Google Trends Nedir?
Google Trends nedir? Google Trends, arama motoru için hedeflediğiniz anahtar kelimelerin arama hacimlerini sunan, adından da anlaşılacağı üzere Google’ın sunduğu ve ücretsiz olan bir servistir. Sadece kelimelerin arama hacimlerini sunmamakla birlikte aynı zamanda Google arama motoru üzerindeki belirli zamanlarda yapılan popüler kelime bazlı aramaları, zamana göre en güncel konuları, mevcut anahtar kelimelerin hangi lokasyonda ne kadar arandığı gibi anahtar kelimelerle ilgili ‘’trend’’ sonuçları da bizlere sunar.
Google Trends’in özellikle yıl sonunda yayınladığı ve yıl boyunca ülke bazlı en çok aranılan en popüler kelimelerin yer aldığı verilere herkes tarafından büyük ilgi gösterilmektedir. Herkesin şüphesiz kendi ülkesinde en çok aranan konuyu ve kelimeleri merak ettiği bu verileri Google Trends, Google’ın arama motorundan almaktadır.
Google Trends Ne İşe Yarar?
Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Google Trends içerisinde, ülke ülke aratılan popüler kelimeleri görebilir ve bunu zaman periyotlarına göre sıralayarak yapabilirsiniz. Peki bu ne anlama gelir? Ülke ülke hatta ülke içindeki bölgelere göre kelimelerin hacimlerini ölçümlemek ve bu hacimleri bilerek strateji geliştirmek birçok sektörde dijital pazarlama açısından oldukça büyük önem taşıyor.
Bunu örneklendirecek olursak; bir e-ticaret sitesine sahipsiniz ve bu site üzerinden belirli ürünlerin dönemsel olarak satışlarını gerçekleştiriyorsunuz. İşte bu noktada satışını hedeflediğiniz ürünlerin kelimelerinden oluşan anahtar kelimelerin hacimlerini bilmek, satışınızı doğrudan etkileyecektir. Hangi ürün hangi bölgede, hangi mevsimde daha çok tercih ediliyor, insanlar ürün isimlerini hangi kombinasyonla arıyor gibi soruların cevaplarını bilmek; site içinde buna uygun doğru optimizasyonu yaparak arama motorlarında kayda değer gelişim kaydetmenizi ve buna bağlı olarak da ürün satışınızı daha çok ve daha hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmenizi sağlar. Buradan da anlaşılabileceği üzere Google Trends, SEO’ya da büyük katkı sağlıyor ve buna bağlı olarak da web sitelerimiz için önem taşıyor.
Reklam Çalışmaları İçin Google Trends
SEO’nun yanı sıra, sosyal medya veya arama motoru bazlı reklamlarda da Google Trends’ten yararlanabilirsiniz. Markanız için bir reklam kampanyası başlatmadan önce elbette çeşitli araştırmalar yaparak adım atarsınız. Google Trends de bu araştırmaların bir parçası olarak reklam çıkacağınız bölgelere göre aranılan, ihtiyaç duyulan ürünleri anlamanızı sağlıyor ve reklam kampanyanızı mantıklı bir şekilde yürütmenizi sağlıyor.
Reklam çalışmalarından sonra popüler kelimelerle yapabileceğiniz bir diğer şey de web sitenizin blog bölümünü spesifik konular seçerek ve bu konuları aranma hacmi yüksek kelimelerle sınırlı tutup blog yazıları yayınlayarak güncel tutmak. Hem SEO için yararlı olan hem de güncel kalabilmek ve ziyaretçilerle iletişim halinde olabilmek açısından önemli olan blog bölümü, şüphesiz her sitede bulunması gereken kategorilerden biri.