Kurumsal Sosyal Medya Hesap Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Sosyal medya hesap yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bir sosyal medya hesabı bireysel ya da kurumsal olsun, eğer öne çıkarılmak isteniyor veya daha bilinir kılınmak isteniyorsa bu hesabın yönetiminde dikkat edilmesi gereken birkaç temel unsur vardır.
Kurumsal Sosyal Medya Hesap Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sosyal medyanın hayatlarımızdaki önemi artık herkesçe bilinen bir gerçek. Özellikle kullanımının yaygınlaşmasıyla ve kitlelere etkisinin daha da bilinmesiyle birlikte, büyük ya da küçük birçok firma ve birçok sektör tarafından özellikle reklam çalışmalarında sosyal medyaya ağırlık verilmeye başlandı. Yürütülen kampanyalar, özel günlerde ‘biz de sizinleyiz, aynı duyguları hissediyoruz’ temalı yapılan paylaşımlar, yarışmalar, etkinlikler firmaların kullanıcı tarafına sosyal medya aracılığıyla ulaştığı yollardan sadece birkaç tanesi. Tüm bu kanallar kullanılarak belirlenen hedef aslında belli. Marka bilinirliğine sahip olmak, ürün tanıtım ve satışlarını gerçekleştirmek. İşte bunun için de özellikle kurumsal sosyal medya hesaplarının izlemesi gereken bazı yollar ve stratejiler olduğundan, bireysel hesaplara benzememesi ve daha dikkatli olunması gerektiği biliniyor.
Peki, kurumsal bir sosyal medya hesabı yönetilirken kitlelere daha etkili şekilde ulaşılması için neler yapılabilir?
1. Hedef Kitlenin Belirlenmesi
Kurumsal bir sosyal medyanın etkili şekilde yönetilebilmesi için öncelikle elbette hedef kitlenin belirlenmesi gerekir. Hangi yaşa ve cinsiyete, hangi görüşe sahip insanlara, hangi lokasyona, hangi ilgi alanlarına sahip insanlara hitap edildiği gibi kriterler göz önüne alınarak sosyal medya planlamasının yapılması oldukça önemlidir. Aksi takdirde sektörünüze ve firmanıza rağbet göstermeyecek ve gönderilerinizin ilgilerini çekmeyeceği kişileri hedef alarak yapacağınız planlamalar etkisiz olacak; zaman ve maddi kayıplara sebebiyet verecektir.
Düzenlediğiniz ve belirli aralıklarla hedef kitlenize yönelik olarak yaptığınız görsel, video, metin paylaşımları sosyal medya aracılığıyla -doğru yapıldığı takdirde- sandığınızdan daha fazla dikkat çekecek ve markanıza olan talebi arttıracaktır.
2. Etkileşim
Yukarıda da belirttiğimiz gibi paylaşımları belirli zamanlarda yaparak çekilmek tek başına sosyal medyanın etkili olabilmesi için yeterli değildir. Bunun yanında hedef kitlenizle, kullanıcılarınızla etkileşim halinde olmanız onları özel hissettirecektir ve aranızda bir güven oluşmasını sağlayacaktır. Düzenlediğiniz çekilişler, ödüllü yarışmalar, kullanıcıyı harekete geçirici soru-cevap etkinlikleri, kullanıcılarınıza yönelik olarak hazırladığınız özel ve anlamlı içerikler oldukça etkili sonuçlar doğuracaktır.
3. Şahsi Tema
Yayınladığınız içeriklerde mutlaka firmanızı yansıtan detaylara yer vermelisiniz. Gönderileriniz için düzenli olarak kullanacağınız ve firmanızla ilgili renkler, sloganlar, yazı karakterleri eğer istikrarlı bir şekilde kullanılırsa; hedef kitleniz belli bir süre sonra paylaşımlarda firmanızın adını görmese bile kafalarında direkt canlandırabileceklerdir. Bu da marka bilinirliğini sağlamanın etkili yollarından biridir. Ayrıca bu konuda orijinal ve yaratıcı olmak da sizi rakiplerinizden ayırarak hedef kitlenizin firmanıza karşı bakışını olumlu etkileyecek ve güven verici, özenli bir profile sahip olmanızı sağlayacaktır.
4. Platformların Ayrımı
İçerik yayınlaması planladığınız günlerde oluşturduğunuz tek bir içeriği tüm platformlarda yayınlamayın çünkü her platformun kendisine çektiği kitle farklıdır. Metin içeriklerinin, video içeriklerinin, görsel içeriklerinin hangi platformlarda kimler tarafından rağbet gördüğü bilgisini araştırarak buna göre strateji geliştirmeniz ve her platform için özgün ve özenli çalışmalar ortaya koymanız; içeriklerinizin kullanıcıların gözünden kaçmamasını sağlayacaktır.
5. Dikkat Çekici ve Özgün İçerikler
Kurumsal bir firma tarafından sosyal medya kanallarını kullanmanın en büyük amaçlarından biri reklam yapmak ve bilinirlik sağlamak olsa bile, sürekli olarak ‘satmaya’ yönelik reklamlar yapmak ve platformları sadece reklam amaçlı kullanmak hiçbir kullanıcı tarafından hoş karşılanmayıp onlar üzerinde itici bir güce neden olacaktır. Buna bağlı olarak kendi ürünleriniz ve firmanızla ilgili gönderilerin yanı sıra popüler konularla ilgili kullanıcılarınızı eğlendirmeye yönelik veya ilgi alanlarına yönelik içerikler oluşturmak, vizyonunuzu genişletecek ve kullanıcı gözünde firmanıza olan güveni artıracaktır.
6. Çeşitlilik
İçerikleriniz özenli, paylaşım aralığınız düzenli ve güzel bir plan yürütme beceriniz var ancak hala sosyal medya platformlarında istediğiniz etkiyi yakalayamıyor musunuz? Tekdüzeliğin dışına çıkın. Sürekli görsel paylaşımı yapıyorsanız -mecraya göre değişir- ara sıra video içerikler de ekleyin. Video paylaşımlarınız yoğunsa aralara GIF ekleyin. Bu hem kullanıcıyı şaşırtarak ilgilisini çekecek hem de sosyal medya trendlerine uyum sağlamanızı sağlayacaktır.