Sosyal Medya Kullanımında Markaların Yaptığı Hatalar
Sosyal medya, tüketicilerinizle buluşmak ve onlarla etkileşim sağlamak için en yeni ve doğru yöntemdir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda önemli bir parçanızdır. Sosyal medyada temel amaç, marka bilinirliğine katkıda bulunmaktır fakat bazen, sosyal medya kullanımında bazı hatalar yapılmaktadır. Bu da markanıza zarar verirken aynı zamanda kullandığınız pazarlama kaynaklarının da boşa harcanmasına neden olur. Bu hatalardan biraz bahsetmek gerekirse…
Markanızın Doğru Bir Stratejisinin Olmaması
Aslında markaların büyük, küçük hepsinin genel olarak yaptığı en büyük hata bir sosyal medya stratejilerinin bulunmamasıdır. Markanız için sosyal medya yönetiminde temel bir hedef belirlemeniz ve bu plan dahilinde hareket etmeniz gerekmektedir. Hedefler temel olarak; daha çok takipçiye ulaşmak, onlarla daha iyi ilişkiler kurmak ya da ürün hakkında onları daha iyi bilgilendirmek gibidir.
Doğru Sosyal Ağları Belirlememek
Bildiğiniz gibi birçok sosyal medya platformu bulunmaktadır. Bu durumda markanız için ‘’Hedef kitleniz hangi sosyal ağlarda bulunuyor?’’ sorusunu sormalıyız. Hedef kitlenin bulunmadığı bir sosyal ağı kullanmak fazladan maliyet ve efor harcatacağı gibi aynı zamanda marka imajınızı da zedeleyebilir.
Yeterli ve Gerekli Yatırımı Yapmamak
İlk maddede belirttiğimiz gibi marka stratejisi belirlerken hedef kitlenizi ve ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Bu bağlamda yanlış hedef kitleye fazla veya az yatırım yapmanız markanız açısından mali bir kayıp olur. İhtiyaçlarınıza uygun kaynakları oluşturup yola çıkarak daha verimli sonuçlar alabilirsiniz.
Rakibi Kopyalamak
Türkiye’de en yaygın yapılan hatalardan biri de rakibi ya da benzer işi yapan şirketi takip etmektir. Rakiplerin stratejilerine bakmak ve incelemek önemlidir ama bu stratejileri kopyalamak ve birebir taklit etmek yanlış bir hareket olacaktır. Bunun yerine özgün ve marka kimliğine uygun bir sosyal media ortamı oluşturmak etkileşiminizi artıracak ve daha fazla ilgi çekecektir.
Hileli Yollara Başvurmak
Sosyal medya hesaplarınızı takipçi, beğeni satın alma yöntemini kullanarak büyütmeniz mümkündür fakat rastgele edindiğiniz bu takipçiler, sizin gerçek hedef kitlenizi oluşturacak mı?
Sosyal medya altyapısı kurmak zaman alabilir. Fakat hileli yöntemler yerine organik olarak takipçi elde etmek markanız için daha sağlıklı olacaktır. Acele etmek yerine sabırlı şekilde ilerlemek sizin için daha verimli ve sürdürülebilir sosyal medya iletişimi sağlayacaktır.
Yukarıdaki maddelere dikkat ederek markanız için gerekli olan stratejileri doğru belirleyip başarı basamaklarını çıkabilirsiniz.
1 Yorum