2021 Sosyal Medya Trendleri
Koskoca bir yılı geride bıraktık, diye klişe bir sözle başlamak isterim. 2021’e hoşgeldin diyor hepinize sağlık, mutluluk ve başarı getirmesini diliyorum.
2021 yılı, beraberinde bize bir çok yenilik getirdi. Dijital ortamın daha da güçlü olacağı 2021 yılında sizlerle sosyal medya trendlerinin ne olacağından bahsetmek istiyorum.
1.) Instagram Yükselişte
Instagram 2020 yılında bizlere birçok yeni özellik sundu. 2021 yılında ise bu etkileri devam edecek. Sosyal medya kullanıcılarının en aktif olduğu dönemde Reels, IG Tv gibi özellikler daha fazla kullanılacak.
2.) E-Ticaret Sosyal Medyaya Ayak Bastı
2021’nin sosyal medya trendlerinin E-Ticaret sektöründe de etkisi olacak. ‘’Sosyal Ticaret’’ kavramını daha çok duymaya hazır olun çünkü kullanıcıların, Facebook ve Instagram mağaza üzerinden görüp beğendiği bir ürünü yalnızca ‘’swipe’’ yaparak satın alması daha da kolaylaşacak.
3.) Boyutlu Tasarımlar İlgi Odağı
Sosyal medya paylaşımlarında gerçekçilik ön planda olacak. Vektörel ve 2 boyutlu tasarımların yerini, gerçekçi, 3 boyutlu görseller alacak. Bu nedenle markalara ürün, hizmet fotoğraflarını profesyonel olarak güçlendirmelerini tavsiye ederiz.
4.) Sadelik Sadelik Sadelik
Karmaşık, dolu ve rengarenk tasarımların yerini sade ve minimal tasarımlar alacak. Bazen yalnızca ürün yerleştirmesinin doğru yapıldığı tipografisiz görseller yer alacak. Kullanıcıları yormadan direkt olarak ürüne odaklayacak.
5.) Farkındalık Kazanıyor
2021 yılında toplumsal olaylara duyarlı olan markalar kazanacak. Bu olayları yakın takip eden, doğru ve içten bir dille takipçileriyle paylaşan markalar olumlu bir izlenim yaratacak.
6.) Yayında mıyız?
Özellikle pandemi yasaklarında elimizden düşürmediğimiz teknolojik cihazlarımızla her şeyi ayağımıza getirdik. Alışverişten tutun, konserlere kadar. 2021 yılında da bunun etkisi sürecek ve sosyal medya üzerinden daha fazla canlı yayın yapılarak kullanıcılarla etkileşime geçilecek.
7.) Mizah İçerikli Paylaşımlara İlgi Artıyor
Pandemi döneminde mizah içerikli paylaşımlara ilgi oldukça artmıştı. Talkwalker’ın raporunda, 13-35 yaş aralığındaki tüketicilerin yüzde 55’i haftada en az 1 kez birbirlerine mizah içerikli post gönderdiği belirlendi. Postlar, ağırlıklı olarak, Covid-19 dönemi, ekonomi ve siyasi içeriklerdi. Bu etkinin 2021 yılında da devam edeceği düşünülüyor.
Bu maddeler öngörülmekle beraber çoğunun şimdiden gerçekleşmeye başladığını görmekteyiz. Sizde bu maddeleri markanız için uygulayarak markanızı güçlendirebilirsiniz. Eğer videomuzu da izlemek isterseniz izleyebilirsiniz.
1 Yorum