Kurumsal Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Merhabalar, bu yazımızda kurumsal sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gerekenlerden bahsetmek istiyoruz. Gün geçtikçe daha fazla kurum dijitalleşmekte, sosyal medyaya katılmaktadır. Markalar kendini sosyal medya aracılığıyla anlatıyor ve takipçileriyle iletişime geçiyor. Bildiğimiz anlamda sosyal medya deyince aklımıza gelen ilk kanallardan biri Facebook’tur. Facebook ilk olarak 2004 yılında kurulmuş olsa bile markaların ticari anlamda kullanımı 2010’lardan sonra gerçekleşmeye başlamıştır. Özellikle topluluk ve firmalar için sayfalar ve grupların gelişmesiyle sosyal medyanın bizlere sponsorlu reklam verme imkânı tanımasıyla bu durum markalar için günden güne daha profesyonel bir anlam ifade etmiştir. Fazla uzatmayacağım, zaman içinde Linkedin, Instagram, Youtube ve hatta Twitter, Pinterest gibi sosyal medya alanlarının daha fazla kullanıcıya ulaşmasıyla markalar için sosyal medya yönetimi vazgeçilmez ve işlevsel bir hale gelmiştir.
Dikkat edilmesi gereken belirli noktalar var, bunları başlıklar halinde inceleyeceğiz.
İletişim Stratejimiz Nasıl Olmalı?
Öncelikle belirtmek isterim ki yazımızda bahsettiğimiz konular yalnızca sosyal medyada kurumsal sosyal medya yönetimi ve tanıtım ihtiyacı olan Endüstriyel anlamda çalışmalar yapan markalar içindir. Tahmin edilebileceği üzere her sektör ve markanın kendine özel bir sosyal medya stratejisi olmalıdır. Bu sebeple genel geçer davranışlar yerine özgün olmak ilk yapmamız gereken davranışlardan biri olmalı… Marka olarak bizim kim olduğumuz, markamızı farklı kılan detaylar, güçlü yönlerimiz, handikaplarımız ve en önemlisi sosyal medyada bizi takip eden ve bizden haber almak isteyen kullanıcılar ne görmek istiyor tespit edilmeli ve stratejilerimizin omurgası bunun üzerine inşa edilmelidir Kullanıcılar yalnızca kurumsal tanıtım filminizi değil daha spesifik olarak işinizin detaylarını her anıyla görmek ve hakkınızda bilgi edinmek isteyecektir.
İletişimin Gücünü Dikkate Alın
Sosyal medyanın yapı taşı iletişimdir. Size soru soran, olumlu ya da olumsuz dönüş yapan insanları cevapsız bırakmamalısınız. Eğer kişi size bir şikâyetinden bahsediyorsa, bu durumu çözmek için çabalamanız olumsuz bir dönüşü olumluya dönüştürerek pozitif etkiler bırakır. İnsanlarla daha güçlü bir güven bağı oluşturur ve de onları önemsediğiniz mesajını vermiş olursunuz.
Güncel Profil, Dikkat Çekici İçerik
Sosyal medya hesaplarınız için paylaşım sıklığınızı belirleyin. Çok sık paylaşım yapmak kullanıcıları sıkabilir. Uzun süre paylaşım yapmamak etkileşiminizi düşürerek unutulmanıza sebep olabilir.
Dikkat çekici görsel ve yazılarla kullanıcıların dikkatini çekin. Fotoğraf ve videoların gücünden yararlanın. Video içerik trendinin hala sürdüğünü unutmayalım.
Hazırlanan video içeriklerin profesyonel olarak hazırlanmış olmasının yanında samimiyet ve doğallık mutlaka ön planda olmalıdır. Kendimizde yola çıkarak düşünecek olursak artık gün içinde internet ve televizyonda o kadar çok uyarıcıya rastlıyoruz ve vaktimiz o kadar kıymetli ki artık tüketeceğimiz içerikler konusunda daha seçiciyiz. Kimse sürekli başarılarımızdan söz ettiğimiz ve reklamımızı yaptığımız video içerikleri tüketmek istemez. Bunun yerine daha çok tecrübe paylaşımı, markanın hikâyesi ve mesleki bilgilerin yer alacağı video içerikler sizi bir adım öne çıkaracaktır. Video içerikler dışında gündemi ve diğer sosyal medya trendleri doğru takip etmek ve markamıza adapte etmek kullanıcıların dikkatini çekme ve erişimi artırma konusunda bize büyük kaynak sağlayacaktır. Ayrıca kurum içi etkinliklerin sosyal medyaya aktarılması ( seminer, yemek, gezi, spor etkinlikleri vb…) Linkedin gibi iş temaslarımızın bulunduğu alanlarda markamıza değer katacaktır. Kendi işimize ve çalışma standartlarımıza verdiğimiz değer ürünümüzü değerli kılmak ve kurumsal kimliğimizi öne çıkarmak için doğru bir hamledir. Son olarak bildiğiniz gibi dünyayı sarsan pandemi herkesin öncelikli hassasiyeti olmuş durumda. Günlük algımız hijyen standartları, sosyal mesafe ve insan sağlığı odaklı olduğu için yapılan paylaşımlarda mutlaka dikkat etmemiz ve söz etmemiz gereken konulardan. Dikkat çekici görsel ve yazı kullanırken dikkat etmeniz gereken tek şey kurumsal kimliğinize uygun olmasıdır.
Hashtag Kullanın
Kurumsal kimliğinize uygun hashtagler belirleyerek paylaşımlarınızda kullanabilirsiniz. Hashtagler daha fazla kullanıcıya erişmenizi, sizden haberi olmayan kişilerin dikkatini çekmenize olanak verir. Gereksiz hashtag kullanımından kaçınmayı unutmayın! İnsanlar görmek istediği konularda arama yapar, kimliğinizle alakası olmayan hashtagler olumsuz bir görüntü çizer.
Doğru Hedef Kitle Analizi
Hedef kitlenizi iyi analiz etmiş olmak etkileşiminizi artırır. Hangi yaş ve cinsiyet grubuna hitap ediyorsunuz? Hitap ettiğiniz kişilerin ilgi alanları, hangi sosyal medya platformunu kullandıkları gibi özellikleri bilmeniz gerekir. Doğru hedef kitle analizinin sizi başarıya ulaştıracağını unutmayın.
Sosyal Medya Reklamlarını Nasıl Kullanmalıyız?
Kitlemizi genişletmek, yeni kullanıcı ve potansiyel müşterilere ulaşmak için olmazsa olmaz sponsorlu reklamlar içinde öncelikle marka bilinirliğini sağlayacak hedef kitlemizin bulunduğu lokasyonlara gerçekleştireceğimiz reklamlar bizim için faydalı olacaktır. Bunun dışında kullanıcıları web sitemize yönlendirebileceğimiz reklamlar satış faaliyetlerimize katkı sağlayacaktır. Doğru tasarlanmış bir reklam modeli olası müşterimizin tıklaması ve web sitemize ulaştıktan sonra telefon etme veya teklif formu doldurma yönlendirmelerine ulaşması için önemlidir. Bunun dışında Messenger dönüşümleri hedeflenen ve kullanıcıların doğrudan telefon numarası ve mail adreslerini isteyebileceğimiz reklam modelleri doğru temellerle inşa edilmiş sosyal medya yönetim stratejimizi satışa dönüştürerek işimizi geliştirecek ve bizi sonuca ulaştıracaktır.
Yazımımızın son kısmına geldiğimizde önemli vurgulamak isterim ki sosyal medya yönetimini düzensiz olarak gerçekleştirmek ve belirli bir strateji gözetmeden ilerlemek markanızı bu alanda en iyi ihtimalle başarısız sonuçlara ulaştırır veya daha kötüsü hatalı bir hamleyle var olan imaj ve itibarınızı zedeleyebilir. Sosyal medyada başarıya ulaşmak için doğru bir strateji için üzerinde ciddi çalışmalar gerçekleştirerek vakit ayırmak oldukça önemlidir.
Kurumsal sosyal medya yönetiminizi bu başlıklara dikkat ederek yapabilir ya da profesyonel destek alabilirsiniz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.
1 Yorum