Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?
Selamlar ben dijital pazarlama uzmanı Ümit Yılmaz, sizlere bu içeriğimizde dijital pazarlama nasıl yapılır bu konu hakkında bilgiler vermeye çalışacağım.
Dijital pazarlamaya başlamadan önce kesin olarak sektör ve rakip analizi yapılmalıdır. Yapılan analizlere göre ihtiyaçlar belirlenmeli ve bu analizlere göre dijital reklam stratejisi belirlenmelidir.
Dijital pazarlama stratejiniz belirlendikten sonra ilk adım işletmenizi veya markanızı tanıtacağınız ürün ve hizmetlerinizi ön plana çıkarabileceğiniz dijital pazarlamaya uygun bir web sitesi oluşturulmalıdır.
1. Adım Dijital Pazarlamaya Uygun Web Sitesi
Kullanıcı Deneyimi
Kullanıcı deneyimi reklam ve SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Kullanıcıyı bir sayfada ne kadar fazla tutabilirseniz o kadar verimlidir diyebiliriz. Google rakiplere göre kullanıcının sayfada kalma süresine göre reklam kalite puanınızı artırır ve bunun sonucunda reklam sıralamanız daha iyi hale gelir ve daha az ücretler ödersiniz. Aynı zamanda SEO çalışmaları için de en önemli etkenlerden biridir. Bu yüzden web sitenizin sadece anasayfasına değil ürün ve hizmet sayfalarına da tasarımsal olarak önem göstermelisiniz. Çünkü reklamdan gelen kullanıcıların genellikle alt ürün ve hizmet sayfalarından sitenizi ziyaret ettiğini unutmamalısınız.
Harekete Geçirici Butonlar
Web sitenizde ziyaretçileri en kısa yoldan işletmeniz ile iletişime geçmesini sağlamak için teklif formları, telefon ile ara ve WhatsApp butonları bulunmalıdır.
Dijital Pazarlama Araçlarının Kurulması
Reklamlardan nasıl bir geri dönüş aldığınızı görmek için Google Analytics, Yandex Metrica gibi web sitenizde ki verileri görebileceğiniz araçlar kurulmalıdır.
SEO Uyumluluk
Google’a reklam verdiğinizde veya SEO hizmeti aldığınızda iyi sonuçlar almak istiyorsanız web siteniz kesinlikle SEO uyumlu olmalıdır. Web sitenizin temeli ne kadar sağlam olursa dijital pazarlama süreçlerinden de o kadar çok verim alırsınız. Peki, kısaca nedir bu SEO uyumluluk? Web sitenizde bulunan ürün veya hizmetlerin hepsine özgün başlık, açıklama, SEO uyumlu makalelerin eklenmesi, gereksiz boş sayfaların temizlenmesi, sitenizin güncel tutulması gibi başlıca sıralayabilirim.
Güvenli Bağlantı (SSL Sertifikası)
Kullanıcıların web sitenizi ziyaret ettiğinde tarayıcılarda “Güvenli Değil” uyarını görmek herkesi rahatsız eder. Bu yüzden web sitenize girdiğinizde tarayıcıda “Güvenli Değil” yazıyorsa hosting firmanız ile iletişime geçerek SSL sertifikası satın almalısınız.
Site Hızı
Siteniz ortalama olarak 3 saniye altında açılmalıdır. 3 saniyeden fazla sürede açılan siteler yavaş olarak değerlendirilmektedir.
2. Adım Google Reklamları
Web siteniz oluşturulduktan sonra Google Reklam kampanyalarınız hedef kitlenize göre oluşturulmalı ve optimize edilmelidir. Burada ki önemli olan konu ise reklam metinlerinin ve reklam görsellerinin dikkat çekici ve rakiplerimizden ayırt edici olmalıdır. Aynı zamanda web sitenize reklamdan gelen verileri ölçmek için dönüşüm kodları yerleştirilmelidir.
3. Adım SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
Arama motorları organik arama sonuçlarında yani reklamsız sıralarda aranılan hizmetlerde veya ürünlerde üst sıralarda yer almak istiyorsanız da SEO çalışması yaptırmalısınız. Bilinçli müşteriler organik arama sonuçlarını tercih edebilmektedir. Nedeni ise günümüzde internet üzerinden dolandırıcıların çok olması nedeniyle 2 günlük firmalar Google reklamları ile reklamlar bölümünde parayı basıp üst sıralarda çıkabiliyor lakin organik arama sonuçlarında çıkamıyor. Bilinçli ziyaretçilerde bunu bildiği için organik arama sonuçlarını tercih ediyor ve bu oran her geçen gün artıyor. Organik arama sonuçlarında üst sıralarda olmak rekabete bağlı olarak 3 ile 6 ay arasında gözle görülen sonuçlar alınmaya başlanıyor.
4. Adım Sosyal Medya Yönetimi ve Reklamları
Sosyal medyada işletmenizin veya markanızın daha geniş kitlelere ulaşması ürün ve hizmetlerinizi doğru hedef kitleye ulaştırmak için sosyal medya hesaplarınızı aktif olarak kullanılarak paylaşımlar yapılmalı ve hedef kitlenize uygun reklam kampanyaları oluşturulmalıdır.
Ülkemizde en çok tercih edilen dijital pazarlama kanalları bunlardır, eğer size saymış olduğum platformları doğru bir şekilde kullanırsanız işletmenizi çok rahat bir şekilde dijital platformlarda büyütebilirsiniz. Lakin saymış olduğum hizmetlerin hepsi alanında uzmanlık gerektiren işlerdir. Şuan ki rekabet durumunda amatör bir şekilde bu mecraları yönetmeye kalkarsanız başarılı olmanız çok zordur bu yüzden alanında uzmanlarından destek almanız gerekmektedir. Eğer sizde deneyimli bir ajanstan destek almak isterseniz bize ulaşabilirsiniz.