SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?
SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır; Sizlere bu yazımızda bu konu hakkında bilgiler vereceğiz. Öncelikle neden SEO Rakip analizi yapmanız gerekir bundan bahsedelim. SEO rakip analizi rakiplerinizin bağlantılarını, anahtar kelimelerini, içeriğini ve daha fazlasını araştırmayı içerir. Sitenizin hangi anahtar kelimeleri hedefleyeceğini, oluşturulacak en iyi içeriği veya bağlantıları tahmin etmek yerine, rakip siteler için zaten neyin işe yaradığını görebilir ve sitenizin görünürlüğünü arttırabilirsiniz. Rakip analizi yapmanın bazı temel adımları vardır. Gelin adım adım birlikte görelim.
Anahtar Kelime Tespiti
Rakiplerinizin sitesinde yer alan anahtar kelimeleri bulmak, sürecin ilk adımdır. Bu sayede rakiplerinizin arama motorlarında nasıl performans gösterdiğini anlayabilir ve arama sonuçlarında onların üzerinde yer alabilirsiniz. Ayrıca gözden kaçırmış olabileceğiniz yeni anahtar kelimeleri keşfedersiniz.
Site İçeriğini Analiz Edin
Rakiplerinizin yerinde SEO’sunu analiz etmek için rekabetçi analiz aracınızı kullanmak, size çalışmanız için ihtiyacınız olan bilgileri sunar. Hangi aralıklarla içerik yayınladıklarını ya da içeriklerin türünü öğrenebilirsiniz. Analiz esnasında başlık uzunluğu, başlıktaki anahtar kelimeler, uygun başlık etiketleri, video uzunluğu veya kelime sayısı, detay derinliği ve iç bağlantı stratejilerine önem verin.
Site Tasarımını İnceleyin
Kullanıcıların siteye girdiğinde ilk olarak en çok dikkat ettiği şeylerden biri site tasarımıdır. Site tasarımını incelerken objektif olmaya dikkat edin. Rakip sitelerdeki gezinebilirlik, görsel çekicilik, marka bilinci oluşturma, logo ve diğer ayrıntıları kendi siteniz ile kıyaslayın.
Sosyal Medya Hesaplarını Analiz Edin
Sosyal medya hesapları, siteye daha çok ziyaretçi çekmek için yaygın olarak kullanılır, bu nedenle SEO’dan daha önemli ve çoğunlukla daha etkilidir. Rakiplerinizin gönderilerini görmek için popüler sosyal medya hesaplarından bazılarını ziyaret edin. Gönderilerinin kalitesine ve popülerliğine dikkat edin. Twitter, Instagram ve Facebook, rakiplerinizin aktif olup olmadığını kontrol edebileceğiniz üç popüler sosyal ağ sitesidir.
Çevrimdışı Stratejileri Kontrol Edin
Rakiplerinizin internet dışında yaptıkları tanıtımların çekiciliği, arama motorlarında daha çok aranmaları ve daha çok ziyaret edilmelerini sağlayabilir. Dolayısıyla dergi, gazete ve televizyon gibi çevrimdışı alanlarda rakiplerinizin neler yaptığını bilmek faydalı olacaktır. Dergi ve gazete reklamları, birçok işletme için çevrimdışı olası satışların önemli bir kaynağıdır. Aktif olduğunuz bölgede yer alan bayilikleri kontrol edin ve popüler dergiler ile gazetelere göz atın. Rakiplerinizin dergi reklamını bulduğunuzda boyutu, yerleşimi ve reklamını yaptıklarıyla ilgili notlar alın.
Backlinkleri Analiz Edin
Bu adımda, rakiplerinizin backlink yani geri bağlantılarını incelemelisiniz. Backlink sayıları, otorite ve bağlantı metinlerini vb. bulmanız gerekir. Bazı popüler sitelerden backlinkler varsa, onlardan geri almak için web yöneticileri ile iletişime geçebilirsiniz. Backlink analizi için popüler SEO araçları etkili sonuçlar sağlar. Rakip analizi ve SEO analizi yapmanızı sağlayacak olan araçlarla ilgili her şeye https://proji.com.tr/en-populer-ucretli-ucretsiz-seo-araclari-hangileridir/ adresindeki yazımızdan ulaşabilirsiniz.