SEO Nasıl Yapılır?
SEO Nasıl Yapılır? SEO, temelde bakıldığında üç adımda yapılır. İlk olarak strateji belirlemek adına yapılan rakip ve anahtar kelime analizleri, site içi seo ve site dışı seo şeklinde sıralanır. SEO yapmak zahmetli ve sabır isteyen bir yoldur ancak kuralına uygun yapıldığı taktirde iyi sonuçlar almak mümkündür. Gelin bu aşamalara detaylı bir şekilde bakalım.
Strateji Belirlemek
Rakip Analizi
İlk ve oldukça önemli adım strateji belirlemektir. SEO’da strateji belirlenirken öncelikle aynı sektördeki rakiplerin analizi yapılabilir. Rakip analizi yapılırken Ahrefs, Semrush gibi bilindik SEO araçları kullanılabilir. Rakip analizi yapmamızın nedeni, sektörde bizimle aynı işleri yapan insanların yürüttüğü stratejileri inceleyerek fikir edinmek, sitelerin yer aldıkları konumdan yola çıkarak nedenlerini kendimize bir yol haritası çizmek adına araştırmaktır.
Anahtar Kelime Belirlemek
Arama motorlarında kayda değer sıralamalar elde etmenin kilit noktası sektöre ve web siteye göre anahtar kelimeleri belirlemektir. Kullanıcıların sunulan hizmetle ve sektörle ilgili yapabilecekleri aramalara göre belirlenen anahtar kelimeler, Google’ın da mevcut sitenin sektörle alakalı olduğunu anlamasını ve sitenin kullanıcıya sunulmasını sağlar. Böylelikle anahtar kelimeler kullanılarak yapılan iyileştirmelerle de zamanla site yükselme kaydeder.
Site İçi SEO
Strateji belirlendikten sonra asıl SEO düzenlemesi olan iç SEO adımına geçilir. İç SEO ya da site içi SEO, web site içi düzenini arama morlarına uygun olarak ayarlamaktır. Bunun için de yapmanız gereken düzenlemeler vardır.
1-İçerik
İçerik, SEO’nun bel kemiğidir. İçeriğiniz ne kadar kaliteli ve kuralına uygun olursa sitenizin Google tarafından kullanıcıya üst sıralarda sunulması kolaylaşır. Zayıf ve birbirini tekrar eden benzer içerik üretmekten kaçınılmalıdır. Üstelik kaliteli içerik, organik trafiğin ve doğal bir şekilde yükselmenin de anahtarıdır. Zaten dolu dolu ve vermesi gereken mesajla birebir uyan içerikler, kullanıcıyı çekecek ve böylelikle ziyaretçi sayınız artacaktır.
Anahtar Kelime Yoğunluğu: Belirlediğimiz anahtar kelimelerin yer alması gereken içerikte anahtar kelime yoğunluğuna dikkat edilmelidir. İçeriğin her yerinde kullanılmış olan anahtar kelimeler hem anlamı bozacak hem de Google tarafından negatif olarak algılanacaktır. Öyle ki yazı içerisine doğal bir şekilde yayılmış ve ayarında kullanılmış anahtar kelimeler bütünlüğü bozmayacak ve ziyaretçinin kafasında ”kaliteli içerik” algısının oluşmasını sağlayacaktır.
Başlıklar ve Açıklamalar: İçerik ne kadar önemliyse, içerik başlıkları ve açıklamaları da bir o kadar önemlidir. Anahtar kelimenin başlık ve açıklamalarda yine yeteri kadar geçmesi SEO çalışmalarına önemli derecede katkıda bulunur. Başlık karakter sayısı maksimum 65 karakter olarak önerilmekte ve daha uzun başlıkların Google tarafından ”…” şeklinde gösterilerek içeriğin yarım kalmasına neden olduğu bilinmektedir. Konuyla ilgili mesaj veren ve çarpıcı başlıklar da ziyaretçiyi içeriğe çekmek için önemli detaylardır.
”Meta description” olarak adlandırılan arama sayfasında içeriklerle ilgili küçük açıklamalar şeklinde görülen açıklama kısmında da uyulması gereken birkaç kural vardır. Öncelikle açıklamanın karakter sayısı maksimum 160 olmalıdır çünkü arama motorları 160 karakterden sonrasını kestiği için açıklama yetersiz görünebilmektedir. Kaliteli ve özetleyici nitelikte, kendini tekrar etmeyen bir açıklama yazısı elbette SEO’ya katkıda bulanacaktır.
Görsel: İçeriklerin SEO için önem arz etmesi bir yana içerik içerisinde yer alan görseller de bir o kadar önemlidir. Kaliteli ve içeriğe uygun olarak kullanılması gereken görsellerde isimlendirme yaparken de anahtar kelime kullanabilir ve görsel alt etiketi kullanarak da SEO’ya katkı sağlayabiliriz.
2-Linkler
İçeriklerimizde dışarı verdiğimiz linklerin niteliği sitemiz için oldukça önemlidir. Nasıl ki başka bir siteden link aldığımızda bu linkin kalitesi veren siteye göre bizi de etkiliyorsa aynı şekilde verdiğimiz linkler de yine site kalitemizi özellikle Google gözünde etkilemektedir. Yazılarda fazla fazla vermeyerek ve içerikleri güçlü iyi bir siteye link vermek bizim de sitemizi olumlu yönde etkileyecektir.
3-Bağlantılar
Google Search Console, Google Analytics gibi sitenin durumunu inceleyebileceğimiz, takip edeceğimiz araçlarla siteyi bağlamak analiz yapabilmemizi kolaylaştırır. Siteye eklediğimiz yeni sayfaları, içeriklerde yaptığımız değişimleri, site haritamızı Google’a bildirerek dizine eklememizin yolu da Google Search Console ile bağlantı kurmaktır. Aksi taktirde indeks alamayan sayfalar Google gözünde de görünmez olarak kullanıcıya ulaşamazlar. Ayrıca site içerisindeki tüm sayfaların site haritasında bulunmasına da özen göstermek gerekir.
4-Teknik Detaylar
301 yönlendirmesi ve robots.txt gibi teknik detayların da uygulanması şarttır. 301 yönlendirmesi, herhangi bir sayfanın silinmesi ya da taşınması gibi yapılması gerekilen durumlarda unutulmamalıdır. Aksi taktirde mevcut sayfa kullanıcıya ulaşmayacak ve 404 hatası verecektir.
Robots.txt, kısa tanımıyla Google botlarının sitemize geldiğinde görmelerini istemediğimiz sayfa ve içerikleri belirlememize yarayan bir dosyadır. Bu dosya yardımıyla Google’ın indeks almasını istemediğimiz ve kullanıcılara sunmak istemediğimiz sayfaları kolayca belirleyebiliriz.
5-Hız
Site hızı da site içi düzenlemeleri kadar kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemlidir. Öyle ki arama motorları, yavaş açılan siteleri sorunlu olarak algılayarak siteyi sonuç sayfasında daha alt sıralarda çıkarmaktadır. Sitenin hızını düşüren tüm içerikleri düzenlemeniz gerekmektedir. Bunun için büyük boyutlu gereksiz görselleri kaldırılabilir, içerikler daha sade ve anlaşılır olmak üzere düzenlenebilir, karmaşık düzende ve fazla yönlendirmeli olan menü butonları sadeleştirilebilir. Yine bunun gibi site içi düznelemelerde SEO’ya uygun yapacağınız düzenlemeler de hızınızı etkileyecektir.
6-URL Yapısı
URL yapısı da site içi SEO’da oldukça önem arz etmektedir. Oluşturulan içeriklerde ve sayfalarda yaptığımız düzenlemelere ve anahtar kelimelere uygun olarak anlamlı linkler oluşturmak sayfaların daha iyi indekslenmesini sağlayacaktır. Hatta sektöre uygun bir kelimenin içinde yer aldığı bir alan adına sahip olmak, rakiplerinizden her zaman bir adım önde olmanızı sağlayacaktır.
Site Dışı SEO
Site dışı SEO, web sitenin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için kullanıcı odaklı olarak yapılan çalışmaları ifade eder. Sitenin dış kaynaklardan aldığı bağlantılar, referanslar buna iyi bir örnektir. Burada devreye SEO için oldukça önemli bir kavram olan ”Backlink” girer.
Backlink Nedir?
Backlink, bir siteye başka bir siteden verilen linktir. Alınan bu linklerin hangi sitelerden alındığı, alınan sitelerin niteliği gibi konular bakımından önemlidir. Backlink kavramı, geçmiş yıllarda Google’ın kendi algoritmasına ve dünyanın en çok kullanılan arama motoru olmasına da büyük oranda katkı sağlayan ”PageRank” tanımıyla ortaya çıktı. PageRank, Google tarafından her site için aldığı linklerin oranına ve kalitesine göre verilen 0-10 arası bir puanlama sistemiydi. Bu şekilde Google, kullanıcıların yaptıkları aramalara göre PageRank değeri yüksek siteleri üst sıralarda çıkarıyor ve böylelikle ilk yıllara göre kaliteli bir kullanıcı deneyimi sunuyordu.
Zamanla doğal SEO’nun yerini alan sahte linklerin artmasıyla Google bu değeri kaldırarak kendi algoritmasını daha kapsamlı ve karmaşık bir hale getirdi. Bununla birlikte gün geçtikçe de bu algoritma kendini geliştirerek SEO gerekliliklerini de değiştiren bir hal aldı.
Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
Dediğimiz üzere site dışı SEO’nun temeli backlinktir. Sitemizde yer alan kaliteli içeriklerle, sunduğumuz hizmetlerle, güncellemelerle ve kullanıcı odaklı yaptığımız çalışmalarla zamanla zaten bilinirlik sağlayarak diğer otoritesi güçlü siteler tarafından backlink alabiliriz. Sözlüklerde, firma sitelerinde, haritalarda, sosyal mecralarda sitemize link verilmesi, yorumlar yapılması site değerimizi doğrudan yükseltecek ve arama motorlarında üst sıralara yerleşmemize yardımcı olacaktır.
Verilen backlinklerle ilgili önemli bir husus da bu linklerin ”Do Follow” olarak verilmesidir. Do Follow linkler, bize link veren sitenin değerinin, puanının bize de aktarılmasını sağlar. No Follow ise bunun tam tersidir. Bu nedenle bu hususa dikkat edilmesi gerekmektedir.
Kısaca site içinde yaptığımız güncellemelerle, sunduğumuz kaliteli içeriklerle hem site içi hem de site dışı SEO’yu yapabilir, güncellemeleri takip ederek sitemizi geliştirebilir ve sabırlı olabilirsek arama motorlarında zamanla üst sıralara yerleşebiliriz.
Analiz yapılırken kullanılan araçlar ve tüm bu süreçlerin profesyonelce yürütülebilmesi için bizden bilgi ve destek alabilir, https://proji.com.tr/ adresinden hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.