Google ADS (Adwords) Eşleme Türleri Nelerdir?
Google Adwords yeni adıyla Google ADS anahtar kelime eşleme türleri nelerdir? Anahtar kelime eşleme türleri kendi içinde kategorilere ayrılır. Google Ads yani eski adıyla Google Adwords’un ‘Arama Ağı Reklamları’ modeli bilindiği gibi kelimelerle oluşturulan bir reklam türüdür. Bu tarz reklam kampanyaları oluşturulurken ise anahtar kelime eşleme türlerinin bilinmesi şarttır. Zaten genel olarak da Google’da reklam vermek kelimelerle gerçekleştirildiğinden anahtar kelime eşleme türlerine uygun olarak yani kurallara uygun reklam vermek yararınıza olacaktır.
Anahtar kelime eşleme türleri de genel itibarıyla Google’da arama yapılırken hangi anahtar kelimelerin reklamlarınızı tetikleyeceğini kontrol etmenize yardımcı olur.
Google Adwords anahtar kelime eşleme türleri şu şekilde sıralanabilir:
- Geniş Eşleme
- Sıralı Eşleme
- Tam Eşleme
1. Geniş Eşleme
Geniş eşleme türü en özet şekliyle, başka bir eşleme türünü seçmediğiniz sürece kullandığınız anahtar kelime öbeği içerisinde yer alan tüm anahtar kelimeleri hedef alan eşleme türüdür. Kullandığınız anahtar kelimenin çoğul hali, eş anlamlısı, yanlış yazılmış hali gibi faktörleri de eşleyerek reklamlarınızı gösterir.
Örneğin; sektörünüzle en alakalı olarak sadece ‘ayakkabı’ kelimesini geniş eşlemeli bir şekilde düzenlediğinizi varsayalım. Bunun sonucunda ister hedefiniz olsun ister olmasın birçok sonuç çıkacaktır. Kullanıcılar ‘ayağı sıkan ayakkabı için ne yapılabilir’ gibi sizin tamamen hedefiniz dışında bir soru sorsalar dahi reklamınızı göreceklerdir ve bu da elbette kalite puanınızı olumsuz etkileyecektir.
Bunun yanında Google sonuçları hem anahtar kelimenizle ilgili hem de kullanıcıların yaptıkları son aramalarla ilgili sonuçları birleştirerek kullanıcıya en alakalı sonucu sunmaya çalışır. Ancak bu her zaman sizin hedef kitlenize uygun olmayabilir. Yani eşlemeniz spesifik durumlarda kullanılmazsa ve fazla geniş bir kitleye hitap ederse karşılığında size düşük tıklama oranı ve düşük kalite puanı olarak geri döner.
Peki, ne yapmak gerekir?
Bunun için geniş eşlemenizi düzenleyerek sonuçları daraltabilir ve hedef kitlenize bir adım daha yaklaşabilirsiniz.
Geniş Eşleme Düzenleme
Geniş eşleme yapacağınız anahtar kelimelerinizi düzenlerken daha ince ve hassas şekilde düzenlersiniz. Düzenleme ise anahtar kelimenizin başına artı (+) işareti koymanızla gerçekleşir. Aslında ‘+’ kullanarak anahtar kelimelerinizin başına, sonuna, arasına tamamlayıcı kelimelerin de gelebileceğini belirtirsiniz. Örneğin; +deri +mont şeklinde bir eşleme yaptığınız zaman çıkabilecek bazı sonuçlar:
- Çocuk deri mont
- Kadın deri görünümlü mont satın al şeklinde olabilir.
Geniş eşleme düzenlemesi yaptığınızda çıkabilecek sonuçlar daha dar ve daha özgün olduğundan bu, tıklama oranlarınızı ve kalite puanınızı arttıracaktır.
2. Sıralı Eşleme
Sıralı eşleme türünde ise yaptığınız düzenlemeyle belirlediğiniz anahtar kelimenin başına veya sonuna kelime eklenerek çeşitli varyasyonlarda sonuçlarınızın çıkarılabileceğini hedeflersiniz. Buna yapılacak yazım hataları, tekil-çoğul kullanımlar gibi varyasyonlar da dahil olup, düzenleme anahtar kelimenizi tırnak işareti (‘’ ‘’) içerisine almanızla gerçekleşir. Sıralı eşlemeye örnek olarak;
Anahtar kelimenizin ‘’kadın elbise’’ olduğunu düşünelim. Buna bağlı olarak çıkması muhtemel bazı sonuçlar:
- Pembe kadın elbise
- Kadın elbise fiyatları
- İnce askılı kadın elbise şeklinde olabilir.
Sıralı eşlemede daha kesin ve net sonuçlar çıkacağından sadece buna uygun arama yapan kullanıcılar sonuçlara tıklar ve bu da aslında tıklama oranlarının genel olarak yüksek olacağı anlamına gelir. Buna bağlı olarak belirleyeceğiniz anahtar kelime ve bu anahtar kelimenin sıralaması oldukça önemlidir. Aksi takdirde, kullanıcılar sıralı eşlemenize uygun varyasyonda arama yapmadan aralarda farklı anahtar kelimeler kullandığında reklamınız görünmeyecektir.
3. Tam Eşleme
En kısıtlayıcı anahtar kelime eşleme türü olan tam eşlemede sonuçlar, sadece belirlediğiniz anahtar kelimenin tam aramasını yapan kullanıcılara gösterilecektir. Bunun yanında en fazla değişim anahtar kelimenin eş anlamlısı kullanıldığında olacaktır. En kısıtlayıcı olmasına rağmen genelde en yüksek tıklama oranlarının elde edildiği tam eşlemede düzenleme yapılırken köşeli parantez ([ ]) kullanılır. Tıklama oranlarının yüksek olmasının nedeni ise direkt olarak hedefi belli kullanıcılara hitap edilerek tıklama alınacak olmasıdır. Örneğin [kadın kot pantolon] anahtar kelimesini tam eşleme türüyle tetiklediniz diyelim. Çıkabilecek bazı sonuçlar şu şekilde olacaktır:
- Kadın kot pantolon
- Bayan kot pantolon
- Kadınlar için kot pantolon
Bonus: Negatif Eşleme
Standart eşleme türlerinin yanında bir de reklamlarınızın istemediğiniz kelimelerde görünmesini engellemek için kullanabileceğiniz eşleme türü olan ‘negatif eşleme’ de kullanılmaktadır. Negatif olduğunu belirttiğiniz anahtar kelimeleriniz sayesinde gereksiz tıklanma ve trafiğin önüne geçebilecek haliyle kalite puanınızı da artırabileceksiniz.
Bunun yanında negatif eşlemede diğer eşleme türlerinin yanı sıra kelimenin çoğul-tekil, olumsuz, benzer gibi varyasyonlarını da ekstra belirtmeniz gerekir. Geniş, tam ve sıralı eşlemeyle birlikte kullanabileceğiniz negatif eşlemeyi düzenlerken kelimenin başına eksi (-) işareti koymanız gerekmektedir.
Kullanımı sonucunda trafik azalacağından doğru stratejilerle kullanılması önerilir.
1 Yorum