Satış Hedefleyen Markaların Web Siteleri Nasıl Olmalıdır?
Merhabalar, sizler için bugün ki yazımızda kurumsal firmalar ve satış yapmayı hedefleyen işletmeler için web sitesi yaptırırken başlıca nelere dikkat edilmesi gerektiği hakkında bilgiler vereceğim. Aslında web sitesi yaptırmak ihtiyaçtan ihtiyaca göre değişiklik gösterebilir. Yani öncelikle bu web sitesinin ne amaçla kullanacaksanız? Öncelikle bu soruyu kendinize sorup cevaplamalısınız. Kısaca kendinize aşağıdaki 2 basit soruyu sorabilirsiniz.
- Bu web sitesine sadece markanıza bilen müşteriler mi gelecek?
- Markanız dan haberdar olmayıp ürün ve hizmet arayan müşterileri de web sitenize dahil etmek istiyor musunuz?
Dijital Pazarlama İçin Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
- Web siteniz tamamen kullanıcı uyumlu basit, anlaşılabilir olmalıdır. Yeni gelen ziyaretçiler zorluk çekmeden aradıklarını bulmalıdırlar.
- Sitenizin tasarımı Telefon, Tablet gibi teknolojik tüm cihazlara uyumlu olmalıdır.
- Sitenizin yazılımı arama motorları dostu ve hızlı olmalıdır.
- Satış yapmayı hedefliyorsanız kesinlikle sayfalarda teklif almak için bir form veya telefon numarası içermelidir.
- Siteniz SEO uyumlu olup her sayfasında title, description ve SEO uyumlu kullanıcılara bilgi veren makaleler içermelidir.
- Sitenizde gelen ziyaretçileri analiz etmek için Google Analytics, Yandex Metrika gibi araçlar kesinlikle kurulu olmalıdırlar.
- Sitenizi Google, Yandex, Bing gibi arama motorlarına kesinlikle kayıt edilmelidir.
- Sitenizden içerik çalınmasına karşın DMCA gibi platformlarla içeriklerinizi korumalısınız.
- Sosyal medya platformlarını web sitenize entegre ettirmelisiniz.
- Web sitenizi ziyaret eden misafirlerin verilerini push veya mail aracılığıyla tekrar pazarlama yapmak için toplamalısınız.