SEO İçin Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?
Anahtar kelime araştırması nasıl yapılır? Anahtar kelime araştırması, ücretli veya ücretsiz birçok yoldan yapılabilir. Bir web siteye SEO temelleri atılırken her şeyden önce anahtar kelime araştırması yapılması gerekir. Kilit noktası içerik olan SEO çalışmalarında anahtar kelime analizi yapmadan çıkılan yolda atılan her adım, boşa atılmış gibi olacaktır çünkü tüm içerik çalışmaları, site içi düzenlemeler, site dışı çalışmalar anahtar kelime stratejisine göre belirlenir.
Anahtar kelime araştırmasını anlatmadan önce dilerseniz anahtar kelime nedir, neden anahtar kelime araştırması yapmalıyız gibi sorulara birlikte cevap verelim.
Anahtar Kelime Nedir?
Anahtar kelime en anlaşılır tanımıyla, kullanıcıların belirli bir sektörle ilgili arama motorları üzerinde arama yaparken kullandıkları kelime veya kelime öbeklerine denir. Yani örneğin giyim sektöründe hizmet veriyorsak ve internet sitemizde pantolon, tişört gibi ürünlerin satışını gerçekleştiriyorsak; insanlar internet üzerinde giyim alışverişi yapacakları zaman önce bizim sitemize gelsin isteriz. Yani kullanıcılar arama motoru üzerinden ‘tişört satın al, pantolon satın al’ gibi aramalar yaptığında karşılarına rakip firmalardan sıyrılarak ilk biz çıkmak isteriz ki satış gerçekleştirerek marka bilinirliğimizi sağlayabilelim. İşte bu hedeflere ve sektörümüze yönelik, kullanıcının ihtiyaçlarına yönelik arama yapacakları anahtar kelimeleri belirlemek anahtar kelime araştırması yapmaktır.
Anahtar Kelime Araştırması Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sektöre göre anahtar kelimeler belirlenirken öncelikle elbette hedef kelimelerin toplam arama hacimlerine bakılması gerekir. Piyasa rekabetine göre aranma hacmi yüksekliğine dikkat edilmelidir çünkü fazla hacimli kelimeler beraberinde yüksek rekabeti getirir. Bu nedenle çalışmalara yeni başlandığında ilk etapta rekabet edileceğine inanılan anahtar kelimeleri hedeflemek her zaman mantıklı olacaktır. Marka bilinirliği zamanla sağlandığından anahtar kelimeler çeşitlendirilerek içerikler zenginleştirilip rekabet ortamına girilebilir. Böylelikle zamanla hedef kitle de genişleyecek, marka bilinirliği artacak ve hedeflenen satışlar gerçekleştirilecektir.
Bunların haricinde hedeflenecek anahtar kelimelere karar verilerek hacim, o kelimede yer aldığımız sıralama, trafik oranı gibi istatistikleri öğrenerek strateji oluşturmak için ücretli ve ücretsiz belirli SEO araçlarından alabiliriz. Sizler için aşağıda bu araçlardan birkaç tanesine yer verdik:
Ücretsiz Anahtar Kelime Analiz Araçları
Google Anahtar Kelime Planlayıcı
Belki de herkes tarafından en bilinen anahtar kelime planlayıcı olan Google Anahtar Kelime Planlayıcı, bu kategorideki en iyi ücretsiz analiz araçlarından biridir. Şehir ve ülke isimleri seçilip hedef belirlenerek aynı zamanda Google reklam kampanyaları için de kolaylıkla anahtar kelime araştırması ve analizi yapılabilir.
Ubersuggest
Başarılı ve ücretsiz anahtar kelime analiz araçlarından bir diğeri de Ubersuggest’tir. Ubersuggest, premium analiz aracına sahip olmayan kişiler için bir anahtar kelimeyle ilgili olarak bilinmesi gereken neredeyse tüm verileri sunarak işleri bir hayli kolaylaştırıyor.
Keyword Tool
Herhangi bir hesapla giriş yapmadan ücretsiz bir şekilde analiz yapılabilen bir diğer uygulama da Keyword Tool’dur. Uzun kuyruklu kelimelerin analizinin de yapılabildiği uygulama, anahtar kelime araştırmasında büyük kolaylık sağlıyor.
Ücretli Anahtar Kelime Analiz Araçları
Ahrefs
En bilinen SEO analiz araçlarından biri olan Ahrefs ile anahtar kelime analizi de yapılabiliyor. Ücretli olan ve 7 gün boyunca ücretsiz olarak denenebilen araçta anahtar kelimelerin hacimleri, aldığı trafikler, bölgesel aranmaları gibi birçok veriye ulaşılabiliyor.
Semrush
Semrush da yine Ahrefs gibi en çok tercih edilen ücretli SEO analiz araçlarından biri. Ahrefs’te olduğu gibi bir web site hakkında birçok veriye ulaşılabilmekle birlikte anahtar kelimelerin detaylı analizleri de yapılabilmekte.