Dijital Ajans Seçiminde Yapılan Yanlışlar
Selamlar ben Dijital Pazarlama Uzmanı Ümit Yılmaz, Sizlere bu yazımda kurumsal firmaların dijital ajans seçiminde sıklıkla yaptığı hatalardan bahsetmek istiyorum.
Dijital Ajans Seçiminde Sıkça Yapılan Hatalar
Yıllarca toplantı yapmış sunum ve teklif hazırlamış biri olarak size dijital ajans seçimlerinde sıkça yapılan hataları madde madde paylaşmaya çalışacağım.
- Madde Ücret; Ücretler tabi ki önemli bir husustur, lakin sadece ücrete bakarak değerlendirme yapmamalısınız. Peki Neden? Öncelikle şu soruyu kendinizi sorun siz bu işi geri dönüş almak için mi yaptırıyorsunuz yoksa öylesine iyide olsa kötüde olsa dijital platformlarda bulunmak için mi yapıyorsunuz? Öylesine yaptırıyorsanız evet fiyat tek kriteriniz olabilir, lakin bu işin kaliteli olmasını ve aldığınız hizmetin karşılığı olarak son kullanıcı tarafından geri dönüş bekliyorsanız sadece ücreti bir kriter alarak değerlendirmemelisiniz.
- Madde Referanslar; Hizmet alanın ikinci olarak baktığı kriter genelde referanslardır. Bir firmanın referanslarının çok olması başarılı olduğu veya size iyi hizmet vereceği anlamına gelmez. Referanslarına nasıl hizmet sağladığı hizmet verdiği işletmeyi nereden nereye getirdiği ve referansları ne kadar bir süre hizmet sağladığı önemlidir. Markaların ajans seçimi yaptıktan sonra memnuniyetsizlik yüzünden bir ay sonra değişim yapıldığı bizim sektörde sıkça gözlenmektedir. Bu kriterin müşteri gözünde önemli olduğunu bilen ajans veya uzmanlar genelde kaliteli hizmet vermeseler bile referanslarıyla ön plana çıkak işleri almaya çalışır. Lakin işi aldıktan sonra size düzgün bir hizmet sağlamayabilir.
En çok yapılan hatalar yukarıda bahsettiğim iki maddedir aslında. Peki şimdi bu yazıyı okuyanlar bana soracaklar peki dijital ajans seçimi nasıl yapılmalıdır. Onuda madde madde sıralayacağım.
Dijital Ajans Seçimi Nasıl Yapılmalıdır?
- Madde İletişim Süreci; Öncelikle bir ajanstan hizmet almayı planlıyorsanız satış pazarlama uzmanlarıyla değil işin uzmanları ile iletişim kurmaya çalışın.
- Madde Teklif ve Sunum İsteyin; Karşı tarafa istediğiniz hizmetleri belirterek teklif isteyin. Bir ajansın sunum ve teklifi ne kadar iyiyse bana sorarsanız yaptığı işte o kadar kalitelidir. Vermiş olduğu sunum ve teklifi özen göstermeyenler size vereceği hizmete özen göstermesini beklemek biraz saçma olacaktır.
- Madde Teklif ve Sunumları Değerlendirdikten Sonra Ön Görüşme Talep Edin; Sunumları uzmanlarına detaylandırtın, merak ettikleriniz sorun ve çalışma yöntemlerini öğrenin. Bir ajansın şeffaf bir şekilde çalışması önemlidir.
- Madde Referanslar; Ajansın veya uzmanın kimlerle çalıştığını ve çalıştıkları firmaları nereden nereye hangi sürede getirdiği öğrenmeye çalışın. Bu konu gizlilik açısından detaylı olarak belirtilmeyebilir.
- Madde Ücret: Yukarıda ki 4 maddeyi sağlayan ajanslar ile fiyat karşılaştırması yaparak bir sonuca varmak sizin faydalı olacaktır.
Notlar: Aslında en önemlisi hizmet alacağınız firmanın işletmenize yeteri kadar vakit ayırabilmesi, sürekli takip etmesi ve yeni önerilerde bulunmasıdır. Bir reklam tasarımı ile 1 yıl reklam çıkıyorsa bir ajans o ajanstan yenilik beklemek saçma olacaktır.
Sizlere bu yazımdan dijital ajans seçimi nasıl yapılır ve dijital ajans seçiminde ek çok yapılan hatalardan elimde geldiği bilgiler doğrultusunda paylaşmaya çalıştım. Eğer sizde uzmanlarının toplandığı bir dijital ajanstan hizmet almak istiyorsanız bizimle veya direk benimle iletişime geçebilirsiniz.
2 Yorumlar