Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya yönetimi nedir; Sosyal Medya Yönetimi, sosyal ağlarda belirlenen hesapların yönetilmesi, yönetirken kurumsal kimliğe ve diline dikkat edilmesi, yönetilirken düzenli paylaşımların yapılması, kullanıcılarla iletişimde kalarak gelen sorulara yanıt verilmesi, reklam kampanyalarının yürütülmesinin tümüne sosyal medya yönetimi denir. Sosyal medya geleneksel medyadan farklı olarak içerik ve paylaşımının kullanıcılar tarafından yapılmasına olanak sağlar.
Kurumsal İşletmeler Neden Sosyal Medya Yönetimi Yaptırmalılar?
Günümüzde tüketicilerin neredeyse hepsinin sosyal medyada olduğunu düşünecek olursak sektör ve alan fark etmeksizin tanıtım faaliyetlerimizin dijitalde olması gerektiğine son derece hemfikiriz.
Hepimizin bildiği gibi dijital medya ve sosyal medyanın reklam gücü geleneksel medyaya göre günümüzde çok daha güçlü durumda. Bunun birkaç sebebini söyleyecek olursak öncelikle hedef kitleyi doğrudan seçebilme şansımız, ölçümlenebilir olması ve son olarak maliyet bakımından geleneksel medyadan daha avantajlı olmasıdır.
Günümüzde kurumsal işletmelerin projelerini ve ürünlerini tanıtmak amacıyla sosyal medyayı aktif olarak kullandıklarını görmekteyiz. Bunun markalar için pozitif geri dönüşlerinden biraz bahsetmek gerekirse; Markanın kurumsal yapısını köklü geçmişini veya sektöre getirdiği yeni anlayışı doğrudan iletebilmesi için sosyal medya oldukça uygun bir alandır. Devamlılık içeren paylaşımlar ve storyler markanın hedef kitlesine zaman içinde kendini tanıtmasını ve doğru şekilde anlatmasını sağlamaktadır.
Bunun dışında bir işletmeyi en doğru ifade konu gerçek zamanlı içeriklerdir. Kısacası anlık yapılan sevkiyatların tanıtımı, yeni iş birliklerinin duyurusu, eğitimler, sosyal faaliyetler, sosyal sorumluluk projeleri gibi konuların güncel tanıtımları yaşayan kurum imajını güçlendirmekte ve potansiyel hedef kitlemizin üzerinde pozitif algı oluşturmaktadır.
Özellikle yönetici kadrosundan kurum çalışanlarına kadar ekibin videolar ve yazılarla ön plana çıkarılması tecrübe ve birikimin ifadesi anlamında fayda sağlarken kurum bilincinin yansıtılması yapılan işe değer verildiğinin ve başarının kanıtı niteliği taşıyacaktır.
Marka itibarının yönetimi dışında odak noktamız olan ürün-hizmet – proje gibi çalışmalarımızın meyvesinin doğru tanıtımı için sosyal medya bulunmaz bir kaynaktır. Farklı şekillerde düzenlenmiş ilgi çekici gönderilerin sponsorlu reklamlarla desteklenmesiyle doğrudan hedeflediğimiz kimselere ulaşabiliriz.
Hedef kitle olarak tanımladığınız herkes sosyal medya kullanıcısı ve sizi merak ediyorlar. Doğru bir imaj çalışması ve düzenli stratejilerle markanızı ve işinizi tanıtmanın en sağlıklı yolu sosyal medya yönetimidir.
Eğer bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz ekibimizin çekmiş olduğu videoyu izleyebilirsiniz.
Sosyal Medya Etkili İçerik Yönetimi Nasıl Yapılmalı?
Sosyal medyada etkili içerik yönetimi nasıl yapılmalı sorusuna şu şekilde cevap vererek başlayabiliriz.
- Öncelikle içerikleriniz özgün ve görselleriniz yaratıcı olmalıdır.
Özgün olmayan içerikler ilgi çekmez ve kopya içerikler kurumsal itibarınızı zedeleyebilir. Bu sebeple her içeriğiniz özgün olmalıdır. Sosyal ağlarda kullanıcıların dikkatini görselle çekersiniz. Birçok görsel içinden sizin görsellerinize ilgi gösterip tıklamasını sağlayan görsellerinizin yaratıcılığı ve içeriğidir.
- İçerik Paylaşımı
Sosyal medyada paylaşılmak üzere kurumsal kimliğinize ve markanıza uygun içerikler hazırlanmalı. İçerikler anlaşılabilir ve net olmalıdır.
- Reklam Kampanyaları
Reklam kampanyaları için içeriği anlatan görsel ya da görseller hazırlanmalıdır. Daha sonra doğru hedef kitle ve bölge seçimi yapılmalıdır.
Reklam kampanyaları daha çok kişiye ulaşmanızı sağlayarak bilinirliğinizi artırır.
- Kullanıcılarla İletişim
Kullanıcılarla iletişim halinde olmak güvenirliğinizi artırır ve kullanıcılar üzerinde olumlu etki bırakır. Kullanıcıları asla yanıtsız bırakmayın. Eğer bir sorusu ya da sorunu var ise iletişim kurarak yanıtlamak ya da çözmeye çalışmak sorun çözülemese bile kullanıcıya iyi bir etki bırakır. Kullanıcılarla iletişim kurmamak onları umursamadığınızı düşündürür ve sizden uzaklaşırlar.
Sosyal Medya Danışmanlığı Alırken Dikkat Etmeniz Gerekenler Neler?
İnternetin yaygınlaşmasıyla beraber geleneksel medya yerini sosyal medyaya bırakmaya başladı. Sosyal medyanın daha ulaşılabilir ve çift taraflı iletişime açık olmasıyla beraber firma ya da markalar tarafından daha çok tercih edilmeye başlandı. Bu da rekabetin giderek daha da artmasına sebep oldu. Artık neredeyse bütün kurum ya da markalar sosyal medya hesaplarına sahip. Rekabet oranı çok yüksek olduğu için rakiplerinizden sıyrılmanız gerekiyor. Sosyal medya danışmanlığı alacağınız yerin tecrübeli ve donanımlı olmasına dikkat etmelisiniz.
Ülkemizde instagram, facebook, twitter, youtube, linkedin gibi ağlar yaygın olarak kullanılmaktadır. Kurum ya da markanız hangi ağlardaki kullanıcılara hitap ediyor ise o ağlar tespit edilerek aktif olarak kullanılır.
Unutmayın sosyal medya platformlarınız sizin kimliğiniz ve sesiniz olmaya başlarlar.
Doğru Sosyal Medya Ajans Seçimi Nasıl Yapılmalı?
Sosyal Medya günümüzde oldukça popüler hale gelmiş ve bunu sürdürmekte. Kullanıcılara ulaşmanın yolu geleneksel medyadan çok sosyal medya aracılığıyla yapılıyor. Günümüzde büyük, küçük birçok sosyal medya ajansı mevcut. Dijital kimliğinizi ve kurumsal imajınızı doğru sosyal medya ajansına emanet etmelisiniz. Fakat önce sizin ihtiyacınız olan şeyi iyi belirlemelisiniz. Kreatif tarafında mı ihtiyacınız var yoksa reklamlar konusunda mı? Görsel olarak yeterli misiniz? Bu şekilde sorulara cevap vererek hedefinizi ve ihtiyacınızı doğru analiz etmek gerekir.
Doğru tespitten sonra ihtiyaç duyduğunuz hizmeti tam olarak tanımladığınızı düşündüğünüzde artık size uygun bir ajans için arayışa başlayabilirsiniz.
Birden fazla ajans ile görüşmenizde hiçbir sorun yok. Birden fazla ajansla görüşmek sizin daha bilgili olmanızı içlerinden iyi olanı seçmenizi sağlayacaktır. Sosyal medya ajansları ile görüşürken onların çalışma sistemini öğrenmelisiniz. Başarı hikâyeleri, sunumları, referansları, markalarla çalışma süreleri sizler için bir yol gösterici olacaktır.
Pandemide her şeyin online üzerinden yürütülüp evlere çekilmemizle beraber artık nerede olduğumuzun bir önemi kalmamıştır. Bu yüzden ajans seçimi yaparken farklı konumdaki bir ajansı da gözden geçirebilirsiniz.
Doğru ajans seçimi sizi sosyal medyada tanıtacak, güçlendirecek ve yükseltecektir.
Neden Sosyal Medya Danışmanlığı Hizmeti almalısınız?
Sosyal medya markanızın dijitaldeki yüzüdür. Artık bütün kurumsal markalar ya da firmalar sosyal medyada kendine yer edinmiş ya da edinmeye başladı. Sizlerin de kullanıcılarınıza, hedef kitlenize ulaşmanız ve bu kitleyi genişletmeniz için sosyal medyada yerinizi almanız gerekir. Fakat yerinizi alırken dikkat etmelisiniz. Sosyal medya danışmanlığı almak hata payınızı minimuma indirir ve kitlenizin ilgisini çekmekte ve genişletmekte daha başarılı olursunuz.
Dijitalde en fazla yaşanılan sorunlar firmaların kendi yönettikleri sosyal medyalarda ilerleme göremeyince vazgeçmeleri ve dijitalde artık yer almak istememeleridir. Bu yüzde profesyonel bir desteğe ihtiyacınız var.
Sosyal medya desteğini doğru aldığınızda markanıza ya da kurumunuzun;
- Dijitaldeki yerini sağlamlaştırır,
- Kullanıcılarınızla ilişkileriniz kuvvetlenir,
- Firmanızı daha iyi anlaşma fırsatı kazanır,
- Daha geniş kitlelere ulaşırsınız.
Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Danışmanlığı Fiyatları Nasıl Belirlenir?
Markalar için sosyal medyada görünür olmak önemlidir. Bu şekilde kullanıcısına ve hedef kitlesine ulaşır. Tabi ki sosyal medyayı eğer kendi içlerinde bu işi yapan profesyonel bir kişi ya da ekip yok ise sosyal medya yönetim ve danışmanlığını profesyonel kişilere bırakmalıdır.
Sosyal medya yönetimi ve sosyal medya danışmanlığı fiyatları ajanslara ve firma ya da markaların istek ve ihtiyaçlarına göre değişiklik göstermektedir.
Analiz yapıldıktan ve strateji belirlendikten sonra haftada yapılacak paylaşım sayısı, sosyal medyada reklam verilmesi, sosyal medya hesaplarının yürütülmesi, tasarım ihtiyaçları gibi seçenekler fiyatı belirleyicidir.
Tabi ki sizler önce ne istediğinizi belirlemelisiniz. Sosyal medya ajansları sizi tabi ki yönlendirecektir. Fakat ne istediğinizi bilerek gitmek iki tarafında birbirini daha iyi anlamasını ve daha sağlıklı iş yapılmasına olanak sağlar. Bizden teklif almayı da unutmayın tabi ki 🙂