem mevcut durumu ortaya koymanız hem de stratejileri iyi belirlemeniz için detaylı veriler sunacak bu sayede de daha verimli bir SEO ve Dijital Pazarlama süreci ilerletmenize katkı sağlayacaktır.
Buna göre aşağıda bahsettiğim araçlar dijital dünyada kendisine yer edinmiş analiz araçları olarak SEO ve Dijital Pazarlama Uzmanlarının vazgeçilmez bir parçası olarak kabul edilebilir.
SEO ve dijital pazarlamada kullanılan popüler web site analiz araçları şu şekildedir:
1. Google Analytics
Google Analytics aslında tüm sürecin temelini oluşturan bir araç olarak kabul edilebilir. Google Analytics ile tüm web site trafiğiniz detaylı olarak ölçümleyebilirsiniz. Kullanıcıların coğrafi konumundan, kullandıkları cihaza, yaş ve cinsiyetten sitede geçirdikleri zamana kadar detaylı analizler alabileceğiniz özellikler sunmaktadır. Tüm bu detaylardan yararlanarak raporlar çıkartabilir ve bu raporlar doğrultusunda stratejiler belirlenebilir.
2. Google Search Console
Google Search Console ise daha çok SEO uzmanlarının vazgeçilmez bir aracıdır. Bu araç web sitenizin SEO altyapısı hakkında bilgiler verir ve bu bilgilerden yola çıkarak sitedeki hataları, eksikleri giderebilirsiniz. Search Console ile yapılacak düzenlemelerden sonra web siteniz SEO açısında daha sağlıklı bir yapıya kavuşacaktır.
3. Google Ads
Google Ads aslında Google reklamlarının yönetim panelidir ancak içerisinde sunduğu anahtar kelime planlayıcı gibi özellikler ile bir analiz aracına dönüşebilir. Tüm Google reklamlarının yönetimini de Google Ads üzerinden yapabilir, çeşitli dönüşler kurarak reklamların verimliliğini ölçümleyebilirsiniz.
4. Yandex Metrica
Yandex Metrica da alternatif başka bir arama motoru olan Yandex’in bizlere sunduğu web site analiz aracıdır. Bu araç ile tüm web site trafiğinizi gözlemleyip detaylı raporlar çıkartabilirsiniz. Yandex Metrica’da benim en çok sevdiğim özellik ise; web sitedeki kullanıcıların hareketlerini analiz etmesi sayesinde bir ısı haritası sunmasıdır. Bu özellik ile kullanıcıların web sitenizdeki gezinme, tıklama, içerikleri okuma-inceleeme alışkanlıklarını gözlemleyebilir ve buradan yola çıkarak da UX düzenlemeleri yapabilirsiniz.
5. Ahrefs
Ahrefs genel olarak araştırma ve rakip analizi yapabileceğiniz, anahtar kelime planlamaları çıkarabileceğiniz ve web sitenizdeki çeşitli hataları görebileceğiniz analiz ve veriler sunarak SEO ve Dijital Pazarlama çalışmalarında fikir edinmenizi sağlar özellikle SEO açısından daha çok kullanılmaktadır.
6. SEM Rush
SEM Rush da alternatif analiz araçlarından birisidir. Ahrefs’e alternatif olarak kullanılan yine çeşitli analiz ve veriler sunan bir araçtır.
7. GTMetrix
GTMetrix ise web siteniz teknik analizini yapmaya yarayan bir araçtır. Web sitenizin açılış hızından çeşitli hatalara kadar web sitenizin optimizasyonunu sağlamak için kullanabileceğiniz bir teknik araçtır.
8. Page Speed Insights
Google’ın sunmuş olduğu teknik ve site hızı optimizasyonu yapabileceğiniz bir başka araçtır. Page speed insights, web site URL’nizi girdikten sonra web sitenizin tüm teknik ve optimize edilebilecek detaylarını çıkartarak hataları eksikleri görmeniz sağlar.
Konuya genel olarak bakacak olursak elbette bu tarz araçların sayısı artırılabilir, burada bahsettiğim araçlar en çok tercih edilenlerden bazılarıdır. Siz de bu araçları kullanarak çeşitli analizler ortaya çıkartabilir veya bu araçları iyi bir şekilde kullanıp sonuç almayı bilen bir uzmandan yardım alabilirsiniz.