İzmir’de SEO Hizmeti Almak İsteyen Firmaların Yaptığı Sık Hatalar
Sizlere bu yazımızda İzmir’de SEO hizmeti almak isteyen firmaların veya markaların yaptığı en büyük hatalardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle SEO hizmetinin ne olduğunu bilmeden SEO hizmeti almak tamamen hatadır. Neden böyle diyorum peki? SEO çalışması minimum 3 ile 6 ay çalışma sonrası gelişmeler göstermektedir. Google bir siteyi indexlemesi bile yeri geliyor 1-2 haftayı bulabiliyor. Ama bizim bazı bilinçsiz müşterilerimiz istiyor ki 2 ay sonra hemen ben başta olayım. Böyle bir dünya SEO çalışmasında malesef yok. Rekabeti olmayan basit anahtar kelimeler hariç. Keşke bu tip bilinçsiz müşterilerin sandığı gibi kolay olsaydı SEO çalışması. O zaman kimse AdWords reklamlarına milyarlarca para harcamazdı sürekli olarak.
SEO çalışması için her anahtar kelimenin zorluk derecesi ve rekabet durumu vardır. Bunlar ücretli veya ücretsiz SEO araçları ile tespit edilebilir. Rekabet ve zorluk derecesi düşük bir anahtar kelime 3 ile 6 ay arasında gayet iyi sonuçlar alabilirsiniz. Lakin “İzmir Nakliyat” gibi rekabet durumunun yüksek olduğu anahtar kelimelerde 3 ile 6 ay gibi bir süre sonucunda iyi sonuçlar alamayabilirsiniz. Bu yüzden anahtar kelime seçimleri çok önemlidir, zor bir kelime yerine benzer daha az rekabeti olan anahtar kelimelere SEO çalışma yapılması siz müşterilerimize daha çok organik trafik elde etme şansı verecektir.
Diğer bir yapılan en büyük yanlıştan bahsedelim. Aç gözlü olup fazla fazla anahtar kelime dayatmak. Size şunu sormak istiyorum? İzmir Web Tasarım, Ankara Web Tasarım, İstanbul Web Tasarım bu 3 anahtar kelimede 1. sayfada olan ajans sitesi veya başka bir site var mı? Cevap YOK. Peki İzmir Web Tasarım kelimesinde 1. Sırada olan site bu anahtar kelime ile değilde 3 anahtar kelimeye yüklenseydi ne olurdu? Cevap basit daha az müşterisi olurdu. Çünkü belki 2. sayfada olurdu.
Evet arkadaşlar burada anlatmak istediklerimi umarım anlatabilmişimdir. Burada hedeflenen amaç SEO çalışmasının kısa sürede gerçekleşmediğini anlatmak istememdi. Diğer bir konu ise 5-10 anahtar kelime yerine işletmenize en çok kazanç sağlayacak ve en az rekabeti olan anahtar kelime üzerinde yoğunlaşmak. Tabi bu yazdıklarım genel olarak ufak ve orta ölçekli işletmeler içindir. En düşük bütçeyi verip en çok anahtar kelimelerde başarı isteyen işletmeler içindir.
Sizde İzmir SEO Uzmanı Ümit Yılmaz tarafından teklif almak istiyorsanız hemen iletişime geçin.