2020 İçerik Stratejinizde Odaklanmanız Gereken Trendler
İçerik stratejisi; içeriklerinizin planlanması, plana göre oluşturulması, yayına alınması, yönetilmesi ve geri dönütlerin alınarak geliştirilmesi sürecini ifade eder. İçeriği salt sayfadaki metinler olarak algılamak yanlıştır. Web sayfalarınızda ya da sosyal medya hesaplarınızda yer alan resimler, görseller ve ses kayıtları da içerik olarak kabul edilmektedir.
Markalar kullanıcı deneyimini geliştirebilmek adına yaratıcı, çözüm odaklı, ilgi çekici içerikler oluşturmalıdır. İçerik trendleri her zaman değişiyor. Bu yazımızda 2020 içerik stratejinizde odaklanmanız gereken trendler hakkında detaylı bilgi vereceğiz.
Görsel İçeriklere Olan Yönelim Arttı
İçerik strateji uzmanları, dijital pazarlama uzmanları ve sosyal medya uzmanlarının görüşleri ve yapılan araştırmalara göre 2020 yılı içinde içerik stratejilerinde görsel içerikler öne çıkıyor. Genç internet kullanıcıları sosyal medya üzerinde Instagram, Snapchat, Tiktok gibi platformlarda yoğun olarak vakit geçiriyor. Yetişkinler ve ilerleyen yaş gruplarında ise Facebook hakimiyeti yavaş yavaş azalıyor. Youtube yetişkin kategorisinde öne çıkmaya başladı.
Sosyal medya uygulamalarında kişiselleştirilmiş deneyimler yaşayan kullanıcılar görsel odaklı platformlara daha fazla ilgi gösteriyor. Bu yüzden markaların içerik stratejilerinde odaklanması gereken en önemli alan görsel içerikler olarak karşımıza çıkıyor.
Videonun Önüne Geçilemez Yükselişi
2020 yılında video içerikler önlenemez bir yükselişle ilerliyor. İnsanlar bir ürün ya da hizmeti satın alma amaçlı video izlemese de keşif için video platformlarında yoğun vakit geçiriyorlar. Özellikle bir ürün ya da hizmet konusunda bilgi edinmek için metin içerikler yerine uygulamalı video içeriklerini tercih ediyorlar.
Yapılan araştırmalar bir ürün satın almadan önce her 10 insandan 8 tanesinin çevrimiçi arama yerine video içerikleri tercih ettiğini ortaya koyuyor. Aynı araştırmaya göre insanların %60 kadarı çevrimiçi videoların marka ve ürünü tanıma konusunda karar vermede yardımcı olduğunu belirtiyor.
Niş İçeriklere Yönelik Artıyor
Sektör ne olursa olsun oluşturulan her türlü içerik bir süre sonra birbirinin aynısı oluyor. Yani şirketlerin önemli bir bölümü benzer içerikler oluşturmaya yöneliyor. 2020 yılında markalar farklılıklarını ortaya koymak ve rekabette öne çıkmak için spesifik bir alıcı kitlesine ulaşma işini niş içerikler sayesinde gerçekleştiriyor.
Sesli Arama Geleceğin Yıldızı Olarak Görülüyor
İnsanlar akıllı telefon ve akıllı teknolojiler sayesinde artık ekrana bakmadan dijital asistanları yardımıyla aramalarını yapıyor. 2020 yılında sesli aramalar dijital dünyada yapılan aramaların %20’sini oluşturuyor. Bu oran her geçen gün arttığı için sesli aramalar geleceğin yıldızı olarak görülüyor.
Konuşma dili ile yazı dili arasında büyük farklılıklar ortaya çıkabiliyor. Bu yüzden sesli aramaya yönelik içerikler oluşturacaksanız doğal dil aramalarına yönelik çalışmalısınız. Sesli aramalar için içeriklerinizde soru ve cevap kalıplarına daha çok yer vermelisiniz.
Kullanıcı Odaklı İçerikler Hala Geçerli
Arama motoru pazarının önemli bir bölümünü elinde bulunduran Google her zaman kullanıcı deneyimini geliştirmek için çalışıyor. Kullanıcı odaklı içerikler her zaman zirvede yerini alıyor. Kullanıcıların tercih ettiği, daha uzun süre vakit geçirdiği, kullanıcı ihtiyaçlarına cevap veren içerikler 2020 yılında da gücünü koruyor.
Kullanıcıların Oluşturduğu İçerik Devri Başladı
2020 yılı içinde yapılan bir araştırma tüketicilerin %90 kadarının kullanıcı tarafından oluşturulan içerikleri marka içeriklerinden daha etkili bulduğunu ortaya koyuyor. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler diğer kullanıcılara daha gerçekçi geliyor. Ayrıca bu diğer kullanıcıların yanında işletmelerin de ders çıkarması gereken bir içerik türü.
2020 boyunca hedef kitlenize yönelik içerik paylaşmak istiyorsanız takipçilerinizle etkileşim kurabileceğiniz içeriklere odaklanın. Unutmayın, müşterileriniz içerik pazarlama sürecinizin aktif bir parçasıdır.
Arttırılmış Gerçeklik Kullanıcıların İlgisini Çekiyor
2022 yılına kadar dünyadaki insanların %50’sinin mobil arttırılmış gerçeklik kullanıcısı olacağı bekleniyor. Ayrıca sosyal medya uygulamalarında arttırılmış gerçekliğe dayalı reklamların 15 milyar dolar civarında bir gelir getirmesi hedefleniyor.
Arttırılmış gerçeklik; cihazların cisim tanıma özelliklerini kullanarak sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üstüne bindirilmesidir. 2020 yılı dışında geleceğe yönelik de içerik stratejisi oluşturmak istiyorsanız AR alanına şimdiden hızlı bir giriş yapabilirsiniz.
Planlı İçerikler Daha Çok Ziyaretçi Çekiyor
İnternet üzerinde nitelikli içeriklerin oluşturulması süreci yeni yeni ortaya çıkıyor. Bugüne kadar içerik geliştiriciler kafalarına göre gelişigüzel içerikler oluşturuyordu. Son zamanlarda daha zengin içerikler bulabilen internet kullanıcıları nitelikli ve planlı içeriklere ilgi gösteriyor.
İçerikleriniz belli bir düzen içinde ziyaretçilere sunulmalıdır. Ayrıca oluşturduğunuz içerikler arasında bir bağlantı olmalıdır. Her içerikte ziyaretçilere konunun farklı bir yönü hakkında ilgi çekici bilgiler vermeye odaklanabilirsiniz.
Mesajlaşma Uygulamaları Pazara Yön Veriyor
Sosyal medya platformları insanların çevresiyle iletişimde kalmak için kullandıkları bir alan olmaktan çıktı. Birçok sektörden işletmeler Facebook Messenger ve WhatsApp gibi mesajlaşma uygulamalarına daha fazla ilgi gösteriyor.
Facebook Messenger üzerinden 1,3 milyar kullanıcı her ay ortalama 10 milyarın üzerinde mesaj göndermektedir. WhatsApp üzerinde ise her gün 55 milyarın üzerinde mesaj gönderiliyor. 2020’de yükselişe geçen mesajlaşma platformlarının birkaç yıl içinde en yüksek paya sahip pazarlama kanalı olması bekleniyor. İnsanlar mesajlaşma uygulamalarında zaman harcıyor ve buradan duygularını paylaşıyor. İçerik stratejilerinizde bu yükselişi gözden kaçırmayın.
Sonuç
İçerik pazarlama stratejisi markalar için 2020 yılında önemli hale geliyor. Metin içeriklerin önemini hızla yitirmeye başlaması, özellikle sosyal medya uygulamalarında kullanıcıların görsel ve video içeriklere daha fazla vakit harcaması işletmeleri de yeni trendlere yöneltiyor.
Markanızı büyütmek ve daha fazla tüketici çekmek istiyorsanız içerik stratejinizi çeşitlendirmelisiniz. Özellikle sesli arama, mesajlaşma uygulamaları ve çok ilgi görüyor.
2020 yılında içerik stratejilerinde nelerin değişeceğini anlattık. İşletmelerin 2020 trendlerine uyum sağlaması ve bu yönde çalışmalar planlaması ilerleyen birkaç yıl içinde içerik konusunda öne çıkmasına yardımcı olacaktır.