Google AMP Nedir, SEO’ya Etkileri Nelerdir?
Google AMP nedir? Google AMP, anlamı ‘hızlandırılmış mobil sayfalar’ olan ‘accelerated mobile pages’ in kısaltılmış halidir. Peki nedir bu hızlandırılımış mobil sayfalar?
Hızlandırılmış mobil sayfalar, Google tarafından geliştirilen ve web site sayfalarının mobil arayüzlerde daha hızlı açılmasını sağlayan bir sistemdir. Google AMP’ye uygun olan web site sayfaları, Google tarafından ön bellekte saklanarak kullanıcılar bu sayfalara giriş yaptığında daha hızlı açılır ve böylece kullanıcı daha hızlı bir deneyim yaşamış olur. Bu da elbette kullanıcı deneyimini iyileştirerek hem kullanıcıya hem de web siteye birçok yönden yarar sağlar.
AMP’nin sunduğu en güzel özelliklerden biri de açık kaynak kodlu olarak herkesçe kendi web sitelerine uyarlanabilmesidir. Yani herkes, doğru yönergeleri izleyerek AMP’ye yönelik özelleştirilmiş sayfalar oluşturabilir.
Google AMP’nin SEO’ya Etkileri
Google AMP’nin SEO’ya en büyük etkisi elbette kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesiyle doğru orantıllı. Yani, web site içerisinde mobilde daha hızlı bir deneyim yaşayan kullanıcı elbette bu deneyimi yaşadığı siteleri tercih ediyor ve böylelikle site yavaş yavaş arama motorlarında ve kullanıcı gözünde daha görünür hale geliyor. Bu da elbette SEO için bulunmaz bir nimet niteliğinde yani doğal olarak gerçekleşiyor. Çünkü bilindiği gibi kullanıcı deneyimi ve hız SEO’nun en önemli kriterleri arasında. Ayrıca geçen yıllarda yapılan bir araştırmaya göre de AMP kullanan yayıncıların %80’i daha çok sayfa görüntülemesi almakta.
Düşük Bounce Rate Oranı
AMP ile site içerisindeki tüm veriler (görseller, yorumlar, ürünler, yazılar vs.) kullanıcı tarafına daha hızlı bir şekilde yükleniyor ve bu da beraberinde düşük bounce rate (siteden hemen çıkma) oranlarını getiriyor. Düşük bounce rate oranları da bize elbette kullanıcı deneyiminin yüksek olduğunu işaret ediyor. Ayrıca kullanıcının AMP olan bir siteden hemen çıkma oranının düşük olması da cihaz belleğinin artmasını sağlıyor.
Tıklama Oranlarını Yükseltiyor
Kötü tasarım ve yavaş site düşmanı olan AMP, daha hızlı ve akıcı yapıya sahip sitelerin daha fazla tercih edilmesini bu sitelerin zamanla daha fazla tıklama almasını sağlıyor. Bu da elbette bilinirliğe bağlı olarak daha fazla tercih edilmeyi de beraberinde getiriyor.
Google AMP Hangi Sitelerde Kullanılır?
Google AMP genel olarak Haber, Blog gibi içerik sitelerinde yoğun olarak kullanılmaktadır. Son zamanlarda SEO etkisinden dolayı kurumsal sitelerde de aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır.