SEO Uyumlu Makale Nedir, Nasıl Yazılır?
SEO uyumlu makale nedir? SEO uyumlu makale, arama motoru optimizasyonu yani SEO için yapılan çalışmalarda, mevcut sitenin üst sıralara çıkabilmesi için arama motorlarına uygun şekilde yazılan makalelere denir.
Sahip olduğumuz web sitelerinin verdiğimiz hizmetle doğru orantılı olarak arama motorlarında en üst sıralarda yer almasını, buna bağlı olarak da sektörümüze ilgi gösteren, verdiğimiz hizmeti almak isteyen ve bunu arama motorları üzerinde araştıran kullanıcıların sitemize girmesini istiyoruz. Böylelikle hem marka bilinirliğimizi sağlıyoruz hem de hedeflediğimiz satışlara ve verdiğimiz hizmetlerin getirilerine ulaşmış oluyoruz.
Tüm bunları gerçekleştirmek ve arama motorlarında görünür olmak için elbette yapmamız gereken birçok düzenleme var. Bunlardan biri ve belki de en önemlisi SEO uyumlu makale yazmak. Peki, SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bilmemiz gerekenler nelerdir?
SEO Uyumlu Makalelerin Kilit Noktası: Anahtar Kelimeler
Anahtar kelimeler bilindiği üzere hem SEO’nun hem de makalelerin kilit noktasıdır. Sektörünüzle ve verdiğiniz hizmetlerle ilgili olarak ücretli veya ücretsiz çeşitli analiz araçlarını kullanarak bu anahtar kelimeleri belirleyebilirsiniz. Kullanıcılar sektörünüzle ilgili en çok hangi ürünleri ve hangi kelimeleri arama motorları üzerinden arıyor? Bu sorunun cevabını bilmek SEO’nun temel adımlarından birini atmanızı sağlayacak.
Anahtar kelimenizi belirledikten sonra sıra geldi bu anahtar kelimelerle bir makale hazırlamaya. Öncelikle kullanacağınız anahtar kelime veya anahtar kelimelerin makale içerisindeki yoğunluğu oldukça önemli. Bunun için net bir şekilde verebileceğimiz bir sayı yok ancak anahtar kelimeler yazı içerisinde ne kadar doğal bir şekilde kullanılırsa o kadar iyi. Aksi takdirde anahtar kelimeye boğulmuş bir yazı hem kullanıcı gözünde okumaya değer bulunmayacak hem de arama motorları tarafından kullanıcı deneyimine göre değil sadece SEO yapmış olmak için yazıldığı anlaşılacaktır.
Kaliteli ve Özgün İçerik
İçerik kalitesi, SEO uyumlu makalelerde neredeyse her şeydir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bir makale oluşturmadan önce hedeflemeniz gereken şey makalenizde doğru, özgün ifadelere yer vermek ve kullanıcı odaklı olmaktır. Her şey olması gerektiği gibi doğal ve kaliteli olursa bu zaten arama motorlarının da gözünden kaçmayacaktır ve içerik kalitesinden dolayı kazanılan organik trafik, haliyle yapabileceğiniz en organik ve etkili SEO çalışmasını doğuracaktır.
Başlıklar ( H Tagları)
Anahtar kelimeler ve içerikten sonra sıra biraz daha teknik detaylara geliyor. Makale içerisindeki başlıklarda her zaman hiyerarşik bir düzen olmalı ve bu başlıkları mutlaka H1, H2 etiketlerine göre düzenlemelisiniz çünkü arama motorları sayfalarınızı ve içeriklerinizi indekslerken, bu etiketleri kullanmadan oluşturduğunuz başlıkları ‘başlık’ olarak algılamaz ve bir makalede olmazsa olmaz sayılan başlık kuralını atladığınız algısı oluşabilir. Peki H etiketi nedir?
H etiketi, H1-H6 olarak sıralanan, önem ve büyüklük derecelerine göre konulan başlık ve alt başlıkları ifade eden etiketlerdir. Teknik açıdan hem arama motorlarının algılayabilmesi hem de metin içerisinde daha anlaşılır ve düzenli bir okuma sağlanabilmesi açısından oldukça önemlidir. Peki, H etiketleri nasıl kullanılır?
Makalenizi bir Word dosyası içerisinde oluşturduğunuzu varsayalım. Bu şekilde işiniz zaten oldukça kolay. Başlık seçimini üst panelden kolaylıkla yapabilirsiniz.
Bilindiği üzere, bir makale içerisinde mutlaka bir ana başlık bulunmalı. Panelde ‘Başlık 1’i seçerek ‘H1’ başlığınızı kolaylıkla yazıya ekleyebilirsiniz. Burada unutulmaması gereken nokta, yazı içerisinde sadece bir adet H1 başlığının bulunması gerektiğidir. Geriye kalan alt başlıklar ise yine konuya ve hiyerarşiye göre sırasıyla istenildiği kadar kullanılabilir.
Başlıklarda dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli nokta da anahtar kelimelerin mutlaka başlıklarda geçirilmesidir. Bu hem yazının konusuyla ilgili kullanıcılara direkt mesaj verecek hem de SEO’ya katkı sağlayacaktır.
Backlink (Bağlantılar)
Bir diğer vazgeçilmez nokta da ‘backlink’ konusudur. Peki, nedir bu backlink? Backlink, aslında üzerine uzun uzun konuşulması gereken ve SEO için oldukça önemli bir konudur ancak biz burada kısaca tanımından ve makale içerisindeki kullanımından bahsedeceğiz. Backlink, bir siteden başka bir siteye verilen linke denir ve verilen bu linkler sayesinde sitelerin kaliteleriyle doğru orantılı olarak, sitelerin kaliteleri ya yükselir ya da düşer. Görüldüğü gibi oldukça önemli ve teknik bir konu olan backlink, Google’ın önceleri bir sitenin değerini belirlemek için kullandığı ‘pagerank’ puanına büyük etki sağlıyordu ancak pagerank sisteminin kaldırılmasıyla backlink kullanımının hassaslaşması ve uygulama yönteminin değişime uğraması da bir oldu.
Özellikle blog makalelerinizde kendi hizmetlerinize link vererek yönlendirme yani ‘iç link’ yapmanız site içi SEO’ya büyük oranda katkı sağlayacaktır çünkü site içi linkleme:
- Sayfalar arası kolayca geçiş sağlayarak kullanıcı deneyimini geliştirir,
- Pagerank’i yani Google gözündeki site değerini arttırır,
- Sitede geçirilen süreyi arttırır,
- Bağlantı akışkanlığını sağlar,
- Sayfa görüntülemelerini arttırır.
Haliyle tüm bu yararlı sonuçlar site içi SEO’ya katkı olarak geri döner ve arama motorlarındaki değeriniz git gide artar.
Burada dikkat etmeniz gereken nokta linkleme yaparken aşırıya kaçmamak ve bu linkleri doğal şekilde vermektir.
Dış link yani ‘external link’ kullanımı yaparken de yine link verilecek site ve sayfaların kalitesine dikkat edilmeli; link kullanım oranı kontrollü bir şekilde gerçekleştirilmelidir.
Kelime Sayısı (Anahtar Kelime Yoğunluğu)
Oluşturacağınız makalenin kelime sayısı da büyük oranda önem taşımaktadır. Yine bunun için de verebileceğimiz net bir sayı yok ancak oluşturacağınız makale ne özensizce kısa bir şekilde ne de sıkıcı ve olması gerektiğinden daha uzun olmalıdır. Kelime yoğunluğunuzu tamamen kullanıcı deneyimine göre belirlemelisiniz çünkü kullanıcı deneyimi SEO’ya etki eden temel elementlerden biridir.
Rakip Analizi
SEO’ya uygun makale yazarken dikkat edilmesi gerekenler konusunda söyleyebileceğimiz son şey de rakip analizi yapmanız gerektiğidir. Sektördeki rakipleriniz hangi anahtar kelimeleri tercih etmiş, nasıl makaleler oluşturmuşlar, nasıl başlıklar kullanmışlar ve sayfa düzenleri nasıl gibi soruların cevaplarına odaklanmak, size hem bir yol çizecek hem de hedef kitlenize uygun içerikler oluşturmanıza yardımcı olacaktır.