Facebook ve Instagram Reklam Modelleri Nelerdir?
Günümüzde sosyal medya kullanımı her geçen gün artmakla beraber Facebook ve Instagram kullanımı en yaygın olan iki ayrı sosyal medya platformu olarak görülmektedir. Ortalama olarak 500 milyondan fazla kullanıcısı olan bu iki ayrı platform ilgiyle takip edilmektedir. Bu iki uygulamanın kullanıcılar tarafından bu kadar ilgiyle takip edilmesi reklam stratejilerinin de değişmesine neden olmuştur. Birçok işletme, potansiyel müşterilerini ve satışlarını artırmak, ayrıca yeni müşteriler bulmak için Facebook ve Instagram reklam modellerini kullanmaktadır. Bu yazımızda da Facebook ve Instagram reklam modellerinden bahsedeceğiz. Peki, Facebook ve Instagram reklam modelleri nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri Nelerdir?
Facebook reklamları, e-ticaret firmaları için etkili bir reklam pazarlama modelidir. Facebook üzerinden verdiğiniz reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz. Bu yazımızda sizlere Facebook reklam modelleri hakkında bilgiler sunacağız. Öyleyse haydi başlayalım!
Facebook reklam modelleri, sektöre yeni girecek olan kişiler tarafından markalarının bilinir olması için kullanılabilecek reklam modelleridir.
Facebook Business Manager yani Facebook reklam modelleri 3 kategoriden oluşmaktadır. Bu kategoriler şunlardır:
1- Bilinirlik
2- Değerlendirme
3- Dönüşüm
Facebook Bilinirlik Reklamları
Mevcut markanızın bilinirliğini arttırarak daha çok ürün ve hizmete olanak sağlayan reklam modelidir. Facebook bilinirlik reklamları da kendi içerisinde iki reklam grubuna ayrılır. Marka bilinirliği reklamıyla firmanızın veya mevcut markanızın tanıtımını yaparak marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz. Erişim reklamıyla da hedef kitlenize reklamınızı ne sıklıkla gösterildiğini öğrenebilirsiniz. Burada amaç mümkün olan en fazla kullanıcıya erişebilmektir.
Facebook Değerlendirme Reklamları
Kendi içerisinde farklı reklam türlerine ayrılan Facebook değerlendirme reklamları, marka bilinirliği oluşturulduktan sonra sunulan hizmeti satın almayı düşündüren ve hizmet hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayan reklam türleridir. Kullanıcılara sunulan hizmeti satın almaya teşvik eder.
Facebook trafik reklamı, reklamı gören kullanıcıların eylemde bulunmasıdır. Facebook etkileşim reklamı, yayınlanan reklamın kullanıcılar tarafından yorum almasını, beğenilerde bulunulmasını, paylaşımlar almasını sağlayan reklamdır. Facebook uygulama reklamı, markanızın App Store ya da Google Play Store üzerinden reklamınızla bağlantı kurulmasıdır. Video görüntülemeleri reklamı, hazırlanılan reklam videoların ne kadar izlenildiğini ve izlenme ihtimali yüksek kullanıcılara reklamın gösterilmesidir. Potansiyel müşteri bulma reklamı; kullanıcılara sunulan hizmet hakkında bilgi alabilmesi için form oluşturmak veya kayıt olmalarını sağlamak üzere hazırlanan reklamdır. Facebook mesajlar reklamı ise reklama ilgi duyan kullanıcıların Facebook Messenger üzerinden potansiyel satışın artış gösterilmesini sağlayan reklamdır.
Facebook Dönüşüm Reklamları
Kullanıcılara sunulan reklamlara erişebilen ve dönüşüm sağlayan kişi sayılarını takip edebilirsiniz. Sunulan hizmetin kaynağına (web sitesine, mobil uygulamasına vs.) yönlendirerek hizmeti satın almalarını sağlayabilirsiniz. Ayrıca Sosyal Medyada Remarketing, dönüşüm reklamlarında kullanılan bir kavramdır. Kısaca Sosyal Medya Remarketing olayından da bahsetmek isterim. Sosyal Medya Remarketing, web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara yeniden ulaşmanızı sağlar. Web sitenizi ziyaret edip daha sonra başka bir web sitesine ziyaret eden kullanıcılara reklamınızın yeniden gösterilmesine Remarketing denir. Sosyal Medyada Remarketing için piksel reklamları önemli bir role sahiptir.
Dönüşüm reklamlarında, Facebook pixel kodu aracılığıyla internet sitenizi ziyaret eden kullanıcıların satın alma hareketlerini izleyebilir ve buna göre reklam bütçenizi yönetebilirsiniz. Katalog satışları reklamı amacı, sunulan hizmeti en alakalı kullanıcıyı veya müşteriye ulaştırmayı sağlar. Burada yapılması gerekense öncelikle katalog ürünlerinizi hazırlayıp reklamın doğru kullanıcılara sunulmasıdır. Mağaza ziyaret reklamları, hazırlanan reklamların sunulan hizmete yakın olan kişilere sunulmasıdır. Reklam sonuna eklenen harita, telefon numarası, mağaza adresiyle sunulan hizmete ulaşım sağlayabilirsiniz.
Instagram Reklam Modelleri Nelerdir?
Bu bölümde de günümüzde en popüler sosyal medya platformu olarak görülen Instagram reklam modelleri hakkında bilgiler aktaracağız.
Instagram’da reklam verirken kullanabileceğimiz farklı reklam modelleri vardır.
1- Fotoğraf ekleme
2- Video reklamları
3- Carousel (çoklu görsel) reklamları
4- Story (hikâye) reklamları
Fotoğraf Ekleme Reklam Modeli
Reklam için belirlenen en doğru fotoğrafı kare ya da yatay format haline getirilerek paylaşılmasıdır. Paylaşılan fotoğrafın altına kullanıcıları siteye yönlendirmek için öne çıkarılacak içerik eklenebilmektedir. Belli olan fotoğraf üzerine buton eklenerek kullanıcılar, doğrudan web siteye ya da Instagram sayfasına yönlendirilebilir. Bu model, Instagram reklam modellerinde en basit ve en etkili reklam modelidir.
Video Reklamları Modeli
Yatay ya da kare formatında paylaşılabilen süresi 60 saniyeye kadar çıkarılabilen video reklamlarıdır. Fotoğraf reklamlarını kaliteli bir ses ve içerikle burada daha etkili bir reklam haline getirebilirsiniz. Video reklamlarında kullanıcıyı harekete geçirmek için etkili bir reklam modelidir.
Carousel Reklamlar
Birden fazla görselin ya da videoların bir araya gelmesi yerine ayrı ayrı kaydırmalı olarak görüntülenmesini sağlayan reklam modelidir. Burada amaç tek bir reklamda birden fazla görsel veya video ile kullanıcıya ulaşmaktır.
Story (Hikâye) Reklamları
Belirlenen reklam fotoğraflarının Instagram hikâye üzerinden paylaşılmasıdır. Instagram hikâye bölümü, kullanıcılar tarafından aktif olarak kullanılan bir alandır. Instagram’a son gelen güncellemelerle beraber hikâye bölümünde birden fazla ürün fotoğrafı veya videosu oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Bahsedilen reklam modelinde işletmeler için en çok izlenen reklamlar arasına girebilmek mümkündür. Direct mesaj yöntemiyle de daha hızlı dönüş alınabilmektedir.
TrueView Reklamlar
Yayın içi TrueView reklam, oluşturulan videoların YouTube ve Görüntü Reklam Ağında yer alan mevcut videolardan önce görülmesi olayıdır. Video süresi en fazla 12 saniye uzunluğunda olabilmektedir. Reklamı görüntüleyen kullanıcılar 5 saniye sonra video reklamı atlamayı seçebilir. Gösterilen video reklamı kullanıcı izlediği zaman kullanıcıyı harekete geçirici olmalıdır. Video reklamınız görüntülendiğinde YouTube videosunun görüntülenme sayısı da artar. Burada alınan etkileşimler web sitenizi ziyaret için tıklamaları, harekete geçirici mesaj (CTA) katmanlarını, kartlar ve tamamlayıcı bannerlara yapılan tıklamaları içerir.
12 Yorumlar