Google Ads Kalite Puanı Nedir, Nasıl Artırılır?
Google Ads kalite puanı nedir? Google Ads kalite puanı, Google’ın reklam vermek için seçtiğimiz anahtar kelimelere 1’den 10’a kadar verdiği puana denir. Google’ın belirlenen anahtar kelimeleri puanlama nedeni ise tamamen kullanıcılara daha iyi sonuçlar verebilmek üzere geliştirilen algoritmasına katkı sağlamak içindir. Yani Google kullanıcılara, yaptıkları aramalarla ilgili en alakalı reklamı gösterebilmek adına reklam verenlerin belirlediği faktörleri puanlama ihtiyacı duymuştur. Reklam kalite puanınızın yüksek olması, reklamınızın Google tarafından diğer firmalara oranla üst konumlarda gösterileceği anlamına gelmez ancak kalite puanınızın düşük olması ne yazık ki reklamınızın gösterim almasının engellenmesi riskini taşır. Peki, reklamınızın rakiplerinize göre üst konumlarda gösterilmesini etkileyen faktörler nelerdir?
Belirlediğiniz anahtar kelimeleri elbette birçok firmanın da reklam verirken kullanması ihtimali vardır. Google’ın, bu anahtar kelimelerden oluşan reklamların hangisini öncelikle göstermesi gerektiği konusunda bazı yöntemleri vardır. Bu yöntemlerden biri de reklamlara vermiş olduğu ‘reklam sıralaması puanı’dır. Kalite puanından ayrı olarak reklam sıralaması puanı, Google’ın her anahtar kelimeye atadığı bir puanlama sistemidir. Atadığı bu puanlar ile reklamların konumları belirlenerek karışıklıklar giderilmiş olur ve Google, uyguladığı bu yöntemle kullanıcılarına en alakalı sonuçları göstererek kaliteli bir tecrübe sunar. Bu nedenle yüksek bir kalite puanına sahip olmak, tek başına yeterli değildir. Bunun yanında iyi de bir reklam sıralaması puanına sahip olmak gerekir. Buna bağlı olarak reklam sıralaması puanı da kalite puanı olmadan tek başına etken değildir ve iki puanlama da birbirini doğrudan etkilemektedir. Bunun nedeni de reklam sıralaması puanı artık kalite puanı x tıklama başına maliyet formülüyle hesaplanmaktadır.
Google Ads Kalite Puanına Etki Eden Faktörler
Hem reklamımızın diğer reklamlardan bir adım öne geçmesine hem de reklam sıralaması puanımıza etki etmesine neden olan kalite puanına etki eden faktörler nelerdir? Bu faktörler temel olarak şu şekilde sıralanabilir:
- Tıklama oranı
- Reklam alaka seviyesi
- Açılış sayfası deneyimi
Bu etkenler baz alınarak düzenlenecek reklam çalışmalarında başarıya ulaşmak mümkündür. Bu faktörlerin nasıl çalıştığını ve ne durumda olduklarını anahtar kelimelerinizin durum sekmesinden bakarak öğrenebilirsiniz. Ortalama, ortalamanın altında, ortalamanın üstünde olarak değerlendirme yapıldığından dolayı hangisine ağırlık vererek geliştirmeniz gerektiğini kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Bu etkenlerin yanında kalite puanınızı etkileyen diğer faktörler de reklam metinleri, reklam başlıkları, reklam uzantıları, sayfaların açılış hızı, mobil uyumluluk, reklam hesabı yapısı ve coğrafi performans olarak sıralanabilir.
Kalite Puanı Nasıl Artırılır?
Yukarıda bahsettiğimiz ve kalite puanını etkileyen faktörler aslında kalite puanını nasıl artırmamız gerektiğinin ipucunu bizlere veriyor. Bu etkenlere dikkat edilerek yapılacak çalışmalar elbette iyi kalite puanlarıyla bizlere geri dönecektir. Bunun yanında kalite puanınızı yükseltmek için yapabileceğiniz detaylı optimizasyonlar nelerdir, gelin birlikte göz atalım.
İyi Analiz Edilmiş Anahtar Kelimeler
Reklamınız için belirleyeceğiniz anahtar kelimeleri iyi şekilde araştırmalısınız. Sizin uygun olduğunu düşündüğünüz bir anahtar kelimeyi kullanıcılar farklı şekillerde kullanıyor olabilir. Buna bağlı olarak kullanıldığını düşündüğünüz anahtar kelimeleri Google’da aratarak ilk sayfa sonuçlarında çıkan kelime şekillerini baz alabilir veya Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanabilirsiniz.
Negatif Kelimeler
Anahtar kelimelerinizde kullanacağınız geniş eşleme gibi eşleme türleri, istemediğiniz kelimelerde çıkmanıza neden olabilir. Bunu değiştirmek için arama sonuçlarınıza bakarak, çıktığınız ancak çıkmamanız gereken anahtar kelimeleri negatif kelimeler listesine ekleyebilirsiniz. Sürekli olarak arama sonuçlarınızı incelemeniz ve buna göre negatif kelimelerinizi geliştirmeniz zamanla daha alakalı sonuçlarda çıkmanızı sağlayacaktır.
Reklam Açılış Sayfasını Düzenleme
Reklam açılış sayfası mutlaka kullanıcıların arama yaptıkları anahtar kelimelerle bağlantılı olmalıdır. Her benzer anahtar kelime için ayrı bir ‘Final URL’ belirlemek, kullanıcıların yaptıkları aramalara yönlendirilmesini sağlar. Bu nedenle benzer anahtar kelimeleri kendi aralarında gruplayarak ve bu gruplara uygun metinler yazarak bu URL’lere yönlendirmeniz daha etkili sonuçlar almanızı sağlayacaktır.
Kaliteli Reklam Metinleri
Bir üst maddede de bahsettiğimiz reklam metinlerinin kalitesi kullanıcı açısından oldukça önemlidir. Reklam metni konusunda Google’ın sağladığı en büyük avantaj ise değişik varyasyonlar kullanarak aynı anda üç reklam metni hazırlayabilmeniz ve Google tarafından bu reklam metninin en alakalı olanının gösterilmesidir. Bu nedenle risk büyük oranda ortadan kalkar ve güzel içerik kullanıcıyı kendisine çeker.