İnstagram Satış Arttırma Yöntemleri, En Etkili Yöntemler
Aylık 500 milyonu aşkın aktif kullanıcısı ile instagram’ın potansiyel müşteriler için adeta bir altın madeni olduğu tartışılmaz. Bu kullanıcı verilerini göz önünde bulundurarak uygulamanın 2010 yılında kurulmuş olduğuna inanabiliyor musunuz? Başka bir deyişle instagram, 7 yıldan daha kısa bir sürede dünyanın en çok kullanılan uygulamalarından biri haline geldi. Instagram’ın insanların günlük olarak telefonlarını kullanma alışkanlıklarını bile değiştirdiğini söylesem, herhalde abartmış olmam, değil mi?
Peki, instagram satış yapmanın sağladığı en büyük avantaj nedir? Tabii ki instagram’ın etkileşim oranları. Instagram’daki ortalama dönüşüm oranı, diğer sosyal medya kanalları da dahil olmak üzere diğer tüm trafik kanallarını geride bırakacak düzeyde. Tabii bu noktada ortalama bir kullanıcının takip ettiği hesapların yayınladığı postların yaklaşık yüzde 70’ini kaçırdığını da unutmamak lazım; bu yüzden instagramdan satış yapmak büyüsüne kapılıp salt buna dayanarak muazzam dönüşüm oranları beklemek yetmez. Instagramdan satış yapmak ve tatmin edici geri dönüşler alabilmek için uygulamanız gereken en kritik 8 taktik ile karşınızdayım. Bu taktikleri ve ipuçlarını ciddiye aldığınız takdirde instagram satış oranlarınızda hatrı sayılır bir artış görmeniz oldukça muhtemel.
İnstagram Satış Arttırma Yöntemleri Nelerdir?
Çok ama çok etkileyici görseller oluşturun.
Instagram dünyasının neredeyse tamamen imajlardan, görsellerden ve fotoğraflardan ibaret olduğunu söylemek yanlış olmaz; ne de olsa platform gerçek anlamda tamamen bunun üzerine kurulu. Eğer paylaştığınız istisnasız her görsel kaliteli ve yüksek çözünürlüklü değilse baştan 1-0 yenik durumdasınız demektir.
Merak etmeyin; harika fotoğraflar çekebilmek için profesyonel bir kameraya ya da fotoğrafçıya ihtiyacınız yok. Şimdilerde cebimizdeki akıllı telefonların kameraları kaliteli resimler çekmek için fazlasıyla yeterli. Tabii ideal instagram fotoğrafına ulaşmak için şu adımları takip etmeniz de çok önemli:
- Profiliniz, markanız ve ürünleriniz için bir tema belirleyin ve bu temaya sadık kalın.
- Düzenli olarak post paylaşın.
- Bol bol fotoğraf çekin.
- Çektiğiniz her fotoğrafı paylaşmayın: Nicelikten çok niteliğe önem verdiğinizden emin olun.
- Filtreleri abartmayın.
- İyi aydınlatmadan faydalanarak farklı açılardan fotoğraflar çekmeyi ihmal etmeyin.
Fotoğraf çekmek bir yana, çekmiş olduğunuz fotoğrafları doğru araçlarla geliştirmeniz ve iyileştirmeniz gerekiyor. Günümüzde internet kullanıcılarının tamı tamına yüzde 81’i, içerik okumak yerine görsel incelemeyi tercih ediyor. Bu yüzden de instagramdan satış yaptığınız ürünün veya hizmetin fiyatını, özelliklerini ya da diğer bilgilerini fotoğrafın üzerine eklemek isteyebilirsiniz. Adobe Spark, Buffer’s Pablo ve Canva gibi uygulamalar pratik ve kullanışlı arayüzleri sayesinde bunu yapmanıza olanak sağlayacaktır. Üstelik bu uygulamaların ücretsiz demo versiyonları ile herhangi bir maliyet düşünmenize de gerek yok.
Yarışmalar düzenleyin.
Yarışma düzenlemek belki de instagram satışlarını artırmanın en etkili yöntemlerinden bir tanesi. Hiçbir şey olmasa bile yarışmalar takipçi kazanmanıza, marka bilinirliğinizi artırmanıza ve etkileşim oranlarınızı iyileştirmenize yardımcı olur.
Söz konusu instagram yarışmaları olduğunda ön plana çıkan 3 adet yarışma tipi olduğunu söylemek mümkün: “Kazanmak için beğenin”, “”kazanmak için e-mail gönderin” ve “kazanmak için hashtag eşliğinde fotoğraf gönderin” tipi yarışmalar.Sosyal medya uzmanları, içlerinden en verimlisinin hashtag yarışmaları olduğunu belirtiyor. Instagram kullanıcıları bu aktiviteyi gerçekleştirirken gerçekten zevk alıyor ve profillerine bir fotoğraf daha postlamak için bir sebep elde etmiş oluyorlar
Videolar ve hikayeler geliştirin.
Kabul edelim: Instagram hikayeleri o kadar popüler hale geldi ki, hikaye özelliği gelmeyen tek uygulama hesap makinesi uygulaması gibi görünüyor. Instagram’ın akıllılık edip öncülük yarattığı hikaye paylaşma trendi ile artık takipçilerinizle Snapchat tarzı kısa videolar paylaşmanız mümkün. Tabii ki bundan önce de profilinize video yükleyebiliyordunuz, ama açıkça söylemek gerekirse bundan ne kadar yararlandığınız şüpheli.
Güncel araştırma sonuçlarına göre instagram postlarının ortalama olarak yalnızca yüzde 10’u video formatındayken ilginç bir şekilde yorumların yüzde 18’i videolardan geliyormuş. Bu yüzden de Instagram videolarının etinden sütünden yararlanabilmek adına aşağıdaki tüyolara kulak kabartmanızda fayda var.
- Tıpkı görsellerde olduğu gibi videolarınızda da mükemmel ışığı ve aydınlatmayı yakalamaya çalışın.
- Akıllı telefonunuzu ya da kameranızı olabildiğince sabit tutabilmek için tripod benzeri bir yardımcı araç edinin.
- Takipçilerinizi özel hissettirmek ve onlarla duygusal düzeyde bir bağ kurabilmek adına kamera arkası görüntüler çekin ve bu görüntüleri hikaye olarak onlarla paylaşın. Bu vesile ile takipçilerinize “onlardan biri” olduğunuz mesajı vererek daha samimi bir etkileşim kurma yolunda bir adım atmış olursunuz.
- Eğer bir müşterinizin veya kullanıcınızın ürününüzden ya da hizmetinizden yararlandığı bir görüntü ortaya çıkarsa bu görüntüyü mutlaka takipçileriniz ile paylaşın. Bir markanın başka tüketiciler tarafından kullanıldığını görmek, potansiyel hedef kitlenizde ister istemez bir güven ve merak duygusu uyandıracaktır, bundan emin olun.
- Markanızın hayat akışını sizin gözünüzden yansıtmaya çalışın; ama bu yolda sadece marka odaklı bir yaklaşım sergileyerek kullanıcıyla ve onun sorunları ile empati kurmayı da unutmayın. Kısacası marka-müşteri bakış açıları arasındaki dengeyi kurmak, özellikle Instagram gibi katkısız ve ham bir sosyal mecrada fazlasıyla önemli.
Takipçileriniz ile özel, özgün ve başka yerde bulamayacakları bilgiler paylaşın.
Kullanıcı açısından baktığınız zaman bir markayı Instagram’da takip etmenin en büyük avantajlarından bir tanesi bir nevi markanın “içinde” olmaları. Aslına bakarsanız herhangi bir gruba dahil olmanın insanları harekete geçmeye motive ettiği psikolojik olarak kanıtlanmış bir durum.
Bu bilgiler göz önünde bulundurulduğunda marka olarak instagram hesabınızda sadece takipçilerinize ya da sizi takip edecek olan kişilere özel promosyon, kampanya ve ayrıcalıklı bilgiler paylaşmanız potansiyel müşterilerinizi size bir adım daha yakınlaştıracak ve satışlarınızı artırma yolunda sizin için önemli bir atılım olacak. Ne gibi tekliflerde bulunabileceğiniz konusunda muallaktaysanız işte karşınızda birkaç öneri:
- Ürün numuneleri
- Bedava ürün veya hizmet denemeleri
- Sadece Instagram özelinde indirimler, promosyonlar ve kampanyalar
- Instagram’a özel ödüllü yarışmalar
- Kamera arkası görüntüler ve videolar
- Yeni ürün tanıtımları
Kullanıcılardan gelen yorumlara mutlaka (ama mutlaka!) cevap verin.
Bir kullanıcı, takipçiniz olsun ya da olmasın, eğer ürününüz veya hizmetiniz ile ilgili Instagram’daki postlarınıza yorum yapıyorsa bu aslında sizin için inanılmaz derecede değerli bir kaynaktır ve bundan sonuna kadar fayda sağlamanız gerekmektedir. Bir kullanıcının kendi isteğiyle sizinle iletişime geçmesi ve gönüllü olarak markanız ile ilgili bir yorumda bulunması kadar değerli bir iletişim kanalı daha çok az bulunur demek yanlış olmaz; zira yorum yapan kullanıcı markanızla etkileşime geçmek istediğini bu şekilde açık ve net bir şekilde belirtmiştir. Yorumun pozitif olması tabii ki sizin lehinize, ancak negatif bir yorumu veya şikayeti lehinize çevirmek de tamamen sizin elinizde.
Postlarınıza yapılan yorumlarla ilgili atlamamanız gereken bir diğer önemli nokta da yorumlara olabildiğince çabuk cevap vermenizdir. Bu süre, sosyal medya uzmanı arkadaşlar tarafından içgüdüsel ve deneysel olarak harmanlanarak ortalama 24 saat olarak belirlenmiştir. 24 saati aşan geri bildirimlerde kullanıcılar, sizin gözünüzde yeterince önemli ve öncelikli olmadıklarını düşünmeye başlar ve satın alma sürecinden tamamen kopma riski ile karşı karşıya gelir. Bununla birlikte 24 saat geçmiş olsa bile yorumlara cevap vermenin hiç vermemekten daha karlı olduğunu söylemekte de fayda var.
Olur da yetişemediğiniz kadar çok yorum olursanız – ki umarım öyle olur! – her zaman yorumlar ile sizin adınıza ilgilenecek sanal bir asistan yazılımı satın almanız mümkün.
Daha fazla hashtag kullanın.
Instagram’ın birinci olayı görsellerse, ikinci olayı da kesinlikle hashtag’dir, katılır mısınız? Twitter ve Facebook gibi sosyal medya ağlarının aksine Instagram, hashtag kullanımının adeta sömürüldüğü bir mecra haline gelmiştir demek herhalde yanlış olmaz. Her ne kadar alakalı alakasız, bağlaçlar ve edatlar da dahil olmak üzere her sözcüğe hashtag ekleyen bir grup olsa da, işin özü şu: Ne kadar çok hashtag kullanırsanız, Instagram’da da o kadar çok etkileşim alırsınız. Sonuç mu? Kullanabiliyorsanız, elinizi korkak alıştırmadan mümkün olan 30 hashtag’in hepsini kullanın. Markanız, sektörünüz ve potansiyel hedef kitleniz ile ilgili tam olarak ne tür hashtag kullanmanız gerektiğini kestiremiyorsanız bunun için de kullanabileceğiniz özel araçların ve yazılımların olduğunu aklınızdan çıkarmayın.
Mağaza linkinizi postlarda kullanın.
Instagram satış oranlarınızı artırmak ve daha fazla instagram’dan satış yapmak için kullanılan en etkili yollardan bir tanesi tabii ki post açıklamasında satış destek hattı veya siparişlerin üzerinden aldığını WhatsApp hattı numaralarını kullanmaktır. Eğer fiziksel bir mağazanız veya herhangi bir e-ticaret siteniz yoksa, başka bir deyişle yalnızca Instagram’dan satış yapıyorsanız bu belki de kullanabildiğiniz tek yöntem olarak karşınıza çıkıyor. Ancak instagram’dan satışları artırmak için sadece satış destek hattınızın numarasını paylaşmak büyük bir ihtimalle pek yeterli olmayacaktır. Bildiğiniz üzere kullanıcılar, özellikle kullanıcı deneyimi açısından olabildiğince az mouse hareketi ve tıklama ile olabildiğince fazla aksiyon gerçekleştirmek üzerine yoğunlaşıyorlar. Bu nedenle satış yaptığınız ürün veya hizmetlerle ilgili bir e-ticaretkanalı oluşturmanız ve postlarınızın her birinde bu sitenin linkini görünür bir şekilde veriyor olmanız çok önemli. Eğer fiziksel bir mağaza ya da online mağaza açma gibi bir imkanınız yoksa bu listedeki diğer 7 maddeye çok daha fazla ağırlık vermeniz gerektiğini söylemeden geçemeyeceğim. Bununla birlikte postlarınızda link olarak verdiğiniz URL’lerinizi kısa ve okunabilir oluşturmanızda da ayrı bir artı olduğunu söylemekte fayda var.
İnternet dili kullanın.
Evet, doğru duydunuz. İnternetin de kendine has bir dili ve lügatı var. Aslına bakarsanız bu bir lügattan çok sembollerle, yani emojilerle dolu bir dil. Büyük bir ihtimalle siz de bireysel birer sosyal medya kullanıcısı olarak bu dile hakimsiniz ve kullanıyorsunuz. Özellikle hem iOS, hem de Android’e gelen default emoji klavyeleri ile birlikte son dönemde Instagram özelinde emoji kullanımında bir patlama yaşandığını söylemek mümkün. Yine hangi emojileri kullanarak ne kadar trafik çekebileceğinizi hesaplayabilmek ve ölçümlemek için özel araçlara başvurmanız mümkün. Hemen küçük bir örnek paylaşayım: Hepimizin aşina olduğu ve sıklıkla kullandığı o kırmızı kalp emojisi var ya? İlk çıktığı andan itibaren 1 ay içerisinde toplam 6.4 milyon kere hashtag olarak kullanılmış. Etkileyici, değil mi?
Kullandığınız taktik her ne olursa olsun işin özünde Instagram’ın işletmeniz için daha fazla satış getirebilecek muazzam bir potansiyel kaynak olduğu yatıyor. Instagram kullanıcılarının yüzde 57’si platformu her gün aktif olarak kullanıyor. Her ne kadar bazen bir sosyal medya kanalı olarak kafa karıştırıcı ve karmaşık olsa da sizinle paylaştığım bu 8 ipucu eşliğinde bu süreci olabildiğince kolaylaştırmanız ve instagram’dan satış istatistiklerinizi artırmanız ve mecradan tam potansiyeli ile faydalanmanız gayet mümkün.