Programatik Reklamcılık Nedir?
Programatik reklamcılık nedir? Programatik reklamcılık, çeşitli envanterlerin otomatik olarak akıllı bir ortamda alınıp satılması anlamına gelen programatiğin, reklamcılık boyutuna kazandırılmış tanımına Programatik reklamcılık denir.
Dijitalin çağımızın her boyutuna yayılmasıyla dilimize çok hızlı kavramlar girip çıkıyor, bu kavramların bazıları da günlük yaşantımızda uygulamaya koyduğumuz bazı işlerin aslında tanımını kapsıyor. Onlardan biri olan ‘programatik’ kendini en fazla yine reklamcılık sektörüyle birlikte gösteriyor. Genel itibarıyla, dijital medya satın alma işlemlerinde karşımıza çıkan bu tanım, kısaca reklamlarınızı hedeflediğiniz kitlelere göstermenin bir yolu olarak bilinir.
Programatik bir diğer deyişle, toplumsal statü, konum, cinsiyet gibi bilgileri göz önünde bulundurarak otomatik bir şekilde nerelerden reklam alınacağını ve ne kadar ödeme yapılacağını belirleyen akıllı dijital bir sistemdir. Bünyesinde en fazla teklifi verenlerin yer aldığı, açık arttırma usulüyle rekabet eden reklam verenleri barındırır. Saniyeler içinde en yüksek teklifi veren reklam, kullanıcıya sunulur ve işlemler çok kısa bir sürede gerçekleştiği için kullanıcıya karşı hiçbir aksaklık yaşanmaz. Bu mantığın temelinde, kimi zaman güvenilmez bir ortam yaratan yayıncıların önüne geçmek ve dijital bir ortamda dijital algoritmalarla güvenli reklam vermek yatar çünkü her şey sistematik bir şekilde gelişir ve oldukça hızlı yol alınır.
Programatik Reklamcılığın Yararları Nelerdir?
Her şeyin hızlıca, dijital bir sistem üzerinden gerçekleştiği programatik reklamcılığın buna bağlı olarak elbette birçok yararı var. Bunlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir:
Analiz
Reklam algoritması, hedefine uyan kitleyi anında analiz eder ve buna uygun olarak reklam çıkmanıza olanak sağlar. Bunun yanı sıra sistem; cinsiyet, yaş, coğrafi konum gibi her türlü veriyi esas alarak yüksek nitelikteki ziyaretçiyi de kolaylıkla belirleyebilir.
Doğruluk
Ödediğiniz tutar karşılığında reklamınız doğru zamanda doğru kişilere ulaşır ve böylelikle yaptığınız yatırım ve harcadığınız emek boşa gitmez.
Esneklik
Reklamınızın aynı zamanda birçok yayıncı tarafından yayınlanması mümkündür. Ayrıca yayıncılara göre değişiklik gösterebilen koşullar sayesinde esnek ve farklı ödemelerle reklamlarınızı yayınlatabilirsiniz.
Tüm bunlara bağlı olarak programatik reklamcılık oldukça hızlıdır ve büyük oranda verimlidir. Sunduğu esneklikle de işleri kolaylaştırır.
Programatik Reklamcılıkta Dikkat Edilmesi Gerekenler
Programatik reklamcılık yarar sağlarken elbette uygulama kısmında dikkat edilmesi gereken bazı noktalar da vardır.
- Öncelikle yapacağınız harcamalara, bu harcamaların getirisine odaklanmalı ve akıllıca adımlar atmalısınız. Bütçenize uzun vadede karar vermeniz, sağlam adımlar atmanızı da sağlayacaktır.
- Olabildiğince fazla veri toplamaya çalışın. Elinizdeki veriler ne kadar çok olursa kitleniz o kadar iyi tanır, yatırımınızı ona göre yaparsınız. Bu da bütçenizi doğru zamanda doğru yere harcamanızı sağlar.
- Çalışacağınız platformun güvenilirliğinden emin olun. Her sektörde her alanda dolandırıcılık olabileceği gibi ne yazık ki bu alanda da mevcut. Bunun önüne geçebilmek için de platformun çalıştığı satıcı türlerini öğrenmeniz ve sahip oldukları reklam politikasını incelemeniz gerekir. Bunu karşı taraftan talep etmeyi ihmal etmeyin.
- Reklamınızın tüm cihaz boyutlarıyla uyumlu olmasına dikkat edin. Mobilin her anlamda önem kazandığı günümüzde artık reklam çalışmalarının da mobil uyumlu olarak düzenlenmesi elbette kaçınılmaz.