Kurumsal Markalar Youtube Trendlerine Nasıl Girebilir?
Youtube trendlere girebilmek için öncelikle elbette Youtube’nin çalışma algoritmasını anlamak gerekir. Google’ın açıkladığı bilgilere göre ise Youtube trendlere girebilmek için videoların ve videoların yayınlandığı kanalların sahip olmaları gereken belli başlı bazı özellikler var. Trendler bölümünde yer alan videoların çoğu zaman birbirinden çok ayrı konularda olması ve farklı kitlelere hitap etmesi, bu algoritmanın hangi sisteme göre çalıştığı sorusunu akıllara getiriyor ve kafa karışıklığına neden olabiliyor. Bu duruma da Youtube trendlerde kimi zaman bir film fragmanı, kimi zaman bir sanatçıya ait yeni bir video klip, kimi zaman da şaşırtıcı içeriklere sahip viral olmuş bir video görüyor olmamız örnek verilebilir.
Bilindiği üzere Youtube trendler bölümü kişiye özel oluşturulmamakta ve 15 dakikada bir yenilenmekte. Listedeki videoların yeri daha aşağı veya daha yukarı oynayabilirken; yerini koruyan videolar da olabiliyor. Trendler bölümünde her ülkede her kullanıcı için aynı içerik gösteriliyor ve bu nedenle içerikler sizin zevkinizden ve ülkenizin dilinden tamamen ayrı olabiliyor. Peki, bu değişimler nelere bağlı oluyor, yani Youtube trendler bölümüne nasıl giriliyor?
Dilin Hiçbir Önemi Yok
Siz de Youtube trendlerde gezinirken bazen Arapça, Hintçe ya da başka bir dilde videonun yayınlandığını görmüşsünüzdür. Peki bu nasıl olabiliyor? Bir videonun Youtube trendlerde yer alabilmesi için elbette büyük bir kitle tarafından izlenip beğenilmesi gerekiyor. Yani ülkenizdeki insanların çoğu o dönem, şaşırtıcı içerikte Arapça bir videoyu izlediyse bu videoyu Youtube trendlerde görmeniz mümkün. Peki bu sadece videonun çok görüntülenme almasıyla mı ilgili, yani boş içerikli bir video da yüklesek yine çok görüntülenme aldığımızda trendlere mi gireceğiz? Elbette hayır. Bunun için videonun tamamının izlenmesi de buna büyük etken.
Şaşırtıcı ve Yeni
Bir video çok fazla izlenmiş olsa da elbette Youtube trendlere girebilmesi için ‘yeni’ olması gerekir. Aksi taktirde geçmişte bu kadar fazla izlenen birçok videoyu hala listede görüyor olurduk ve bu da şüphesiz karmaşıklığa neden olurdu. Bunların dışında, videoyu yayınlayan kanalın genel olarak içerikleri nasıl, diğer içerikleri ne kadar görüntülenme alıyor gibi kıstaslar da videonun trendlere girmesine etki ediyor.
Başka Mecralarda Görüntülenme Oranı
Bir videonun başka mecralarda paylaşılan linkler üzerinden ne kadar görüntülendiği de o videonun Youtube trendlere girmesi için oldukça önemli. Bu durum videonun her mecradan izleyici kitlesi oluşturduğu ve haliyle ilgi çekici bir içeriğe sahip olduğu için bolca paylaşıldığı anlamını da taşıyor.
Youtube Trendlere Girmek İçin İpuçları
Abone sayınızı mutlaka arttırın çünkü abone sayınız da videonuzun trendler bölümüne girmesinde doğrudan etkili olan bir kıstas. Bunun için dikkat çekici başlıklarda özgün içerikler üretmek, sosyal medya üzerinde çeşitli yarışmalar veya çekilişler düzenlemek, kanalınızın tanıtımını yapmak gibi çalışmalar yapabilirsiniz.
Videonun görüntülenme alma hızı da trendlere girmesi için oldukça önemli. Bunun için videonuzu paylaştıktan sonra diğer sosyal medya hesaplarınızda linkini vererek, video paylaşım haberini vererek videonuzun anında etkileşim almasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca videonuzun beğeni gibi etkileşimleri alması da trendlere girmesinde etkili olacağından, izleyiciyi harekete geçirici konuşmalar yapabilirsiniz.
Bir videonun Youtube trendlerde yer almasındaki en önemli etkenlerden biri de içerik uzunluğu. İçerik uzunluğunu kararında tutmalısınız. Yani, ne insanları bunaltacak kadar anlamsız ve uzun bir içerik olmalı; ne de kısacık ve çok bir şey vaat etmeyen bir içerik olmalı. Bunun ayarını tutturabilmeniz oldukça önemli.
Videonuz için gerçekten sağlam bir konu belirleyin ve videoyu uzatmak için de bu konunun çok fazla dışına çıkmayın. İzleyici içine alan ve tutarlı içerikler şüphesiz izlenme ve beğeni toplayacak; Youtube trendlere girmek için tüm koşullara sahip olacaktır.