Sosyal Medyada Etkili Reklam Tasarımları Nasıl Olmalıdır?
Sosyal Medyada Etkili Reklam Tasarımları Nasıl Olmalı; İnternet ve sosyal medya platformlarını kullanan kişilerin sayısı her geçen gün artmaktadır. İşletmeler de buna bağlı olarak sosyal medyada markalarını büyük kitlelere ulaştırmak istemektedir. Sosyal medyada işletmeler daha çok müşteriye ulaşmayı hedefleyerek reklam yatırımlarını bu doğrultuda gerçekleştirmektedir. Sosyal medya reklamları; kolay erişim sağlanması, hızlı yayılması, düşük maliyetli, ölçülebilir olması ve hedeflem e yapılabilmesi açısından avantaj sağlamakta ve bu özellikler ile dijital pazarlama stratejilerini ve yöntemlerini daha doğru bir şekilde belirleyebilmektedir. Çok sayıda içeriğin anlık olarak görüntülendiği sosyal medyada insanların dikkatini çekmek için nasıl bir sosyal medya tasarımı hazırlanmalıdır?
Sosyal Medya Platformuna Uygun Ölçüde Yapılmalı
Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin ve Pinterest gibi sosyal medya platformlarının kullanımları farklıdır ve içeriklerde platforma uygun olarak üretilmelidir. Hangi sosyal medya mecrası için çalışma yapılacaksa o platformun ölçü ve tarzına uygun tasarım yapılmalıdır. Örneğin; İnstagram gönderi ölçüsü kare formatta 1080×1080 pikseldir. Yatay dikdörtgen gönderiler için kullanılacak olan ebat ise 1080×566 pikseldir.
Görsel Seçimi Dikkat Çekici ve Yüksek Çözünürlükte Olmalı
Reklamda kullanacağımız görselin markayı temsil edecek aynı zamanda dikkat çekici bir görsel olması gerekmektedir. Tüketicilerin duygularına hitap edebilecek görseller seçmek reklamımızda daha etkili olacaktır. Örneğin; Sevgililer Günü’nde aşk temalı reklam içerikleri hazırlamak ya da Anneler Günü’nde anne sevgisinin işlendiği görseller kullanmak gibi… Reklamımızda kullanacağımız görselin daha profesyonel ve kaliteli bir içerik olması için mutlaka yüksek çözünürlükte olması gerekmektedir. Aynı zamanda düz beyaz arka plandaki ürün fotoğrafları yerine, ürünü belli bir konseptte göstermeye özen gösterilmelidir. Reklam tasarımımızda kullanabileceğimiz ücretli ve ücretsiz stok fotoğraf siteleri mevcuttur. Ücretli stok fotoğraf siteleri; en bilinen sitelerden olan Shutterstock, 123RF, Depositphotos, İstock’u söyleyebiliriz. Ücretsiz olarak yüksek çözünürlüklü stok görsellere ulaşmakta mümkündür. Pexels, Unsplash, Pixabay, Flickr, Gratisography gibi sitelerden ücretsiz stok görseller indirebilir ve çalışmalarımızda bu görsellerden yararlanabiliriz.
Yazı Karakteri Doğru Seçilmeli ve Uygun Puntoda Kullanılmalı
Sadece sosyal medya reklam tasarımları için değil bütün grafik tasarım çalışmalarının temel kuralı doğru yazı karakteri seçimidir. Doğru yazı karakteri ve doğru punto seçimi sosyal medya görselinin ilgi çekmesini sağlar. Kolay okunabilen ve göz yormayan yazı karakterlerini kullanmak kullanıcıların içeriği kolay anlamasını sağlayacaktır. Bunun yanı sıra yazı karakterinin küçük olmaması önemli bir diğer ayrıntıdır. Çok küçük yazılar okunurluğu zorlaştırdığı için mesajımız doğru iletilmeyecektir.
Renk Seçimine Dikkat Edilmeli
Reklam tasarımı yaparken kurumsal renklerden faydalanabileceğimiz gibi bağımsız olarak renklerin insanlar üzerinde uyandırdığı anlamlara göre de farklı renk seçimleri yapabiliriz. Renklerin reklam içeriğinin unsuru olmasının sebeplerinden biri duygu aktarımını kolaylaştırıyor olmasıdır. Çünkü her rengin tüketiciler üzerinde farklı bir etkisi vardır. Renkler bir toplumda aynı şekilde algılanmakta, aynı duyguları uyandırmakta ve çağrışım yapmaktadır. Bu sebeple renkler genellikle duyguları harekete geçirmek için kullanılır ve reklamların etkisini artırır. Sıcak renklerin, soğuk renklere göre algılanması oldukça fazladır ve gözü birinci derecede etkilerler. Sıcak renkler insana yakınlık, soğuk renkler ise uzaklık duygusu verir. Renklerin anlamlarına uygun kullanımlarına örnek verecek olursak; sarı renk, gençliği ve canlılığı sembolize etmektedir. Dikkat çekici bir renk olduğu için araç kiralama firmaları bu rengi sıklıkla kullanmaktadır. Kırmızı renk ise heyecan uyandırdığı, kullanıcıların metabolizmalarını ve kan basıncını arttırdığı bilinmektedir, gıda sektöründe ilgi çekmek amacıyla sıklıkla tercih edilir. Soğuk renklerden olan mavi ise; dinginliği, sakinliği ve rahatlığı çağrıştırmaktadır. Kurumsallığı, resmiyeti ve kaliteyi temsil etmektedir. Bu renkler bankalar tarafından sürekli kullanılmaktadır. Büyük işletmelerde ise lacivert renkli logolar kullanılmaktadır.
Araştırmalar ile örnek vermek gerekirse; McDonald’s firmasının renklerinin sarı ve kırmızı olmasının sebebi, insan beyninde bu iki rengin en fazla iştah açan renkler olduğunun ispatlanmasıdır.
Reklam tasarımımızda bir ürünü ortaya çıkarmak, belirginleştirmek için arka fon ve ön fonda renklerin önceliklerinden yararlanılır. Parlak ve canlı renge sahip bir ürün görselinin arka fonunda daha pastel bir renk tercih etmek ana objemizin ortaya çıkmasını ve kullanıcıların dikkatini çekmeyi sağlamaktadır.
Metin kısa, net ve anlaşılır olmalı
Facebook’un verilerine göre, Facebook ve Instagram kullanıcıları tarafından fotoğraf alanında çok fazla metin bulunan reklamları sevmiyor ve bu da bu hesaplarda daha az vakit geçirmelerine neden oluyor. Bu yüzden de sosyal medya platformları reklam paylaşımlarında fazla yazıya müsaade etmemekte ve yapmış olduğumuz reklamı yayınlamamaktadır. Sosyal medya reklam politikaları kapsamında %25 text overlay kuralına uygun şekilde tasarım yapılmalıdır. Yani tasarımdaki metin oranı, görselin %25’ini aşmamalıdır. Görsel üzerinde çok fazla metin bulunması ve alan kaplaması erişimin daha düşük olmasına belki de hiç yayınlanmamasına neden olacaktır. Sosyal medya platformalarındaki bu sınırlamanın yanı sıra görsel iletişim tasarımında önemli kurallardan biri algı karışıklığı yaratmamak ve hedef kitleye en net mesajı, en az görsel öğe ile anlatmayı başarmaktır. Reklam tasarımında ne kadar çok metin kullanılırsa tasarım o kadar karmaşık hale gelmektedir. Etkileşimi artırmak ve kullanıcıların dikkatini çekmek için reklam görselleri üzerinde minimum yazı kullanılmalı diğer detaylar ise açıklama kısmında vurgulanmalıdır.
Reklam Tasarımları Profesyonel Bir Şekilde Hazırlanmalı
Sosyal medya reklam tasarımları için bir grafik tasarımcıdan profesyonel destek alabilir ya da Photoshop, Illustrator gibi Adobe programlarından birini bile biliyor olmanız profesyonel tasarımlar yapabilmek için size faydalı olacaktır. Eğer bir program bilginiz yok fakat bir profesyonel bir hizmette almak istemiyorsanız ücretsiz, web tabanlı tasarım uygulaması olan Canva’dan yararlanabilirsiniz. Mevcut birçok şablondan istediğinizi seçip kendi markanıza uygun içeriklerle görseller oluşturmanızda mümkün olacaktır.