Kurumsal İşletmeler İçin Instagram’da Takipçi Arttırmanın En Etkili Yöntemleri
Kurumsal işletmeler için marka bilinirliği ve satışlardaki başarının sağlanmasında pazarlanan ürün ya da hizmetin kalitesinin yanında uygulanan reklam stratejileri de fazlasıyla önem taşır. Televizyon reklamları, sokak reklamları ve basılı reklamlar dışında yeni dönemde sosyal medya reklamları da en az diğerleri kadar etkili ve satışlarda belirleyici role sahip. Bu durum da işletme sahiplerinin sosyal medya yönetimini daha çok ciddiye almalarını ve bu alanda daha aktif olmalarını sağlamaktadır.
Kurumsal İşletmeler için Instagram’ın Önemi
2010 yılında yayın hayatına başlayan ve hızla büyüyen Instagram, yakın dönemde en önemli pazarlama platformlarından biri haline geldi. Doğru bir strateji izlendiğinde marka bilinirliğini arttırma, müşteri sayısını ve satışları katlama gibi amaçları gerçekleştirmek için işletmeler açısından da oldukça etkili bir alan oldu.
Tabii her zaman işletmeler bu platformdan istenilen dönüşümü alamıyorlar. Instagram hesabının başarısız yönetilmesi, gönderilerin hedef kitle ile uyumsuz olması gibi etkenler yüzünden takipçi sayısı istenilen sayıya ulaşmayabiliyor. İstenilen dönüşü sağlamak için markayı iyi tanımak, hedef kitleyi doğru belirlemek ve buna uygun bir yol izlemek gerekir. Doğru stratejilerle hareket edildiğinde Instagram, müşteriye doğrudan ulaşma imkânı veren en etkili araç haline gelir. Kurumsal işletmelerin Instagram’da verimli bir kullanım elde edebilmesi için ilk olarak mümkün olduğunca fazla kullanıcıya ulaşması gerekir. Kurumsal işletmeler için Instagram’da takipçi arttırmanın en etkili yöntemleri konusunu aşağıda sırasıyla inceleyeceğiz.
- İlk olarak pazarlama alanında analiz yapan son derece etkili olan programları kullanarak takipçilerle ilgili daha detaylı bilgiye sahip olmak, hangi gönderi türünün kaç takipçi getirdiğini, hangi hashtaglerin daha çok etkileşim aldığını ve bunun gibi detayları inceleyerek takipçi sayısını arttırmak mümkün.
- Kurumsal işletmeler için sosyal projeler geliştirmek ve hitap ettiği kitleyi etkileyecek çekilişler düzenlemek, markanın imajının geliştirilmesi için önemli bir adım olup her zaman markanın ve hizmetin tercih edilmesini etkileyen unsurlardan biri olmuştur. Bunlar dışında kurum içerisinde doğum günü, yılbaşı, bayram gibi özel günlerde etkinlikler düzenlemek ve bunları sosyal medyadan paylaşmak da kuruma olan ilgiyi ve takibi arttırarak etkileşimleri fazlalaştıracaktır.
- Hashtag kullanımı takipçi kazanmak için kullanılacak araçlar arasında. Hashtag sınırını zorlamak yerine markayla ilgili özgün, etkileyici ve doğru hashtagler oluşturmak markanın bilinirliğini ve takipçi sayısını arttıracaktır.
- Video, fotoğraf, illüstrasyon, tipografi gibi çeşitli formatlardan yararlanarak etkileyiciliklerini ölçmek ve buna göre paylaşımlarda çeşitlilik yaratmak takipçilerin ilgisini çekecektir. Formatların her birini denemeli; size en çok takipçi kazandıran ve en çok paylaşılan formatı belirlemeli, buna göre bir yol izlemelisiniz.
- Hesabı daha aktif hale getirmek, daha fazla müşteriye ulaşmak için belirlenen hedef kitleye ulaşabilecek reklam çalışmaları yapmak, satışları ve ilgiyi arttırmanın yanında takipçi sayısını arttırmak için etkili olacaktır.
- Trendleri ve güncel haberleri yakından takip ederek erkenden bu trendlere dahil olarak uygun içerikler üretmek, Instagramda ön plana çıkmanızı sağlayacaktır.
- Son olarak, ilgi çekici ve tutarlı bir şekilde markanın sahip olduğu değerleri vurgulayacak hikayeler oluşturmak, markanın insanların hayatlarına kattıklarını ya da etkilerini belirtecek hikayeler yayınlamak, takipçilerle bir bağ oluşmasına katkı sağlayarak daha çok kişiye ulaşılmasını sağlayacaktır.